Ondertussen ben ik al 5 maandjes in het bezit van een mooie TF uit 2004.
Ik heb er ondertussen ook al wat geld aan gespendeerd, met plezier natuurlijk want ik rij er altijd met veel plezier in!
Dingen die ondertussen al gedaan zijn.
- Nieuw achterraam in de softtop.
- Softtop compleet gereinigd met groene zeep.
- Weerstandjes kachel vervangen. (Wat een .... klus.)
- Een nieuwe luchtfilter gemonteerd. (Dit was ook hard nodig, geen idee wat de vorige eigenaar dacht.)
- Hardtop aangeschaft voor de winter.
- De auto technisch compleet laten checken doormiddel van een grote beurt.
- Voorbumper weer goed recht op de TF laten monteren. (Geloof het of niet er misten ontzettend veel boutjes...)
- Nieuwe dop voor het expansievat besteld en erop gezet.
Nu had ik nog enkele vragen en misschien dat ik hiermee ook wel geholpen kan worden zelfs.
- Sinds ik een nieuwe dop op het expansievat heb gezet daalt mijn koelvloeistof niet meer, nu wou ik binnenkort nieuw koelvloeisof in het reservoir doen. Echter lees ik overal hier op het forum dat dit ten zeerste afgeraden word. Daarmee gezegd, liever het systeem compleet laten leeglopen en nieuw bijvullen en ontluchten. Nu heb ik hier al veel over gelezen, maar durf ik het eigenlijk zelf niet zo goed aan. Gezien dit toch een belangrijk onderdeel van de auto is, zou ik graag 1 van jullie willen vragen om dit samen met mij te doen? Uiteraard staat hier een bosje bloemen, kratje bier? Of een financiele vergoeding voor.
- De lak van mijn TF is nog in goede staat, echter wil ik wel graag dat hij eens goed in de wax word gezet, wie kan mij doorverwijzen naar goede schoonmaakproducten? Dit is wel een klus die ik pas volgend jaar wanneer het goed weer word wil gaan doen. Voor nu kan hij nog door de wasstraat met de hardtop.
- De auto moet binnenkort uitgelijnd worden, gezien hij een beetje naar links trekt, dit had de beste man ook gezegd die de grote beurt aan mijn TF heeft verzorgd. Nu wil ik dit het liefst doen in combinatie met nieuwe banden. Ik lees hier op het forum vooral dat het dan direct slim is om alle banden tegelijk te vervangen voor een prettige wegligging. Wat en hoe doen jullie dit? Bestellen jullie zelf de banden en laten jullie dit er vervolgend op zetten? Of is het wijsheid om gewoon banden uit te zoeken bij de bandenboer? Ik lees nogal vaak dat mensen specifieke banden voor de TF wil op het forum.
- Mijn hardtop heb ik uit Duitsland, schrik niet de prijs was maar 200 euro. Een gelukje via Ebay. Het enigste wat jammer is, is dat de hardtop rechtsvoor een keer is gevallen, er is dus een klein stukje uit, zeg maar een cm. Nu kan ik dit met polyester opvullen en schuren + spuiten. Echter wil het spuiten dan voor de hele hardtop doen. Iemand enig idee waar ik dit goed en het liefst natuurlijk ook goedkoop kan laten doen? Als het niet goedkoop kan is dit ook geen probleem ik wil echter wel dat het goed word gedaan.
Verder ben ik nog ontzettend tevreden over de auto, hij ligt goed op de weg is een plezier om in te rijden en ook een plezier om naar te kijken.
Op dit moment gebruiken we de TF nog als daily auto, echter als mijn vriendin volgend jaar Januari is afgestudeerd willen we een 2de auto erbij voor alle dagelijkse dingen.
Zo kan de TF netjes in de garage blijven staan in de winter uiteindelijk.
Sorry voor de extreem lange post, maar zoals jullie merken ben ik aardig verzot op deze auto en wil ik hem graag zo goed mogelijk behandelen.





