BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1
gekraak
  • The oilman
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 10
    GeregistreerdCOLON zo jan 09, 2005 8:27 pm
    WoonplaatsCOLON Oppuurs
    CONTACTCOLON

    gekraak

    door The oilman » wo jul 13, 2005 10:04 pm

    jo de manne,
    als ik vertrek met mijn F (traag of rap) heb ik een gekraak, geknars aan het linkse voorwiel. Je moet er niet echt op letten je hoort het zo.
    Dit duurt maar even en verder hoor je dat niet meer, alleen vanuit stilstand naar vertrek. Iemand een idee????????

    Ik hoor het wel, alvast bedankt.
    LET'S HIT THE ROAD !!!!!!!!!!!!!
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo jul 13, 2005 10:09 pm

    kapot wiellager ? Even opkrikken en het wiel op 10 over 8 vastpakken en heen en weer kwikkeren, daarna op 10 voor 4 nogmaals proberen.

    Suc6 (en ik zal het zelf maar zeggen, niet vergeten de wekker te zetten)
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo jul 13, 2005 11:33 pm

    Ik zou het eens moeten horen, maar het zou ook het bewuste "klakken" kunnen zijn van de remblokken. Heb je het altijd, of heb je het alleen als je vertrekt, als je voordien achteruit reed, of heb je het als je je wiel draait terwijl je vertrekt. Een beetje koppervet ( of ceramisch vet wat veel veiliger is voor de ABS sensoren) op de blok doet in dat geval wonderen. Eventueel ook even controleren of het veerplaatje nog goed op de blok zit.
    T'is maar één van de mogelijkheden, want een stuurchape met speling kan ook.
    Gebruik daarvoor de truuk van Sander.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • The oilman
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 10
    GeregistreerdCOLON zo jan 09, 2005 8:27 pm
    WoonplaatsCOLON Oppuurs
    CONTACTCOLON

    door The oilman » do jul 14, 2005 10:37 pm

    ik ga dit zeker proberen, alvast bedankt voor de info.
    LET'S HIT THE ROAD !!!!!!!!!!!!!
  • Ralph
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 389
    GeregistreerdCOLON za jan 15, 2005 3:21 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

    door Ralph » za jul 16, 2005 12:39 pm

    Ik heb precies hetzelfde "probleem" en was er vanuit gegaan dat het normaal was. Ik las in het boekje van de F dat hij de ABS test wanneer je snelheid gaat maken. Ik dacht dat dit zo'n test was.

    Bij mij doet hij het ook wanneer ik achteruit rij. En alleen als het contact uit is geweest. Maakt niet uit hoelang.
  • The oilman
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 10
    GeregistreerdCOLON zo jan 09, 2005 8:27 pm
    WoonplaatsCOLON Oppuurs
    CONTACTCOLON

    door The oilman » ma jul 25, 2005 7:42 pm

    ik heb nagezien of er spel was op de roelementen v/h wiel, maar dit is niet het geval. Dus ?????
    LET'S HIT THE ROAD !!!!!!!!!!!!!
BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 6 en 0 gasten