Wat het poetsprobleem betreft : Op de kap, een gewoon reinigingsmiddel op basis van zeep, lijkt mij geschikt, niet te agressief, want dat han ervoor zorgen dat de kap niet perfect waterdicht meer is (hadden we het hier onlangs al niet over dit onderwerp, want ik vind het niet direkt terug). Nadien een beschermlaag zoals producten van Sonax of Autoglym en het resultaat zou bevredigend moeten zijn (dit laatste heb ik eigenlijk zelf bijna nog nooit gedaan

)
Vlekken in het interieur behandel ik natuurlijk ook met Kent, alhoewel er andere algemene schuimreinigers zijn die zeker ook voldoen. Ik gebruik een produkt dat zowel kan dienen als dashboard-, zetel-,ruiten-,etc...reiniger. Leder behandel je natuurlijk best meteen lederreiniger en nadien met een ledercreme.
Het kofferdeksel achteraan kan inderdaad worden geregeld door het onder andere het slot te verstellen.
De hardtopbeugels dienen om de hardtop aan de muur te bevestigen, niet om de hardtop aan het dak te bevestigen, daar heb je een ander systeem voor nodig. Bijvoorbeeld een systeem met kabels, maar dat was niet beschikbaar bij MG IMO. Misschien een ander merk ofwel zelf iets maken ?
De temperatuur waarbij ik gas begin te geven is, wannneer de olietemperatuurmeter de 80 graden begint te overschrijden. Sterker nog, vanaf de meter de hoogte in gaat ,is de olietemperatuur eigenlijk optimaal. Maar voor de zekerheid even wachten kan geen kwaad. Een olietemperatuurmeter is immers niet echt correct (een beetje zoals het metertje van de benzinetank). Meestal komt er beweging in de olietemperatuurmeter na een 10-tal kilometer. Dat is ook de gemiddelde afstand dat olie op bedrijfstemperatuur is bij de meeste wagens.