Waarom Carl?
Bij iedere F of TF wordt er maar maximaal de helft van de koelwaterradiatorcapaciteit gebruikt, gewoonweg omdat er door het bovenste deel van de radiator wel water maar erg weinig lucht stroomt.
Daarnaast, koelt lucht van 40 graden ook nog wel 105°C koelwater in vergelijking met lucht van 30°.
Let wel er gaan behoorlijk grote hoeveelheden lucht doorheen, lucht neemt weliswaar veel minder warmte op dan water maar toch....
Let wel: Bij iedere F of TFmet airco schakelt deze boven 5000 RPM uit. (en werkt de airco bij sportief rijden dus nooit

)
Maar van de andere kant: een TF met airco en CVT kan dusdanig comfortabel zijn, dat iedere lust om sportief te rijden als sneeuw voor de zon verdwijnt.
