BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1
Lederen stuurwiel HOE?
  • FrankMGF
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 51
    GeregistreerdCOLON za jul 09, 2005 9:07 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaardingen

    Lederen stuurwiel HOE?

    door FrankMGF » wo jul 13, 2005 10:28 pm

    Ik ben in het bezit van een MGF waar een kunststof stuurwiel inzit.
    Ik zou echter een zwart lederen stuurwiel erin willen hebben.

    1 hoe kom je aan zo'n leren stuur?
    2kan je dat gemakkelijk ombouwen?? airbag??
    3hoeveel kost een leren stuur??

    Ik hoor het graag !

    ALvast bedankt!!

    Frank
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo jul 13, 2005 10:59 pm

    1) Ebay.co.uk voor een "koopje" of anders de bekende dealers als Mike Satur, MGF Centre, www.mgfnl.nl enz

    2) Even de accu een kwartiertje los halen en dan de airbag verwijderen, opletten dat de koppelschijf niet draait als je de boel uit elkaar haalt (anders weer in middenstand zetten) en stuurtje vervangen. Even rijden (een paar meter) zonder centrale moer + airbag helemaal vast (dis wel draad airbag anders storing systeem !) omdat je je stuur wel eens scheef terug kan zetten gezien de fijne vertanding.

    3) ik heb er eens één gekocht voor €45,- in het blauw/zwart. Als je bij b.v. MS gaat kan het al snel oplopen tot €500,-


    Enne, welkom hè :wink:
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo jul 13, 2005 11:26 pm

    Een bestaand stuur garnieren, kost ongeveer een volledige dag "man uren", als je het goed wil laten doen natuurlijk, dus daar hangt een prijskaartje aan.
    Ik kan het in ieder geval voor een pak minder dan 500 euro laten doen, als je wil, maar als je slim bent, zoek je op E-bay naar een goedkopere oplossing, zoals Sander aangeeft.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do jul 14, 2005 12:34 am

    Zie eens op de site van Brown & Gammons, maak je keuze bij Interior Trim. Als je het ons op tijd laat weten, dan verwittigen we B&G en pikken het voor een appel-en-ei op.

    site Brown & Gammons: http://www.ukmgparts.co.uk
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » do jul 14, 2005 12:10 pm

    Ik blijf maar verwijzen naar deze auto :D: http://www.marktplaats.nl/index.php3?ur ... g/5733.htm misschien heeft die er nog een stuur inzitten. Je hebt in je profiel niet staan waar je vandaan komt, maar deze komt in ieder geval uit Nederland.
    Lotus Elise S2 111s
  • FrankMGF
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 51
    GeregistreerdCOLON za jul 09, 2005 9:07 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaardingen

    stuurwiel

    door FrankMGF » do jul 14, 2005 12:27 pm

    Dank voor de informatie!

    Kom trouwens uit Nederland. Woon in de buurt van Rotterdam.

    Ik ga eens de mogelijkheden onderzoeken. Ik vind dat standaardstuur een beetje een afknapper namelijk.
    Ik heb zelf namelijk twee linkerhanden, dus om het zelf te doen, moet het wel erg gemakkelijk zijn!! Ik heb trouwens wel de navigatieradio Blaupunkt Freestyler ' ingebouwd' . Dit is echt een enorme aanrader!! Werkt perfect en goed geluid!

    As. maandag laat ik er trouwens Xenon verlichting inbouwen. Kan ik alles goed zien in het donker!

    Ik houd jullie op de hoogte en als iemand nog ideen heeft voor het stuur hoor ik ze graag!

    Frank
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » do jul 14, 2005 12:28 pm

    Dan ben je volgens mij de eerste op het forum met Xenon verlichting. Ben erg benieuwd hoe het staat. Voor hoeveel kun je tegenwoordig een xenon setje halen?
    Lotus Elise S2 111s
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do jul 14, 2005 12:43 pm

    Ik heb ook Xenon spullen gekocht bij een Duitser (en betaald) maar die @#$%^& heeft het nooit opgestuurd :evil:

    Ik heb het wel eens IRL bij een TF gezien en het zag er erg mooi uit !
    Building >200BHP K-series
  • FrankMGF
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 51
    GeregistreerdCOLON za jul 09, 2005 9:07 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaardingen

    xenon + vraagje stuur

    door FrankMGF » do jul 14, 2005 1:52 pm

    Ik ben ook erg benieuwd hoe het staat.

    Tegenwoordig kan je al een setje kopen vanaf +/- € 350,-. Ik neem een iets betere kwalitiet. Het zijn dezelfde lichten als audi.
    Ik maak wel een fototje in het donker :D

    Wat betreft dat stuur. Op ebay heb ik een aantal stuurtjes gezien. Alleen zie ik dat het middelste deel ( dus waar airbag zit) ontbreekt. Aangezien ik volgens mij een ander soort stuur heb... past dat wel dan???? Of is dat airbag gedeelte altijd gelijk??

    Is er een werkinstructie voor dat ombouwen??
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do jul 14, 2005 3:35 pm

    De airbag is altijd compatible.
    Building >200BHP K-series
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » do jul 14, 2005 3:40 pm

    Maar het mooiste is natuurlijk een airbag met een gekleurd logo.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » do jul 14, 2005 4:55 pm

    :lol:
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do jul 14, 2005 11:17 pm

    Demor schreefColonMaar het mooiste is natuurlijk een airbag met een gekleurd logo.


    Maar de oude airbag staat weer super bij het logo midden op het dashboard....
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Thomas
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 639
    GeregistreerdCOLON zo maart 28, 2004 12:35 pm
    WoonplaatsCOLON Maassluis Nederland

    door Thomas » vr jul 15, 2005 8:30 am

    Zelf heb ik nog niet zo lang terug een nieuw stuur (leder met hout) in mijn auto gezet.
    Het ging behorlijk makkelijk en in een half uur heb je het stuur gewisseld, waarvan een kwartier de airbag laten ontladen.

    Op Ebay koop je een nieuw stuur voor tussen de 50 en 75 pond.

    Thomas
    Snel....Sneller.....Snelst
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » vr jul 15, 2005 9:34 am

    Maar het mooiste is natuurlijk een airbag met een gekleurd logo


    Inderdaad, dat andere logo is zo..hmm ''zwart''? :wink:
BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten