Het blokje had meer dan de helft extra power. Deze was wel voorzien van een interkoeler.



Je kan als het ware verschillende versies krijgen, met of zonder interkoeler.
Voordeel van een supercharger is dat hij integraal het vermogen en koppel naar boven brengt. Dus geen befaamde Turbo Boost.
Nadeel is dat hij, om meer vermogen te genereren wel wat vermogen afsnoept van het blok. Tussen de 5 -10 pK.
Ik ben wel eens benieuwd of er mensen zijn die een supercharger hebben ingebouwd.
Grtn Guido
http://www.rotrexsuperchargers.co.uk/Rotrex/index.htm




