BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1
MG Live 2012
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    MG Live 2012

    door ErikB » zo jun 24, 2012 7:20 pm

    Aangezien ik nu een Engels PayAsYouGo 3G verbinding heb, en nog wat data overheb, kan ik alvast een verslag uitbrengen.

    Besloten om ook dit jaar op donderdag avond richting Silverstone te vertrekken. Ik zou het beter stil houden, maar 0,0 kms file gehad. We verblijven in een hotel in Milton Keynes. Dus op vrijdag was dit shoppen, noch bij Dave Andrews, noch bij Red Bull Racing. Voor de eerste maal is MG Live een 2-daags event ipv. 3 dagen.
    Vrijdag was het altijd rustig, maar je was al in de stemming en zag toch al iets.

    Vrijdag was een echte regendag, anderen die al op het terrein waren kunnen dat ongetwijfeld beamen.

    Dan het event zelf
    Het weer: nog goed meegevallen, vooral zondag (regen voorspeld) was goed.
    Handelaars: bedroevend. Vaste waarden laten het wat afweten (MGF Centre) of de stand is een stuk kleiner (B&G, MG Mania). Ook de trend van een groeiend aantal 2nd hand MGF/TF onderdelen is in de kiem gesmoord. Ook eigenaars van oldtimers klagen over het bedroefde aantal aangeboden stukken.
    Auto's: memorabel voor Silverstone zijn de register parkings vol F/TF-en, gigantische rijen MGB's, idem dito voor MGA's, Saloons, Zed's, pre-war's enz. Nog minder dan vorig jaar dit effect. Kleine register parkings met slechte beheerders resulteren in een zooitje en een veel te grote "overspill parking" (alle MG's door elkaar en weg van de massa).
    Races: leuk, vooral de wandel en babbel door de paddock en pitboxes.
    Aankopen: Bestelling bij Rimmer Bros en Martin Smith opgepikt. Schaalmodel van de MG6 gekocht bij het register, nog wat prutsen bij de MGCC (die het enthousiasme voor de BTCS regalia ZWAAR onderschat hadden).
    Foto's: ja, maar geduld is een mooie zaak :-/°


    Gaan we volgend jaar weer ?
    We zien wel.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: MG Live 2012

    door Andros » zo jun 24, 2012 7:57 pm

    Het werd voor mij een ongepland bliksembezoek maar wat ik gezien heb beviel op zich prima. Vrijdagmiddag naar Engeland gereden, na wat vertragingen door P&O (harde wind) was ik wat laat gearriveerd op de B&B, tevens in Milton Keynes. Zaterdag op het gemakkie naar Silverstone gereden, onderweg al heel wat MG's gespot en op het terrein zelf gelijk tegen Bart K aan gelopen en na een verrassende "wtf doe jij nou weer hier" even wat bijgepraat :mrgreen:

    Ik sluit me wel bij Erik aan wat betreft de handelaars. Dit waren de grote namen met een beperkt aanbod, de verhalen van veel goedkope tweedehands onderdelen op het event zelf zijn bij mij niet echt ingewisseld. Wel een kachelconsole mee kunnen pakken en een zooi batches en achterlichtcovers bij onze grote vrienden van B&G. Ook heb ik de MG6 eens in het echt gezien, zagen de oldtimerraces op het circuit er best leuk uit en eigenlijk is er veel te veel om te zien als je er voor het eerst komt.

    Mijn vrouwelijk gezelschap van deze rit naar Silverstone was echter wat stilletjes terwijl ze tot vlak voor aankomst op Silverstone helemaal blij was eindelijk eens in Engeland te kunnen komen. Dat was omgeslagen naar een combinatie van vermoeidheid en heimwee waarna we het terrein zijn verlaten. Na wat belletjes de boot omgeboekt en gisteravond al terug huiswaarts gekeerd. Ik ben er een van het type "samen uit, samen thuis" en heb ondanks dit voorval toch een goede indruk gekregen van MG Live. Ik heb al ideeën gehoord om met het forum zelf een aantal dagen te gaan incl camping, soort georganiseerd event samen met een plaatselijke club liefhebbers. Ik sluit mij daar graag bij aan en ik ben er van overtuigd dat we dan met verschillende mensen een uitstekend weekendje weg kunnen hebben :)
    De nachtspotter!
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: MG Live 2012

    door ErikB » di jun 26, 2012 12:44 am

    Nog wat werk om alles van commentaar te voorzien in de gallery, maar alvast een voorsmaakje. Veel paddock en pitbox foto's, ook wat Ford geweld en ook al ben ik geen spotter, toch de stuntvlieger getracht op foto vast te leggen.

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: MG Live 2012

    door Bruno » di jun 26, 2012 1:11 am

    Wow, superstrakke foto's Erik.

    Zelf ook afgezakt naar MG Live, zoals jullie weten en mijn ervaring was ook verdeeld.
    Ik was ginder met Jos om vooral kontakten te leggen in de racerij, maar graag had ik uiteraard ook wat bits en bobs gekocht voor de F. Dat laatste viel dit jaar geweldig tegen. Zelfs de meest elementaire dingen waren er niet te vinden. Ik noem maar wat : Bart had een gescheurde downpipe en hoopte die daar te kunnen vervangen opdat de terugreis niet te vervelend zou zijn, jammer maar helaas. We zochten ook een achterlicht voor de MKII racer, ook dat bleek hopeloos. Logisch want buiten Brown & Gammons en Rimmerbros, die ter overmaat van ramp vooral "oldies stuff" meebrachten, was er 0,0 te vinden, geen MGFcentre, geen Mike Satur.... Ook was er van kofferbak verkoop zoals gewoonlijk, deze keer niks te vinden. Onbegrijpelijk !
    Dat voor sommige firma's de standkosten dit jaar duur zijn, kan kloppen, maar zelfs dan nog kan het niet dat je als MG toeleverancier hier niet aanwezig bent. Velen zijn nieuw in de scene en kennen de vaste waarden hierin immers nog niet.

    Het terrein stond daarentegen wel goed vol, al ware het meer met grote tenten etc. Jammer genoeg was het ook een nat week-end, dus was de helft van het terrein meer een modderpoel dan een mooi strak grasveld. De voorzieningen hierin vonden we alleen de laatste dag terug onder de vorm van loopplankjes etc.. Te laat, onze schoenen waren toch al naar de vaantjes.

    De "register carparks" waren verre van goed georganiseerd. Vele vreemde eenden (lees andere merken) waren te vinden in deze carparks en ook werden soms alle modellen van MG's op andere parkings kris kras door elkaar geparkeerd ipv op de juiste plaats. Verre van overzichtelijk dus.

    Het eten terplaatse was ook redelijk beperkt vind ik, en vooral veel te duur, tenzij jullie 7 pond voor een hamburger redelijk vinden. Over de smaak valt te twisten, maar als ik zeg dat honger de beste saus is, zegt dat niet veel goeds.

    Gelukkig kwamen wij voor de races en om kontakten te leggen. Dat laatste was wel super goed. Dat er andere merken worden betrokken in sommige races is een noodzaak geworden, maar stoort helemaal niet, integendeel.
    Dat we goede kontakten hebben gelegd is een understatment. Meer hierover horen jullie nog wel, eens de tijd rijp is.

    Ook het gezelschap was wederom super dit week-end (weer heel hard moeten lachen). Bart, Erik, Fran, Willem, Jos, ... bedankt ! Stefke liep ook ergens rond, evenals Andros, maar die hebben we bljkbaar gemist.

    De tijd was ook te kort. Het blijft onmogelijk, ook op deze editie, om alles te zien. Veel carparks heb ik gewoon niet gezien, ik heb Russ Swift niet bezig gezien en de stuntvlieger heb ik ook maar heel even gade geslagen, om maar iets te noemen. Je komt immers zoveel bekenden tegen, zodat de tijd voorbij vliegt en voor je het weet alweer huiswaarts kan keren.

    En toch, ondanks veel negatieve dingen, blijft dit evenement hoog op mijn lijst staan. Volgend jaar weer ? Uiteraard !

    Al bij al een heel goed weekend ondanks de vele negatieve punten.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: MG Live 2012

    door ErikB » di jun 26, 2012 2:16 pm

    Spot-on Bruno !!


    http://www.mgf-tf.com/gallery2/v/events ... MGLive2012

    (en misschien vanavond nog wat tijd om commentaren erbij te zetten)
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Bart-K
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 840
    GeregistreerdCOLON di aug 19, 2008 11:14 am
    WoonplaatsCOLON Steenbergen NB
    CONTACTCOLON

    Re: MG Live 2012

    door Bart-K » di jun 26, 2012 8:22 pm

    Ik sluit me aan bij bovenstaande commentaren, maar ben volgend jaar zeker weer van de partij!!

    @Bruno: was toch geen gescheurde downpipe, maar een losgeschoten lambdasensor. Is inmiddels al weer gerepareerd.
    '03 MG ZT 190+ -> my forever car!!
    '05 MG ZT 330 -> because, why not?
    '03 MG ZS 180 -> tracktoy

    You can be a child once, but immature all your life...

    https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland/
  • mgf_stefke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 765
    GeregistreerdCOLON zo okt 19, 2008 11:27 pm
    WoonplaatsCOLON Kalmthout

    Re: MG Live 2012

    door mgf_stefke » di jun 26, 2012 11:03 pm

    hoi allemaal
    ik was zaterdag ochtend alleen vertrokken op weg naar Engeland
    zaterdag had ik een drukke planning om langs enkele engelse kennissen te gaan en s'avonds opstap gegaan en een zeer geslaagde avond gehad
    en zondag enkele uren langs Silverstone geweest om te gaan kijken
    al vond ik wel dat er betere jaren zijn geweest van Silverstone

    groetjes Stefan
    0472770333
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    Re: MG Live 2012

    door MGF » wo jun 27, 2012 10:18 am

    Mooie foto's Erik, leuk om te zien! thumbsup
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

    Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • mg-zs
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 79
    GeregistreerdCOLON wo aug 26, 2009 9:58 pm
    WoonplaatsCOLON Maastricht

    Re: MG Live 2012

    door mg-zs » do jun 28, 2012 5:15 pm

    Was zeker minder als vorige jaar
    Maar had het niet willen missen
    Hopenlijk is het volgend jaar weer 3dagen
    Ik ben er zeker weer bij volgend jaar.
    Mischien wel geen camping
    Commission No. ZS-005354 MGCC Mem No. 112226
  • Avatar gebruiker
    colintf
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 248
    GeregistreerdCOLON do jan 15, 2009 8:32 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    Re: MG Live 2012

    door colintf » vr jun 29, 2012 5:41 pm

    great photos Erik. Sorry to have missed you there 8)
    colintf
    Colin Murrell
    MG TF160, ZT260SE, ZS115+ (also Dad's '47 TC)

    ZT260 vin 00242 - Probably the only 260 to have driven the full Le Mans circuit? See Avatar picture!
    MG Car Club Z Register V8 ZT Rep.
    MG Car Club MGF Register Regional Rep for Devon & Cornwall and Cotswold Regions.
    MGCC MGF Register International Liaison Rep

    http://www.mgfregister.org/

    http://www.two-sixties.com/main.htm
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: MG Live 2012

    door ErikB » vr jun 29, 2012 8:20 pm

    Arrange me a Press/media allowance and we might see each other.

    Looking forward to see your coverage of the weekend.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • mg-zs
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 79
    GeregistreerdCOLON wo aug 26, 2009 9:58 pm
    WoonplaatsCOLON Maastricht

    Re: MG Live 2012

    door mg-zs » vr jun 29, 2012 9:20 pm

    Was good meeting up again Colin :)
    Commission No. ZS-005354 MGCC Mem No. 112226
  • Avatar gebruiker
    colintf
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 248
    GeregistreerdCOLON do jan 15, 2009 8:32 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    Re: MG Live 2012

    door colintf » zo jul 15, 2012 11:33 am

    a few pics from me http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 909&type=3

    Anyone can view these on the link above 8)
    colintf
    Colin Murrell
    MG TF160, ZT260SE, ZS115+ (also Dad's '47 TC)

    ZT260 vin 00242 - Probably the only 260 to have driven the full Le Mans circuit? See Avatar picture!
    MG Car Club Z Register V8 ZT Rep.
    MG Car Club MGF Register Regional Rep for Devon & Cornwall and Cotswold Regions.
    MGCC MGF Register International Liaison Rep

    http://www.mgfregister.org/

    http://www.two-sixties.com/main.htm
BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 6 en 0 gasten