BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1
Nooit meer poetsen!!
  • FrankMGF
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 51
    GeregistreerdCOLON za jul 09, 2005 9:07 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaardingen

Nooit meer poetsen!!

door FrankMGF » za jul 16, 2005 11:27 am

Aangezien ik nieuw ben op dit forum is misschien het volgende wel leuk te vertellen.
    In mei van dit jaar heb ik mijn MGF uit 2000 BRG gekocht. Aangezien ik mijn auto erg goed wil onderhouden heb ik de auto een Protech behandeling gegeven. ( www.protech.nl ) Een soort van wasbehandeling, maar dan anders! :P

De eerst komende 3 jaar hoef ik mijn auto niet meer in de was te zetten. Het is echt ideeal!! Ik was de auto met water/shampoo, afzemen en het is net of ie uit de showroom komt!! Ik heb opeens zeeen aan vrije tijd gecreeerd! Voor EUR 350-400,- behandelen ze een MGF. Ik heb het bij de Porche dealer ( www.autohogenboom.nl ) in Rotterdam laten doen.

En nee, ik bezit geen aandelen Protech!!

groet

Frank
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » za jul 16, 2005 11:52 am

Ik heb een offerte aangevraagd
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » za jul 16, 2005 3:28 pm

Protech heeft een aantal eigen bedrijven die deze behandeling uitvoeren.
    Daarnaast zijn er een aantal autodealers (voornamelijk Jaguar en Porsche) die hun auto's af fabriek zo'n behandeling geven.

Je bent de auto een complete dag kwijt. Het product is absoluut niet te vergelijken met de reclame Teflon middeltjes. Mijn ervaringen met een Protech behandeling destijds op een nieuwe Rover 600 bij Protech Pereboom in Veghel waren uitmuntend. Zeer goede service ook in geval van reparaties bij lakschade en overspuiten.
    Je moet er alleen wel rekening mee houden dat de claim: alleen afspoelen niet klopt, de auto moet je wel degelijk wassen maar vuil gaat er veel eenvoudiger vanaf. Zorg voor kalkvrij water (of afzemen) anders zie je witte vlekjes op de lak.

Laatst twee MG TF's 80th editions naast elkaar gezien. Beide auto's waren zwart echter naast elkaar leek de onbehandelde auto wel antraciet. Gevolg: deze eigenaar heeft de auto ook laten behandelen.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • John
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 404
    GeregistreerdCOLON vr maart 26, 2004 11:10 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.
    CONTACTCOLON

door John » za jul 16, 2005 3:43 pm

Kasper: weet jij dan wellicht ook wat het effect van steenslag is op die protech-laag ?
    Ik heb hun hele site afgezocht maar heb er niets over kunnen vinden.
    Aangezien ik mijn TF dagelijks gebruik en er redelijk wat km's mee maak (30.000 - 35.000 / jaar) heb ik nogal last van steenslag.

Hoop niet dat het onder de noemer 'schade' valt: dan kan ik elke 2 jaar een nieuwe laag laten aanbrengen.

groeten,

John
    "Het is daarom ook dat mensen met talent voor duiken geen duiker mogen worden"
    AfbeeldingTF 135 Elegance / Midget
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » za jul 16, 2005 8:40 pm

Ik heb er geen probleem mee om de auto af en toe te poetsen, dat doe je toch maar 2/3 keer per jaar..
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    CONTACTCOLON

door Demor » za jul 16, 2005 10:39 pm

Oehh, laat dat de rest maar niet horen :wink:

Hier trouwens de offerte:
    Geachte heer Putter,

Uw MGF valt in Categorie 2a gebruikt.

Prijs ( incl. hardtop ) € 520,- Excl. BTW.
    Prijs ( excl. hardtop ) € 475,- Excl. BTW.
    Prijs velgen 4 stuks € 95,- Excl. BTW

Andere mogelijkheden ;

Reinigen/impregneren softtop.

Prijs € 114,- Excl. BTW.

Hopend u hiermee alvast voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Reinwald Peerenboom
    E.C.P. Protech Veghel
    www.ecpprotech.nl

:shock: Das wel veel geld, kijken of ik ergens nog een beun kan vinden met hetzelfde spul. :|
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834

door MGF » za jul 16, 2005 11:47 pm

Alleen de behandeling voor de softop lijkt me het proberen waard, de rest kan ik zelf wel..
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    CONTACTCOLON

door Demor » zo jul 17, 2005 8:38 am

Nee dat kun je niet, want je hebt geen politoer apparaat en je kan niet aan dat spul komen.
  • FrankMGF
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 51
    GeregistreerdCOLON za jul 09, 2005 9:07 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaardingen

door FrankMGF » zo jul 17, 2005 11:56 am

Ik betaalde toch wel ietsjes minder voor mijn MGF bij auto hoogenboom. Ik zal de factuur eens zoeken.

Dat je de auto niethoeft af te zemen is inderdaad een klein beetje overdreven, alhoewel als ik mijn auto was in zo een wasbox en dan afspuit met kalkvrij water en ik vervolgens de rijksweg op rijd, ziet ie er toch heel mooi uit!

groet!
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834

door MGF » zo jul 17, 2005 12:56 pm

Nee dat kun je niet, want je hebt geen politoer apparaat en je kan niet aan dat spul komen.

Dat snap ik wel, maar ik bedoel dat je de auto zelf wel kunt poetsen.. :roll: (Gewoon met handwas)
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017

door Kasper » zo jul 17, 2005 1:35 pm

Ik hebt zo'n 72k km (2,5 jr) met die 600 gereden met, weinig steenslag. Dat lag waarschijnlijk meer aan de rijstijl dan aan de Protech behandeling.
    Daar waar lak weg is, zit de Teflon (sorry PTFE) natuurlijk ook niet meer. Na een gedeeltelijke respray moet de laag bijgewerkt worden, maar zover ik me kan herinneren wordt je na verloop van tijd eens terugverwacht voor een kleine inspectie.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017

door Kasper » zo jul 17, 2005 1:53 pm

2 tot 3 maal per jaar poetsen??

Gebruik je de F dan ook maar 2 - 3 maal per jaar?
    Of rijdt je alleen over schone wegen waar de auto niet vuil wordt?

:lol:

laat even weten waar dat dan is, ik poets met te pletter met al die auto's aan huis.
BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1