BUTTON_TOPIC_LOCKED 18 berichten
Vraagje ivm wagen invoeren vanuit nederland
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Vraagje ivm wagen invoeren vanuit nederland

    door gille » do okt 25, 2012 9:48 pm

    Zoals de titel reeds zegt zoek ik wat advies betreffende het invoeren van een wagen vanuit Nederland,
    de persoon waarvan ik zou kopen weet niet goed hoe de wagen uit te schrijven.
    Is er hier iemand die mij vertellen kan welk de procedure is in nederland om deze aldaar uit te voeren??
    ik weet nog niet goed als ik deze in belgie ga laten inschrijven vermits mijn dochter overweegt om in
    nederland te gaan wonen en ik dan eventueel de wagen daar op haar naam kan inschrijven.
    ook wil ik wel eens weten hoe het hier zit om de wagen in te schrijven,moet deze hier gewoon
    "gekeurd worden voor verkoop" of is er een moeilijkere keuring???

    mijn dank in alle geval
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Vraagje ivm wagen invoeren vanuit nederland

    door Rob » vr okt 26, 2012 3:28 am

    Lees eens door dit topic en stimuleer je dochter naar nederland te verhuizen

    viewtopic.php?f=9&t=13377&hilit=invoeren
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Vraagje ivm wagen invoeren vanuit nederland

    door Tukker » vr okt 26, 2012 11:29 am

    Rob schreefColon stimuleer je dochter naar nederland te verhuizen


    Wil je niet eerst foto's zien, we hebben al genoeg gedoe met Wilders. :wink:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Vraagje ivm wagen invoeren vanuit nederland

    door Rob » vr okt 26, 2012 6:01 pm

    Wilders kan wat mij betreft het bos in maar dat neemt niet weg dat foto's inderdaad wel noodzakelijk zijn. :lol: :lol: :lol:
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: Vraagje ivm wagen invoeren vanuit nederland

    door gille » vr okt 26, 2012 6:26 pm

    Leuk rob,maar hier heb ik niet veel aan vermits dit gaat over het in belgie invoeren,
    en ik vooral wil weten over het uit nederland uitvoeren.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Vraagje ivm wagen invoeren vanuit nederland

    door Rob » vr okt 26, 2012 6:42 pm

  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    Re: Vraagje ivm wagen invoeren vanuit nederland

    door crazywolf » za okt 27, 2012 12:22 am

    Een tijdje geleden gedaan... het is een soep (het gedeeltde in belgie dan toch)

    NL simpel gewoon langs de RDW gaan en papieren worden in orde gemaakt.. soms is er wel controle dit betekend dat je de volgende morgen ineens in NL moet staan voor de controle (koper en verkoper) maar zou neit veel gebeuren.

    BE... tja belgie is en blijft belgie he... Normaal voor een auto met europees gelijkvormigheid ga je naar de invoerder.. tja probleem deze bestaat niet meer. Dus invoering van oudere wagens is tot toepassing.

    Je moet een afspraak maken met de keuring voor een gelijkvormigheidkeuring dit houd in de wagen zo orgineel mogelijk maken en dan gaan ze alle nr's controleren zoals op de lampen enz. Daarna doen ze er nog even een technische keuring mee dus zorgen dat hij in orde is. (+-120euro)
    Dan krijg je een rekening voor de procedure te starten (+-160euro)

    Als dit gedaan is moet je wachten op de staat.... duurt ongeveer 6maanden en dan krijg je een bericht dat je naar de keuring verkoop mag voor de auto NOG eens technish laten na te kijken en dan kan je hem inschrijven. (+-70euro)

    Zo is het bij mij verlopen en dit was omdat alles van de eerste keer in orde was (trophy 160 met EU pvg nr)
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • kris2
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 74
    GeregistreerdCOLON zo sep 02, 2012 6:44 pm
    WoonplaatsCOLON Jéhonville

    Re: Vraagje ivm wagen invoeren vanuit nederland

    door kris2 » za okt 27, 2012 11:44 am

    Ik heb 2 jaar geleden geen noemenswaardige problemen gehad met de invoering van mijn F uit Duitsland.
    Er zijn douanepapiern die je moet aanvragen. Ik weet niet meer welke, de douane weet dit. Deze invullen, 20 cent betalen voor een stempel. Als er geen wachtrij staat ben je op minder dan 15 min terug buiten.
    Gelijkvormigheidsattest aanvragen in Engeland. Er is een firma die heeft overgenomen van Rover, (misschien kent iemand anders de link, anders google ik even deze avond) Daar een attest aanvragen en na 10 dagen ligt dit in je brievenbus.

    Eens papieren in orde, garageplaten versieren voor de Belgische keuring. Eens gekeurd, ben je klaar voor inschrijving in België.

    Mijn F komt uit Duitsland. Waar ik werk is vorig jaar een vrachtwagen ingevoerd uit NL. Procedé was hetzelfde. Mijn F is op een aanhangwagen naar hier gekomen. De vrachtwagen uit NL op garagenummerplaten.
    MGF VVC Charcoal
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: Vraagje ivm wagen invoeren vanuit nederland

    door gille » za okt 27, 2012 2:15 pm

    Dank je allen,
    het adres om het gelijkvormigheidsattest op te vragen heb ik hier,
    dus dat zal wel meevallen.De link staat ergens in een van mijn vorige topics,
    ik denk die over de engelse vvc.
    Ik had toen de papieren hier in goed een week,koste denk ik 150€,en daarna heb ik de wagen in nederland verkocht,
    waar deze papieren niet nodig waren.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • kris2
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 74
    GeregistreerdCOLON zo sep 02, 2012 6:44 pm
    WoonplaatsCOLON Jéhonville

    Re: Vraagje ivm wagen invoeren vanuit nederland

    door kris2 » za okt 27, 2012 2:46 pm

    http://www.mgrccservices.com

    Is de link voor het attest.
    Voor de douane heb je ook het factuur nodig. Eerst de wagen kopen.
    In feite gaat het allemaal heel vlot. Als de wagen in orde staat, rij je 2 tot 3 weken na aankoop.

    Het enige probleem bij mij was dat ik in het holst van de nacht, bij een gesloten douanekantoor België ben binnengereden. Ben daarna nog eens overdag moeten teruggaan om de papieren te laten afstempelen.
    MGF VVC Charcoal
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: Vraagje ivm wagen invoeren vanuit nederland

    door gille » za okt 27, 2012 6:11 pm

    Ik heb dan weer het geluk om zo'n 5 km van een douanekantoor te wonen.
    en die faktuur...die heb ik de vorige keer ook gewoon zelf geschreven. 300€ voor een tf uit engeland :wink:
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • kris2
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 74
    GeregistreerdCOLON zo sep 02, 2012 6:44 pm
    WoonplaatsCOLON Jéhonville

    Re: Vraagje ivm wagen invoeren vanuit nederland

    door kris2 » za okt 27, 2012 11:13 pm

    Zo erg is dit niet. Ik woon op goed 30 km van de Luxemburgse grens en bijhorend douanekantoor. Even tot bij en over de grens over is goed voor goedkope benzine, alcohol en sigaretten.
    MGF VVC Charcoal
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Vraagje ivm wagen invoeren vanuit nederland

    door ErikB » di okt 30, 2012 2:35 pm

    Let wel wat je koopt. Niet elke auto heeft een COC (certificate of conformity).
    Koop je een MGF van 1998, dan kan je een procedure opstarten en is het wat lastiger dan een documentje aanvragen.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • kris2
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 74
    GeregistreerdCOLON zo sep 02, 2012 6:44 pm
    WoonplaatsCOLON Jéhonville

    Re: Vraagje ivm wagen invoeren vanuit nederland

    door kris2 » di okt 30, 2012 6:07 pm

    ErikB schreefColonKoop je een MGF van 1998, dan kan je een procedure opstarten en is het wat lastiger dan een documentje aanvragen.


    Mijn F is in 10/97 uit de fabriek gekomen en in 02/98 voor het eerst ingeschreven geweest in Duitsland. Ik heb die F 2 jaar gelden ingevoerd in België. Ben voor de procedure één keer langs de douane geweest. Dit met faktuur en Duitse inschrijvingsbewijzen. Heb daarna voor de keuring in Engeland COC aangevraagd. Dat was al.
    Veel makkelijker dan ik eerst gedacht had.
    MGF VVC Charcoal
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: Vraagje ivm wagen invoeren vanuit nederland

    door ovi » di okt 30, 2012 6:31 pm

    Normaal gezien gen COC meer nodig dus vraag het even na! :applaus:

    http://yahoo.skynet.be/nieuws/politiek/ ... e-lidstaat
BUTTON_TOPIC_LOCKED 18 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten