door roger2 » di jul 10, 2012 8:22 pm
Hallo,
Mijn vrouw rijdt met een mg tf 135 van 2003 (geen vvc). Ik lees regelmatig op dit forum en heb hier ook al veel info gevonden. (Ik rijd nooit met de auto wegens problemen met de knie en rug, kan er moeilijk in en uit, ik heb er nu nog eens mee gereden omdat mijn vrouw iets hoorde aan haar mg)
Mijn vraag: In eerste en tweede versnelling zoals de titel zegt, komt er sinds vandaag een duidelijk hoorbare ratel uit de motorruimte tijdens het optrekken. In de andere versnellingen hoor ik niets. Ik heb al gezocht naar iets wat loshangt of trilt, maar niets te vinden. Een tweeduizend km terug is de distributieriem, waterpomp en spanrol vervangen, en even later ook de jdc wegens vervuild koelvloeistof bakje. De olie is de boite is toen ook vervangen. De auto heeft 68000 km. Heeft iemand dit al voorgehad, of een idee waar ik kan beginnen zoeken? Koppeling lijkt me uitgesloten, uitlaat ook omdat het enkel in eerste en tweede is. Schakelen gaat vlot.
Dank voor elke tip.
Gr
Roger