BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1
[TF 2003] Koelslang kapot, welk nummer?
    Mossel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON za jan 05, 2013 4:53 pm
    WoonplaatsCOLON Zierikzee

door Mossel » vr jan 11, 2013 3:01 pm

Hallo,

Een maand of 3 geleden zijn mijn koelbuizen vervangen door RVS exemplaren.
    Kort daarna begon de koelvloeistof langzaam leeg te lopen.
    Probleem bleek een gescheurde koelslang.
    Op internet opgezocht welke ik moest hebben en meteen een nieuwe slang besteld bij een MG/Rover dealer.
    Slang op laten sturen, vervolgens ging ik 2 weken met vakantie dus had de garage mooi de tijd om dit te repareren.

Om een lang verhaal kort te maken; dit opsturen van de juiste slang bleek nog niet zo eenvoudig.
    Ik heb inmiddels al 3x (!) een verkeerde slang gekregen en met de feestdagen ertussen zit ik nu dus al 2 maanden zonder MG.
    De dealer waar de slang vandaan moest komen dacht dat ik wellicht een tussenmotor (of hoe heet het als er tijdelijk een motor met iets andere aansluitingen gebruikt wordt?) zou hebben en dat daardoor de slang niet zou passen.

Het gaat hier dus om een MGTF uit 2003,
    (Chassisnummer SARRDWBKN3D616280)
    waarvan de rechter koelslang kapot is (van achter naar voren gekeken uiteraard) aan de achterkant van de auto.

Gezien op dit plaatje, is het de slang met nummer 4, met part number PEH100820, PEH101420 of PEH000420.
    De laatste 2 zijn echter voor een automaatbak dus ik heb netjes de eerste besteld.
    Afbeelding

Het zou gaan om deze slang, wat volgens mij wel overeenkomt met de foto's die ik zelf gemaakt heb toen de slang nog onder de auto zat.
    Afbeelding

Als dit hem volgens de dealer dus niet is, en ik het wel een beetje zat ben om wéér 2 weken te moeten wachten alvorens de volgende slang binnen is wat wellicht weer niet de goede is, weet iemand dan misschien welke ik wel zou moeten hebben??
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

Re: [TF 2003] Koelslang kapot, welk nummer?

door Rob » za jan 12, 2013 2:53 am

Ik begrijp het niet helemaal, je bent dus bij een MG/Rover dealer en de beste man vraagt jouw welke slang er tussen moet?
    Volgens mij heb je gewoon het goede onderdeel. Kun je hem niet naast de kapotte leggen?
    Dat je twee weken moet wachten vind ik ook flauwekul.
    In Boxtel en Drachten ligt het op voorraad, even bellen en de dag erna ligt ie op de deurmat.
    Bij B&G besteld duurt het drie dagen.
    Mossel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30

door Mossel » za jan 12, 2013 12:46 pm

Nou, het is niet zo dat hij mij vraagt welke slang ik hebben moet, maar volgens mij hebben ze er zelf nogal moeite mee.
    Ik zal straks eens bellen of de slang al binnen of verzonden is, anders zal ik B&G eens bellen
    camiel456
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1478
    GeregistreerdCOLON zo jan 06, 2013 4:34 pm
    WoonplaatsCOLON Nijmegen

door camiel456 » zo jan 13, 2013 7:46 pm

Je zou ook Weusthof uit Wijchen eens kunnen bellen, hij kent f en tf ook van binnen en buiten.
    - Mini Cooper S R56

(A.K.A. Koos MG Loos....)
    Mossel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30

door Mossel » zo jan 13, 2013 10:12 pm

Als het goed is hebben we vandaag de juiste slang gevonden.
    Omdat mijn TF al wél een PRT (Pressure Relief Thermostat) heeft, zijn deze beide koelslangen iets anders. Dit is goed te zien op deze foto.

Afbeelding

Ik had dus netjes de linker slang van de linker constructie besteld ipv de linker van de rechter constructie. :whistle) :whistle)
    Morgen snel de dealer bellen, die hopelijk snel de goede slang op stuurt (PCH002740).
    Meteen even APK erachteraan (hopelijk zonder al te veel problemen) en dan heb ik m'n TF weer terug :applaus:
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

door Rob » ma jan 14, 2013 2:15 am

thumbsup
BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1