Vrienden,
Zoals vele van jullie weten organiseren wij elk jaar een Dynojet. Dit wordt inmiddels alweer de
9e editie.
Elk jaar is er ook een beker te winnen voor de MPi met het hoogste koppel en de VVC met het hoogste vermogen.
Het is de uitgelezen mogelijkheid om eens te kijken hoeveel pk's je F/TF nu werkelijk heeft of om te kijken alles nog oke is met je F/TF. Wij huren op een zaterdag de gehele bank af en dan kan je met je auto op de testbank. Je hoeft natuurlijk niet de hele dag te blijven, maar het is wel leuk om te zien wat de anderen voor een vermogen hebben en om natuurlijk weer even bij te praten.
Misschien voor de nieuwelingen onder ons, nog even uitleggen dat een dynojet zeker niet als doel heeft er een wedstrijdje van te maken (om het meest). Deze wedstrijd zit er enkel als extra funfactor in, maar dat de dyno tot doel heeft te checken dat elke wagen technisch in orde is. Een vinger aan de pols oefening dus. Een originele wagen (geen mods) heeft er dus wel degelijk veel baat bij om te kijken dat alles in orde is en als dat niet zo is, kan de oorzaak veelal ook achterhaald worden.
Op een bank zie je immers meer dan alleen maar vemogen en koppel. Een combinatie van deze, met het gemeten mengsel, laat je dikwijls al dan niet problemen zien en waar te zoeken.
Elke wagen die dus nog nooit op een bank heeft gestaan zou dus eigenlijk deze test moeten doen. Sterker nog, ik ga er jaarlijks op, als check dat alles nog ok is.
Wil je dus zeker zijn dat je wagen in goede conditie is, of indien je een kleine mod wil gaan uitvoeren of uitgevoerd hebt, moet je je zeker inschrijven.
Zaterdag 10 november hebben we de hele dag de bank tot onze beschikking. We zullen met zo'n 15 auto's op de bank moeten, de kosten zijn dan 50 euro inclusief lunch. Het is bij Speedcentre in Geldermalsen.
http://www.speedcentre.nl/speedcentre/home.htmlLet op: als je aangeeft dat je op de bank komt en je mocht onverhoopt niet kunnen komen, dan zul je zelf voor vervanging moeten zorgen. Als je niet zeker weet of je kan, zet jezelf dan op de reservelijst. Je kunt natuurlijk ook gewoon langs komen om te komen kijken.
Om de MG F/TF rijder als eerste de kans te geven om op te bank te kunnen gaan wij in eerste instantie de F/TF's inschrijven. Als in half oktober blijkt dat we nog plek over hebben gaan we andere MG/Rovers inschrijven om het juiste aantal te halen. Mocht er dan nog plek zijn mogen "vreemde" merken.
Wie wil er op de bank (graag ook even vermelden met hoeveel personen je komt i.v.m. de lunch)
Achterwiel eerst:01. Remco.................... MGF MPI
02. Tom....................... MGF MPI
03. Carl........................ MGF VVC
04.
Voorwiel aangedreven:01. Mr, B ..................... MG ZR 105
02. 216cabrio................ Rover 220TurboCabrio
03. JohnnyD................. Rover 45
Reserve:01. Bruno..................... MG ZR racer
02. Bart....................... MGF VVC
03. Luuk....................... MGF MPI
04. Sander.................... MG ZR160
05. Sander.................... MGF MPI
06. Johan.......................MG ZT 135 CDTi
07. mg-zs...................... MG ZS
Komt kijken:01. Drikje S1 ( onder voorbehoud van vervoer )