Ik denk soms wel eens aan volgende pistes.
-Nml de onze gewoon doorverkopen en een VVC type kopen. Dat is natuurlijk ingrijpend en we zijn ondertussen bezig met de wagen zo goed mogelijk in orde te brengen. (zou ik direct de TF van Bruno kopen
-Ik zou ook een motorwissel kunnen uitvoeren en er een VVC blok insteken.
Uiteraard een serieuze ingreep! Trouwens er zijn er die dat doen en zwijgen als een graf op de keuring, men gaat er van uit dat men het toch niet merkt. Die kans is groot maar het geeft mij geen goed gevoel. Hoe moet je dan zoiets "legaliseren"?
-Ik heb ook gezien dat sommige het 120pK blok kriebelen. Ik lees dat een 52mm gasklep wel onderin wat meer geeft (heb ik liggen en nog niet gemonteerd). Wat ook kan is chip tuning. Ik heb daar volgende ervaring mee, wij hadden een Alfa Romeo 156 JTD en die is tot 130pK gebracht. Dat ding reed veel sportiever en had duidelijk meer koppel en pk's. Maar dat was een diesel.
Zijn er mensen die met chiptuning ervaring hebben en indien zo welke?
Grtn Guido & Katrien







+ 450 graden) op, wat kan resulteren in, heu, geen remmen meer. Een betere blok, rondom (zoals Sander aangeeft), biedt hier de oplossing en dan zijn er IMO zelfs nog geneens andere schijven nodig achter, laat staan een remdrukregelaar. Greenstuff is een goed begin. Orange- of blue stuffs, zouden nog beter zijn, maar vereisen ook een beetje temperatuur om echt te bijten, vandaar dat voor de racer ook mijn keuze daarop is gevallen. Op de F ga ik nu rondom gewoon voor green stuff.Ik post mijn bevindingen in september, want dan ga ik met de F het geheel nog eens aan de tand voelen.