BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1
SAIC belooft 3.000 banen bij MG Rover
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    SAIC belooft 3.000 banen bij MG Rover

    door MGF » do jul 21, 2005 6:58 pm

    Nog steeds zijn er 3 kandidaten voor de overname van de resten van het failliete MG Rover. De kanshebbers lijken over elkaar heen te buitelen met grootste plannen en mooie beloftes.

    Volgens de Britse krant Financial Times wil het Chinese SAIC-concern bij overname van MG Rover 3.000 banen in Engeland scheppen. Het bedrijf, dat de onderhandelingen laat leiden door ex-Ford topman Martin Leach, wil in Longbridge een ontwikkelings- en ontwerpcentrum voor MG Rover neerzetten. Samen met banen bij de productie en administratie kan het totaal aantal werknemers op 3.000 komen. Wanneer SAIC de boedel koopt, kan de jaarproductie van MG Rover in 2009 weer op 100.000 auto´s komen. SAIC biedt 87 miljoen euro voor MG Rover.
    De tweede Chinese bieder is Nanjing Automobile, die noemen geen concrete aantallen banen, maar bieden volgens de Financial Times aanmerkelijk minder dan SAIC. De derde overnamepartij is de Britse ondernemer David James. Hij is onder meer bekend als de redder van het Millennium Dome en wil nu MG Rover in Britse handen houden. Zijn project om het automerk te redden heet ´Kimber´, genoemd naar MG-oprichter Cecil Kimber.
    Een woordvoerder van project Kimber: “Het is de laatste kans om de grootste onafhankelijke Britse autoproducent in binnenlandse handen te houden. We hebben een volledig onderbouwd plan klaarliggen. Natuurlijk komt er veel passie bij kijken, zeker bij een merk als MG. De emotie wordt in balans gehouden door een pragmatisch en realistisch ondernemingsplan dat er op is gericht de komende jaren flink wat banen te scheppen in Longbridge.â€Â
  • mgf74
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 128
    GeregistreerdCOLON za apr 09, 2005 12:30 am
    WoonplaatsCOLON antwerpen

    door mgf74 » do jul 21, 2005 9:40 pm

    Het is te hopen dat er iets van komt vooral de Britse kanidaat overnemer
    MG is Brits en dat moet zo blijven :!: :!:
    MG . . . .
  • Martine
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 66
    GeregistreerdCOLON wo apr 06, 2005 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Lier

    door Martine » do jul 21, 2005 10:30 pm

    Vind ik ook ja ,maar is er in een vorig ropic niet gezegd dat MG per "vergissing " al in de handen van SAIC was (bij de overname van de 25 en de 75 ) ?
    Wat was dat dan ? een vergissing of een gerucht , of is dat ondertussen rechtgetrokken (zie Waterhouse en co )? :roll:
    that MG gives me much less than 50 , beter dan rimpelcremes , anyway !!!!
  • Martine
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 66
    GeregistreerdCOLON wo apr 06, 2005 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Lier

    door Martine » do jul 21, 2005 10:35 pm

    :oops: moet trouwens eens mijn brilleke opzetten , want ik rammel de knoppekes door mekaar : Topic natuurlijk . :x (vind dat "mad " tekentje precies op een chinees lijken :lol: of is het toch :( k'zie dat niet erg zitten met die chinezen , nie dat ik er iets tegen heb ... maar ze zijn toch niet van hier zou mijne bompa zeggen . :wink:
    that MG gives me much less than 50 , beter dan rimpelcremes , anyway !!!!
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » vr jul 22, 2005 9:46 am

    Martine schreefColonVind ik ook ja ,maar is er in een vorig ropic niet gezegd dat MG per "vergissing " al in de handen van SAIC was (bij de overname van de 25 en de 75 ) ?
    Wat was dat dan ? een vergissing of een gerucht , of is dat ondertussen rechtgetrokken (zie Waterhouse en co )? :roll:

    De "Intellectual Property Rights" van o.a. het design van de TF zijn per ongeluk in de handen van SAIC gevallen. Een kandidaat overnemer kan dus geen TF's gaan produceren (of auto die hetzelfde design heeft als een TF) of moet (in overleg met SAIC) voor elke geproduceerde TF-lookalike een bijdrage storten.

    Kortom heb je het volgende:
    - MG als merknaam
    - MG met z'n octagon als logo
    - TF als merknaam
    - het TF design
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Martine
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 66
    GeregistreerdCOLON wo apr 06, 2005 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Lier

    door Martine » vr jul 22, 2005 8:22 pm

    :shock: En dat gebeurde dus "per ongeluk " ??
    We spreken hier toch over topbusiness , management op hoog niveau dus !!
    Goed hoor ! :roll:
    Ik heb er zo mijn ideetje over .
    T'is dus afwachten zeker ?
    that MG gives me much less than 50 , beter dan rimpelcremes , anyway !!!!
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » vr jul 22, 2005 8:35 pm

    ...spreken hier toch over topbusiness , management.....

    Als dat zo was, was een faillisement niet aan de orde. :|
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3 en 0 gasten