CAI
    camiel456
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1478
    GeregistreerdCOLON zo jan 06, 2013 4:34 pm
    WoonplaatsCOLON Nijmegen

CAI

door camiel456 » zo jan 13, 2013 7:39 pm

Zo!
    Ik ben keigoe bezig op deze koude zondag!
    Air intake veranderd zoals amnon en hubert me hadden verteld.
    Afbeelding

Lucht filter ook maar ff uitgezogen, zat vol met blad en rotzooi.

Alleen de achterste luchtslang en trompet moet ik nog dicht maken.
    Maar daar moet ik even over nadenken hoe ik dat doe, en kan later ook want hoeft de motorklep niet voor los gemaakt te worden. Kan ik via de achterkant wel bij.
    Afbeelding
    - Mini Cooper S R56

(A.K.A. Koos MG Loos....)
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

Re: CAI

door amnon » zo jan 13, 2013 8:06 pm

Camiel, als dat de originele trumpet is die ik op de foto zie en je hebt de andere i.d.d.geblokkeerd, moet je hem toch weer openschroeven man, de trumpet is een stuk smaller van diameter dan de slang zelf, daarom heeft de airbox er twee.
    Als je de andere dichtgestopt hebt om te voorkomen dat ie warme lucht aanzuigt, dan moet je wel de andere trumpet die je uit laat komen bij de linker kant van de auto er uitschroeven. De trumpet heeft een vernauwing wat op zijn smalste deel ongeveer 3,5 cm in doorsnede is en de slang zelf is iets van 6,5 cm. Dus, schroef de trumpet van de foto er af/uit (gewoon linksom draaien) en zet de buis met een tie-rap vast, of verleng hem een stukje tot het gaas.
    Zelf ben ik nog een stap verder gegaan en heb de gehele buis tot in de airbox vervangen met een zelf gemaakte connector op de box. Mijn buis is overal 7 cm in doorsnede. Daarnaast heb ik rondom de buis bij de air intake aan de linker kant van de auto flexibel piepshuim op maat gemaakt, zodat de buis echt alleen van buiten kan aanzuigen.
    Is nog maar een kleine operatie voor je, het lastigste heb je al gehad.
    Bizar hè hoe de auto origineel op twee plaatsen uit het warme motor compartiment ademt?
    Ik heb nog wel een PDF voor je van een artikel wat ik geschreven had voor het MG Nieuws blad, waarin ik e.e.a. beschrijf, inclusief ons tripje naar Mark Stacey van Z&F.
    Hieronder een mooi moment na het tunen/remappen bij de pub, vlak bij Abington
    Afbeelding
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » zo jan 13, 2013 8:16 pm

Schitterend mooie TF !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    CONTACTCOLON

door amnon » zo jan 13, 2013 8:26 pm

Bruno schreefColonSchitterend mooie TF !

Ja, dat is die van Mark. Zijn kantoor op wielen zeg maar gerust :-)

Camiel, hier het betreffende artikel https://www.dropbox.com/sh/992hu3b9esm3yfk/JzAN_Jgsgy kan je daar bij?
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
    camiel456
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1478
    WoonplaatsCOLON Nijmegen

door camiel456 » zo jan 13, 2013 9:17 pm

Amnon,

Ik heb de trumpet aan de achterkant van het blok nog niet dicht gedaan.

Ik zat te denken he, als ik nou die andere slang aan de achterkant van het blok verleng en ook laat uitkomen bij de andere kant van de auto, zodat bijdoe slangen hun eigen rooster hebben voor frisse lucht.

Ten tweede zat ik te denken, aangezien mijn hele luchtfilter vol met blad zat. Is het misschien slim om een soort filtertje op de slang te monteren bij het roostertje. Zo hou je alles schoon van binnen en zuigt wel frisse lucht aan.

Maar krijgt hij niet teveel lucht dan, ik heb geen idee of dat slecht is voor het blok. Want als ik nu 200 rijdt krijgt hij ook dubbel zo veel lucht binnen toch? :applaus:

File opent, ff lezen;)

Mooie foto trouwens! Ik wil ook naar Engeland met met paar mg's en mn waggie.......
    :proost:
    - Mini Cooper S R56

amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    CONTACTCOLON

door amnon » zo jan 13, 2013 9:25 pm

Wordt ook wel gedaan, de tweede naar het rooster verlengen, maar dat is best een aardige tour en niet heel veel ruimte. Voor deze mod had ik ook veel blaadjes in de airbox, nu nooit meer. De lokatie van het rooster is niet geschikt als ram-air, integendeel, de troep vaagt er langs en de lucht wordt schoon aangezogen. Ga je voor de tweede slang, dan heb je bij elkaar met trumpets er op ongeveer hetzelfde oppervlak. Heb je het pdf`je al gelezen?
    Goed bezig, je zal wel kauwe klauwen gehad hebben...
    Oh en teveel lucht hoef je niet bang voor te zijn, wel warme.
    camiel456
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1478
    WoonplaatsCOLON Nijmegen

door camiel456 » zo jan 13, 2013 9:36 pm

amnon schreefColonHeb je het pdf`je al gelezen?
    Goed bezig, je zal wel kauwe klauwen gehad hebben...

Nee nog niet, nu eerst ff Hawai Five O kijken :P

Geen koude handen! paps auto eruit en mijne erin in de garage haha, lekker warm! :dancing))
    - Mini Cooper S R56

camiel456
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1478
    WoonplaatsCOLON Nijmegen

door camiel456 » do jan 17, 2013 12:12 pm

Amnon,
    Mooi stukje geschreven! maakt een hoop duidelijk! klinkt in iedergeval wel interessant met dat remappen. Ga ik op mijn lijstje zetten...... (ooit :P )

Maare, ik ben aan het zoeken naar verlengstukken voor de slang, het enige dat ik tegenkom zijn gehele air intake setjes met filters etc.
    Dat moet ik niet, gewoon alleen die slang, waar moet ik dat afhalen? Moet ook hitte bestendig zijn denk ik hè, kan niet zomaar een stofzuiger uitklaar slopen en die slang gebruiken als hij dik genoeg is hahaha
    - Mini Cooper S R56

amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    CONTACTCOLON

door amnon » do jan 17, 2013 8:52 pm

Ik had mijn 3M heat shielded slang van eBay, kijk even op http://www.eBay.co.uk De U.K. heeft veel meer aanbod en goedkoper. Zeker voor MG
    camiel456
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1478
    WoonplaatsCOLON Nijmegen

door camiel456 » do jan 17, 2013 8:56 pm

Ja, ik denk dat ik steeds de verkeerde zoektermen gebruik...... :?
    - Mini Cooper S R56

amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    CONTACTCOLON

door amnon » do jan 17, 2013 9:08 pm

camiel456
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1478
    WoonplaatsCOLON Nijmegen

door camiel456 » do jan 17, 2013 9:14 pm

THX!
    Ik had het idd net gevonden! Hup bestellen dat spul!
    Ik ga die ander slang naar de andere kant van de auto leiden.

Weet jij toevallig de maat van de standaard slang? of de airbox ingang?
    (Ik ben in leeuwarden en auto in nijmegen dus kan het niet meten :P )

Dus de slang van de voorkant vant blok aant linker rooster,
    En de slang aan de ''achterkant'' vant blok ga ik verlengen naar het rooster aan de rechter kant van de auto.
    Zodat beide roosters dan echte lucht inlaten worden.
    - Mini Cooper S R56

amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    CONTACTCOLON

door amnon » do jan 17, 2013 9:45 pm

De andere kant van de auto is wat rooster betreft niet vrij, daar zit de fan die bij engine bay temperatuur van 130 graden inspringt om de bay te koelen. Uit mijn hoofd weet ik de diameter niet van de originele slang, maar de connectors waar ze aan zitten kun je uit de airbox trekken. Ik heb aan de voorste zelf een connector gemaakt van regenpijp materiaal en slangen klemmen, waardoor de hele route 7 cm in doorsnede is geworden. Mogelijk heb ik op mijn Engelse forum post (google mgf iat mod) wel alle originele maten genoemd... Maar beter iets te groot in diameter dan te klein, dat kun je wel vernauwen met slangen klemmen. Voordeel van de juiste 3M hose is dat de draad aan de buitenkant zit, waardoor er een gladde binnenkant is. Als je echt voor twee slangen wil gaan (wat mijn inziens niet nodig is) dan moet je echt naar links toe.
    camiel456
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1478
    WoonplaatsCOLON Nijmegen

door camiel456 » do jan 17, 2013 11:26 pm

Ach, ik met mijn goede ideeën :P

Als zoals je zegt aan de rechterkant geen ruimte is, dan sluit ik de achterste slang idd af en maar ik de andere groter naar links (waar hij nou al zit).

Beste optie dan, tja anders had je het zelf ook niet gedaan he :D

Welk engels forum is interessant dan?
    - Mini Cooper S R56

amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    CONTACTCOLON

door amnon » vr jan 18, 2013 2:11 pm

camiel456 schreefColonWelk engels forum is interessant dan?

Eerste hit in Google op MGF IAT MOD klik

Oftewel: http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=322964
    Op pagina 2, post #33 staan de maten van de buis inderdaad :-)