door Kasper » wo aug 22, 2012 11:58 am
Hoi Guido,
Ik heb mijn auto een 3-tal jaar terug geheel laten overspuiten. Alle (de)montagewerkzaamheden, het vakwerk waar het om ging, schuren, spuiten en afwerken, dat is door een specialist gedaan. En dus geen schade-reparateur!
Dit wil ik je met reden meegeven, in Nederland worden auto's voor verzekeringen quick and dirty overgespoten, op het eerste zicht, en voor de leek, ziet het er dan goed uit. Maar wil je beter, een auto die je jarenlang wilt blijven koesteren, dan voldoet dat echt niet en krijg je spijt.
Kosten, schuren en spuiten zijn dan niet laag, en tel daar ook nog een heleboel nieuwe rubbers, afwerkstripjes e.d. bij. Al met al lopen bij een goede afwerking de kosten op.
Om het goed te doen, loop je bijvoorbeeld het risico dat je de voorruit er niet goed uit krijgt......
Alles kan altijd eenvoudiger, sneller, goedkoper. Dat is ieders eigen keuze.
De persoon die mij in contact bracht met de desbetreffende spuiter, (mijn eigen garage) gaf aan dat hij te maken kreeg met een echte zeikerd, en dat het werk perfect moest zijn. Zo is het ook, bijna in perfectie, uitgevoerd.
MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel