Goed advies van Sander: de vlotter uitbouwen is niet simpel, om nog te zwijgen van het terugplaatsen. Daarenboven vraag ook ik me af of er wel echt een probleem is, zoals Bruce zelf al zegt:
Bruce schreefColon... af en toe blijft de naald van de benzine meter hangen...
Zou dus idd heel goed het effect kunnen zijn van de benzine die terug over het tussenschot komt zoals Sander ook al opmerkt.
Let bijv. eens op of het 'hangen' na een bocht gebeurd en of het meestal voorkomt als de meter nog ca. 1/4 tankvulling aangeeft. Als ik een flinke bocht neem bij die meterstand heb ik meestal weer extra benzine of duurt het langer dan normaal voordat de meter verder zakt.
Dit effect wordt veroorzaakt door de vorm van de tank (alweer met dank aan Dieter):
De vlotter zit in het gedeelte rechts, als het niveau zakt blijft links benzine zitten die niet meer gemeten wordt. Bij een redelijke bocht komt die benzine in het rechter deel terecht en je hebt ineens weer meer. Vandaar dat deze auto's ook zo zuinig rijden
Wat betreft het vacuüm nog mijn ervaring: een licht vacuüm is heel normaal, bij twijfel kun je idd het beste eens met iemand vergelijken.
[EDIT]Oh ja: dat kan heel goed op de Kempenrit, voldoende vergelijkingsmateriaal beschikbaar
Voor-inschrijven kun je hier:
http://www.mobitronics.net/mgf/viewtopic.php?t=1217
Zoals elders opgemerkt: inschrijven is zonder verplichting maar heeft als voordeel dat je op de dag zelf sneller door de administratie bent.[/edit]