BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1
koelsysteem flushen?
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    koelsysteem flushen?

    door gille » ma jul 16, 2012 5:56 pm

    gisteren ging plots mijn temperatuurmeter flink de hoogte in,
    na een stukje iets sneller gereden te hebben: zeg maar 140kmh.
    onmiddelijk gestopt, een hoop stoom uit het expantievatje,en veel geborrel.
    dit probleem lijkt me steeds weer te komen als ik een stukje in hogere toeren
    rijdt.
    het is me ook al opgevallen dat er bij +3000rpm geen koelwater meer
    circuleert in het expantievat.
    zou kunnen dat er vuil in het koelsysteem zit,mijn vraag dus...
    hoe,en met welk produkt kan ik mijn koelsysteem het beste flushen???

    thx gille.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: koelsysteem flushen?

    door schrokke » do jul 19, 2012 9:46 am

    Het koelsysteem flushen kan nooit kwaad natuurlijk. Ik weet niet of K*nt het heeft, maar anders kan ook wel een ander merk gebruiken.

    Besef wel dat het veel werk is waarbij je toch wel een keer of 3 opnieuw zal moeten vullen en dan best nog met warm water. Als het bij u een probleem is tgv te veel lekdichtingsmiddel in uw systeem zal dit produkt ook niet veel helpen, het zal wel beter zijn door het veelvuldig spoelen.
    In zo'n geval kan je beter de radiateur eens demonteren de deftig doorspoelen. Deze rommel uit het blok halen is moeilijker, dan zal de waterpomp eraf moeten.

    Kijk ook eens uw thermostaat na, of deze nog wel volledig opent.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: koelsysteem flushen?

    door Bruno » do jul 19, 2012 10:19 am

    Kent heeft inderdaad een heel krachtige. Sander heeft er oa ook zeer goede ervaringen mee gehad.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten