BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1
Aankooptips
  • nieuweling
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 1
    GeregistreerdCOLON do aug 30, 2012 4:54 pm

Aankooptips

door nieuweling » vr aug 31, 2012 8:27 pm

Hallo, ik ben nieuw hier en ik ben eerlijk. Ik weet niets van mg's af, juist door er over te lezen weet ik dat er een rover motor in ligt.
    Ik heb de laatste tijd veel tegenslagen gehad met wagens, waar ik veel kosten aan heb gehad. Ik lees overal dat mg een goed merk is.

Ik ben van plan om een mg f te kopen (1.8 benzine met 120 pk) met 125000km van bj 1999. Ik vind het een pracht van een wagen.
    Kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten bij de aankoop?
    Hij word gekeurd voor verkoop, maar zoals ik al heb gelezen hier, over de vering met die bollen met hydragas snap ik er weinig van.
    Hulp altijd welkom.

Alvast bedankt!

Edit Rick: even zinnen gemaakt om het leesbaar te maken.
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

Re: nieuw hier

door Emile » vr aug 31, 2012 8:53 pm

dat is wel een hele lange zin........ :mrgreen:
    2003 MG TF 160.
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

Re: nieuw hier

door Carl » vr aug 31, 2012 9:22 pm

De MGF is een super wagen, maar ik zou hem niet gebruiken als daily.

Als je niets afkent van een auto blijf je er beter vanaf, want de officiële support stelt echt niks meer voor, tenzij je een snelcursus autotechniek kunt volgen en zelf alles kunt bijhouden.
    Ik zeg niet dat er snel kosten aan een F zijn, maar als er kosten zijn dan kan de rekening wel behoorlijk oplopen omdat de motor erg moeilijk bereikbaar is. Als je naar een gewone garage gaat zonder extra F kennis dan kom je zeker in een doodlopende straat terecht. Er zijn veel aspecten die écht niet standaard zijn en een gewone garagist gaat daar een nachtmerrie aan beleven, terwijl iemand die het kent vlot zijn ding kan doen.
    Reken er ook op dat een F al 12 jaar oud is en dat er nu behoorlijk veel mensen mee rijden die niet zo nauw zien. Dit resulteert vaak in erg slecht onderhoud en de nodige miserie achteraf. Er zijn hier op het forum veel getuigenissen van mensen die een goedkope F kochten en er een (klein) fortuin in hebben gestoken om hem terug in goede staat te krijgen. (ik reken mezelf hier mee in)

kortom : de F is een sublieme liefhebberswagen, maar "het baasje moet weten hoe ermee om te gaan".

Misschien komt deze post negatief over of schrikt hem je behoorlijk af, maar ik denk dat ik erg objectief mijn mening heb gegeven en op termijn ben je beter met een eerlijk negatief antwoord dan met een verbloemd probleem.

Als je een goedkope auto occasie wil kopen dan moet je een Volvo of een japanse auto met weinig extra toeters en bellen nemen, waar er erg veel van rondrijden en die in de garages erg vlot te onderhouden is zonder speciale kennis..

Succes nog met het maken van een moeilijke keuze, want ja, de F is niet zomaar een gewone auto en dat zie je...

@ emile : hopelijk zitten er geen té lange zinnen in mijn betoog :-)
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

Re: Aankooptips

door Rick » vr aug 31, 2012 10:53 pm

Ten eerste welkom op het forum.

Wellicht is het handig om even aan te geven waar je vandaan komt (kun je ook gelijk in je profiel invullen). Misschien is de F waar je naar gaat kijken wel bekent hier.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

door Tukker » vr aug 31, 2012 11:21 pm

Geheel met Carl eens.

meer info:
    viewtopic.php?f=30&t=12141
    goodgoan Tom

[b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

door Rob » zo sep 02, 2012 1:35 pm

Kortom, wil je een vervoermiddel, NIET DOEN
    Hou je van autorijden en wil je een auto met een karakteristiek rijgedrag en vindt je de "looks" oke. En ben je bereidt de bijkomende "troubles" voor lief te nemen. Kan het wel eens zijn dat je geinfecteerd wordt met HET virus.
    Verder kun je je dan mengen in dit illustere gezelschap van geinfecteerden. :lol:
BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1