(Te) harde vering TF
  • moeir
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 23
    GeregistreerdCOLON zo jan 15, 2012 7:36 pm
    WoonplaatsCOLON Aalst

    (Te) harde vering TF

    door moeir » wo jun 06, 2012 10:41 am

    Hallo,
    na enig zoekwerk en info verzamelen via dit forum is het er dan toch van gekomen. Ik heb mij een TF 135 Spark gekocht. Bouwjaar 2005, 90000 km op de teller, X-power grey.
    Dit weekend de eerste rit gedaan met de cabrio-club en ik heb gemerkt dat de vering van de wagen verschrikkelijk hard is. Ik had dit niet gemerkt tijdens de testrit (mogelijks heeft de verkoper mij daarom enkel over gladde asfaltwegen gestuurd ) maar tijdens rijden over binnenwegen of zelfs grotere wegen die enig onderhoud nodig hebben (zoals er nogal wat zijn in België) is de vering echt onaangenaam.
    Je wordt in de auto zodanig dooreengeschud dat de lol er snel af is.
    Ik vermoed dat er een soort sportvering op de wagen zit. Als de wagen stil staat en je geeft een duw op de motorkap of koffer, dan geeft deze geen krimp.
    Mijn vraag is nu of het mogelijk is de vering te veranderen.
    Ik heb gehoord dat het hydragas systeem veel comfortabeler is.
    Kan dit evt gemonteerd worden op een TF van 2005 en zou dit nog betaalbaar zijn ?
    Of zijn er andere oplossingen ?

    Groeten
    Peter
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    (Te) harde vering TF

    door Remieme » wo jun 06, 2012 11:09 am

    Er zijn comfortabelere veren te koop voor de TF. En ze verbeteren tevens de wegligging. Een ongewone combinatie, maar naar het schijnt een hele verbetering.

    De hydragas vering van een F is inderdaad comfortabeler, maar 1: worden niet meer geproduceerd. 2: vereist een ander subframe.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: (Te) harde vering TF

    door Sander » wo jun 06, 2012 1:51 pm

    Xpower veren verlagen de wagen en verbeteren de wegligging, voor meer comfort.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: (Te) harde vering TF

    door Andros » wo jun 06, 2012 8:16 pm

    Had hier niet iemand Bilsteins gemonteerd?
    De nachtspotter!
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: (Te) harde vering TF

    door Mr. Dj M. » wo jun 06, 2012 9:17 pm

    Jazeker, dat heeft onze engelse vriend Adrian gedaan en beviel hem zeer goed.
    Wat ik wel heb begrepen is dat er slechts enkele sets per jaar vrijkomen en het heel moeilijk is deze te bemachtigen...
    Afbeelding
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: (Te) harde vering TF

    door luigi1515 » do jun 07, 2012 9:10 am

  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: (Te) harde vering TF

    door ovi » do jun 07, 2012 9:15 am

    Bij onze TF staat de standaard vering eronder en deze voldoet prima zowel op het gebied van luxe als baanligging! thumbsup Als je natuurlijk met deze auto op cicuit wil gaan rijden zal ze te zacht zijn maar dan wil je ook weer een sterkere motor en betere remmen enz.
    Zoek u dus gewoon iemand die een sportvering wil en stel een ruil voor! :devil-(
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: (Te) harde vering TF

    door Kasper » do jun 07, 2012 12:20 pm

    Dit betreft een 2005 TF. Die heeft dus het comfort handling pakket standaard af fabriek!

    Maar wellicht dat er de sportvering (sport II pakket?) onder zit en dat je daarom beter terug kunt gaan naar de standaard setup.

    Tja een MG is nu eenmaal een sportwagen. En ik denk dat je de standaardsetting van een TF 2005 echt comfortabel kunt noemen, zeker in vergelijking met een TF met het pre-2005 standaard veringpakket, waarvan ik het vermoeden heb dat dit de sportvering van de 2005 uitvoering is.

    Wat voor wielen liggen eronder? 15". 16"of 17".
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: (Te) harde vering TF

    door ovi » do jun 07, 2012 1:34 pm

    Die van ons is van 2004 en dat is toch dezefde vering vermoed ik? Deze is toch uitermate comfortabel en helemaal niet hard in vergelijking met andere sportwagens dus ik zou zeggen dat hij gewoon moet proberen om een originele vering te vinden en deze hardere te verkopen aan iemand die het graag wat sportiever heeft. :devil-(
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    (Te) harde vering TF

    door RemcovanKuilenburg » do jun 07, 2012 1:40 pm

    Wat voor jou Ovi?
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: (Te) harde vering TF

    door ErikB » do jun 07, 2012 3:35 pm

    Kasper schreefColonDit betreft een 2005 TF. Die heeft dus het comfort handling pakket standaard af fabriek!


    Ik heb m'n twijfels of het hier een modeljaar 2005 TF is. Aangezien het een Spark SE is, lijkt het me een 2004 (Spark werd in juli 2004 aangekondigd). Misschien bouwjaar 2005 (alhoewel), maar niet modeljaar 2005. Sports Pack I (verlaging) was een optie (met zekerheid in de UK), Sports Pack II (AP's en 11 spoke velgen in Shadow Chrome finish) was standaard.

    Dus voor meer comfort: andere spiraalveren (XPower of gelijkaardig)
    Voor comfort en super handling: aanvullen met andere shocks (Bilstein)
    Voor comfort en ultieme handling: aanvullen met MY2009 specs
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • moeir
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 23
    GeregistreerdCOLON zo jan 15, 2012 7:36 pm
    WoonplaatsCOLON Aalst

    Re: (Te) harde vering TF

    door moeir » vr jun 08, 2012 12:49 am

    Reeds bedankt voor de reacties.
    Heb even geïnformeerd bij de verkoper (garage vanderdonck te Ronse)
    Daar het een 'spark' is zou er een sportvering onder zitten die ook wordt gebruikt bij de TF160.
    Ik had dit liever vernomen voordat ik de wagen kocht....
    Op de wagen zitten 16' velgen met laagprofiel banden.
    Ik vermoed dat 15' velgen met gewone banden reeds een verschil zouden maken.
    Mocht er iemand interesse hebben om zijn TF uit te rusten met sportvering, laat maar weten.
    De wegligging is natuurlijk super, maar voor mij is dat van ondergeschikt belang daar ik een rustige chauffeur ben.
    Bovendien lijdt mijn vrouw aan een spierziekte, en de harde ophanging doet haar niet bepaald deugd.
    Ik zal eens informeren bij een MG garage in de buurt hoeveel het kost om de vering te vervangen door het gewone type. Naar ik hier lees zal dat al een heel verschil maken.
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: (Te) harde vering TF

    door ovi » vr jun 08, 2012 12:23 pm

    RemcovanKuilenburg schreefColonWat voor jou Ovi?


    Voor mij mag het allemaal wel een pak sneller en harder zijn maar daar heb ik mijn eigen speelgoed voor hé! :wink: De auto is van mijn vrouw en die moet er dus graag mee rijden en ze vind hem veel comfortabeler rijden dan de Alpine of Lotus Elan en dan zwijg ik nog over de Tiger waar ze gewoon niet mee wil rijden! :applaus:
    Zo'n MGF of TF is tenslotte toch ook meer iets voor een vrouw niet? :devil-(
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: (Te) harde vering TF

    door Bruno » vr jun 08, 2012 12:34 pm

    zucht !
    :roll: :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: (Te) harde vering TF

    door luigi1515 » vr jun 08, 2012 2:44 pm

    ovi schreefColonZo'n MGF of TF is tenslotte toch ook meer iets voor een vrouw niet? :devil-(


    Wij hoeven gewoon minder te compenseren Ovi, daarom hebben we een F of TF en geen Tiger :lol:

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten