Ik rij al niet erg veel in de F en als ik rij komt mn olie temp eigenlijk nooit boven de 100 graden, heel af en toe na een stuk snelweg dat ie tegen de 120 gaat zitten en rij vrijwel altijd rustig.
Ik rij vandaag weg en een poosje later sta ik bij een stoplicht, ruik ik een vreemde geur en tegelijkertijd slaat mn motor af.
Zet ik de auto aan de kant en check ik mn koelvloeistof, is alles weg. Check ik mn olie en ja hoor, overal mayo.
Ik ben gelukkig niet afhankelijk, want heb een OV en werk op loop afstand, maar het is toch kut.
Nu staat mijn auto in het plaatsje verder op en haal ik heb vanavond op met de auto ambulance en mag ie lekker uit rusten voor mn deur.
De garage ''British Car Centre'' in Baarn heb ik gevraagd naar de prijs van de reparatie en die vragen ongeveer 1500 euro en hierbij zit ook de waterpomp, spanrollers en distributieriem bij. Het systeem word dan ook geflushed en er was iets met de koppakking en kopbouten dat deze strakker konden aangetrokken worden 'ofzo' en de kans op herhaling minimaal zou worden.
Nu vraag ik me af of iemand anders een goedkopere oplossing weet?
Groeten



