Camiel, als dat de originele trumpet is die ik op de foto zie en je hebt de andere i.d.d.geblokkeerd, moet je hem toch weer openschroeven man, de trumpet is een stuk smaller van diameter dan de slang zelf, daarom heeft de airbox er twee.
Als je de andere dichtgestopt hebt om te voorkomen dat ie warme lucht aanzuigt, dan moet je wel de andere trumpet die je uit laat komen bij de linker kant van de auto er uitschroeven. De trumpet heeft een vernauwing wat op zijn smalste deel ongeveer 3,5 cm in doorsnede is en de slang zelf is iets van 6,5 cm. Dus, schroef de trumpet van de foto er af/uit (gewoon linksom draaien) en zet de buis met een tie-rap vast, of verleng hem een stukje tot het gaas.
Zelf ben ik nog een stap verder gegaan en heb de gehele buis tot in de airbox vervangen met een zelf gemaakte connector op de box. Mijn buis is overal 7 cm in doorsnede. Daarnaast heb ik rondom de buis bij de air intake aan de linker kant van de auto flexibel piepshuim op maat gemaakt, zodat de buis echt alleen van buiten kan aanzuigen.
Is nog maar een kleine operatie voor je, het lastigste heb je al gehad.
Bizar hè hoe de auto origineel op twee plaatsen uit het warme motor compartiment ademt?
Ik heb nog wel een PDF voor je van een artikel wat ik geschreven had voor het MG Nieuws blad, waarin ik e.e.a. beschrijf, inclusief ons tripje naar Mark Stacey van Z&F.
Hieronder een mooi moment na het tunen/remappen bij de pub, vlak bij Abington

Het was de MGF Trophy 160,
Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen:
Youtube kanaal 1 en
Youtube kanaal 2