BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1
Is ABS simpel uit te schakelen op een MGF Trophy 160?
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

Is ABS simpel uit te schakelen op een MGF Trophy 160?

door amnon » di dec 04, 2012 10:49 pm

Weet iemand van de technische guru's hoe je op een Trophy 160 de ABS kunt uitschakelen op een eenvoudige manier, zonder dat je er enig verder nadeel van ondervindt?
    Bijvoorbeeld een zekering verwijderen/onderbreken?
    De remmen moeten nog net zo makkelijk te bekrachtigen zijn, enkel de ABS mag niet meer inspringen. Ik heb er alleen maar last van eigenlijk (op circuit dagen vooral). Je haalt er sommige bochten bijna niet door en maakt veel te veel extra meters...
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

Re: Is ABS simpel uit te schakelen op een MGF Trophy 160?

door Bruno » di dec 04, 2012 11:15 pm

De zekering uittrekken ?
    Eerlijk gezegd had ik op de ZR gewoon de sensoren verwijderd. Het abs lichtje brandt dan wel, maar verder remt hij perfect. De stekker van de ABS unit in het vooronder lostrekken gaat dan weer niet, want dan schokt de wagen geweldig bij het remmen.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

door amnon » wo dec 05, 2012 6:46 pm

Ik zal toch eens de zekering proberen dan, dank Bruno.
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » wo dec 05, 2012 8:53 pm

Dit zal dan wel helpen.

Je ziet dat er, buiten die in het passagierscompartiment, meerdere zekeringen in het spel zijn en dat je wellicht ook nog kunt zien of de aarde eraf kan. (Let er wel op dat bij een check met de T4 er altijd foutmeldingen komen en waarschuw daar de mensen voor die er dan mee bezig gaan.)

In theorie zal het gewoon moeten kunnen, immers een auto moet normaal kunnen remmen bij een storing in het ABS signaal. Maar anders dan bij bijvoorbeeld het uitschakelen van de stuurbekrachtiging heb ik nog niet veel gelezen over het uitschakelen van de ABS. Geen idee hoe ze dit bij een cup-car doen.

Om het mooi te doen zou je per wiel een relais kunnen plaatsen, met een bypass om het ABS lampje uit te schakelen. Vergelijk de schakelingen van de EPAS override switch.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1