White smoke, dark side
  • Erik B

    White smoke, dark side

    door Erik B » wo maart 24, 2004 3:10 pm

    Gisteren het weekend afgesloten met . . .
    waarschijnlijk HGF (97% kans)
    tijd voor engine upgrades: iemand suggesties ?

    Zelf denk ik aan Mike's Clubman Kit

    Consists of a reworked head with larger inlet valves and seats(31.5 mm inlet up from the std 27.5mm dia) reprofiled throats ,ports, valves and combustion chambers. The standard cams are retained but power gains up to 150BHP can be achieved using our recommended manifold, sports exhaust , sports cat. and induction kit.Throttle response and torque are a considerable improvement over the standard engine.The head is exchange or customers own unit and the price is £675.00 plus vat A fitting service is available and this costs £450.00 plus vat.


    of Dave Andrews K13A

    The kit should give around 150-155BHP and the costs are as shown below.
    K13A - S2/S1 Elise 150BHP kit
    Includes a ported cylinder head with standard sized inlet and exhaust valves, the head is fitted with Piper fast road cams . The head is provided on an exchange basis and as supplied flows enough air for 175BHP so is ideal when later upgrades are planned. Gives large gains in torque and much better drivability. Works with the standard S1 and S2 ECU.
    Unlike other conversions head work includes full porting to both inlet and exhaust ports, modification of exhaust valves to improve airflow ,tapering of inlet valve guides and work to the combustion chamber to improve airflow and combustion.
    Price £680
    Fitting kit for above £125 (HD head gasket, bolts, gaskets and oil seals)
    Verniers for above kit - £185 (includes fitting and setting cam timing)



    't Is dus (IMO) kiezen voor grotere kleppen of andere nokkenassen.

    Cheers

    ------------------Reply Johan ----------------------

    Vervelend hoor????

    Ja toch wel, maar dit betekent wel dat je weer een wat vlottere motor krijgt voor je munten
    Het wordt wel een lastige keus.

    Johan

    ------------------Reply ErikB ----------------------

    't Zijn wel vrij veel en onverwachte munten..... en een hoop miserie.

    ------------------Reply Bruno ----------------------

    Je moet het langs de pos. kant zien. Zolang ik bv. geen HGF heb, geen tuning.
    Hoe moet je dat anders verkopen aan "vrouwlief".
    Hmmm, hoe doe je dat ook alweer, iets met koude motor en hoog in toeren....
    Alleen die "munten" houden me wat tegen.
    Erik, moet je dan met heel de boel naar Engeland ? of hoe pak je dat organisatorisch aan ? Ik veronderstel dat Anthonis daar niet aan begint

    ------------------Reply ErikB----------------------

    'k Dacht dat je zo uitkeek naar de zaterdag activiteiten in Garage Bruno

    'k Heb gewoon tegen de garagist gezegd dat wanneer het een HGF is, dat ie de cillinderkop mag geven dat ik die dan wel naar de UK opstuur. "Whatever", zei ie... zeg maar wat we moeten doen. Dat is nu de garage die ik nodig heb, zie
    Als er nu ook nog een Mike en Dave Andrews zou rondlopen, zou het er helemaal tof aan toe gaan.

    Alleen die "munten" houden me wat tegen


    'k Had liever gehad dat diezelfde munten de koppakking hadden tegen gehouden. 'k Weet nog niet welk budget er geschrapt zal worden, want 'k had nogal ferm geïnvesteerd in ophanging en rem-toestanden zoals je weet. 't Prijskaartje aan onze F begint al ferm op te lopen. Wat meer power kan de pijn misschien verzachten.

    Wel gaan we nu supervoorzichtig rijden met onze dagelijkse auto.... vorige maal met de HGF op d'n F, kregen we op de koop toe een total loss door een pipo die door 't rood op de Antwerpse Leien kwam vliegen. Pittig detail, 't was toen ook maart

    Anyway, waar zitten al die kenners hier ? Kleppen of nokkenassen, naast al het andere headwork ?

    ------------------Reply ghostrider----------------------

    http://www.pipercams.co.uk/NewPiperWeb/redesign/NewFiles/Cams%20folder%20-%20new/2004%20cam%20CATALOGUE%20austin4.pdf

    Zeker weten de cams!!!
    Gaan er bij mij ook in binnen kort..
    (Headwork is al gedaan na een in de soep gelopen motor.)

    ------------------Reply Bruno ----------------------

    Enfin, wat moet dat nu ongeveer kosten in Euro's, het porten en flowen van de kop + eventueel nieuwe camshafts, neem voor bv. een vvc, en wat moet ik me erbij voorstellen van pk-winst en of eventueel koppel-winst. of nog beter wat moet ik me erbij voorstellen van winst in een sprintje van 0-100 vergeleken met mijn configuratie nu ?
    Is het niet goedkoper er overtollige kilo's uit te gooien, met hetzelfde resultaat ongeveer ?
    En is het tenslotte niet zo, dat voor dagdagelijks gebruik, de levensduur van de , nu al zo fragile, K-engine er nog meer door wordt verkort, of anders gezegd, je nog sneller problemen zal krijgen met een getunde blok. Problemen zoals een HGF etc.


    ------------------Reply Bruno ----------------------

    Is het niet goedkoper er overtollige kilo's uit te gooien, met hetzelfde resultaat ongeveer ?



    Begin met het weglaten van de koppakking

    En is het tenslotte niet zo, dat voor dagdagelijks gebruik, de levensduur van de , nu al zo fragile, K-engine er nog meer door wordt verkort, of anders gezegd, je nog sneller problemen zal krijgen met een getunde blok. Problemen zoals een HGF etc.


    De beste oplossing is hem van de hand doen . . .

    BTW:
    1) MPi, VVC, Trophy en anderen hebben allemaal dezelfde gasket. Dus als ie nu 140/150 produceert zou dat niet al te erg mogen zijn voor dat rubbertje.
    2) 't Is officieel vastgesteld nu: HGF. En van de omschrijving kan ik opmaken dat de vorige professional gewoon the plastic dowels heeft gebruikt ipv. de stalen die MG Rover al enige tijd aanraadt en gebruikt. Wacht tot ik die kleine dikke tegenkom c.... grrrrr

    Ghostrider: met welke motor ben je gestart (MPi/VVC) en wat zijn de mods (incl. waar ze gedaan zijn) ? Oh ja.... een motor van japanse origine is een no-go

    ------------------Reply jupke----------------------

    Ai aiai,

    Brute pech Erik. Hoeveel km had je ermee gereden na de 1e HGF?

    Langs den andere kant wil dat zeggen dat´k Fran nog slechter ga kunnen bij houden dan nu al ´t geval is

    vorige maal met de HGF op d'n F, kregen we op de koop toe een total loss door een pipo die door 't rood op de Antwerpse Leien kwam vliegen.


    Hebben jullie (enfin de roodrijder) de nightfire red total loss gereden?? Nee toch ik dacht dat dat die grijze was.

    De bhp cijfers, da´s wel aan´t vliegwiel zeker? Moeilijke keuze Erik. Maar met dat budget moet je al degelijke marchanise krijgen, niet.

    succes.
    David.

    ------------------Reply Sander----------------------

    Ga voor de grote kleppen van mike. Van andere nokkenassen gaat je blok onregelmatiger lopen. Andere nokkenassen kun je altijd nog laten zeten; de kleppen zul je minder snel laten doen. Als je echt €'s over hebt ga je voor stage 3 van mike. Dat is de clubman kop icm piper cams.

    Ik zou als ik van mijn €'s af moest gaan voor de kop van mike; met vvc kleppen in combinatie met TF135 nokkenassen. Met deze nokkenassen is de "dip" na 5500rpm weg en blijft het vermogen zelfs stijgen na de 5500 (eigelijk een beetje een vvc effect) Je levert een klein beetje in onderin maar dat is minimaal. De powerband is dan optimaal.

    Als je voor de kop van mike gaat let er dan wel op dat het gegeven vermogen een absolute max is en alleen optreed waneer de rest van de onderdelen al optimaal is.

    Ghostrider: met welke motor ben je gestart (MPi/VVC) en wat zijn de mods (incl. waar ze gedaan zijn) ? Oh ja.... een motor van japanse origine is een no-go


    Jan (Ghostrider) heeft zijn kop laten bewerken bij http://www.dbmengineering.nl/Hij heeft een VVC. Ze doen daar geen grotere kleppen zetten voor de MPI (vvc heeft al grotere kleppen) IMO haal je veel uit grotere kleppen. DBm vraagt geloof ik €850,-


    ------------------Reply ErikB----------------------

    Hebben jullie (enfin de roodrijder) de nightfire red total loss gereden?? Nee toch ik dacht dat dat die grijze was.


    Neen......
    De "platinum" is vernield door een roodrijder als ie 5 maanden oud was.
    De "nightfire" was op non-actief gezet door een HGF, terwijl een roodrijder onze dagelijkse auto tot total loss herleed.
    Nu de "nightfire" weer op non-actief staat wegens een HGF, zouden we niet graag hebben dat onze dagelijkse auto opnieuw tot schroot wordt omgetoverd.

    1ste HGF: iets minder dan 40.000km (maart 2001)
    2de HGF: 77.800km (maart 2004)

    Maar met dat budget moet je al degelijke marchanise krijgen, niet.


    En dan maar hopen dat ze die marchandise degelijk installeren.... dat alles mooi in lijn staat met elkaar, of het resultaat is op 1 2 3 te niet gedaan.

    Als je voor de kop van mike gaat let er dan wel op dat het gegeven vermogen een absolute max is en alleen optreed waneer de rest van de onderdelen al optimaal is.


    En de installatie optimaal is . . .

    ------------------Reply JohanV----------------------

    Wat een gedoe he?

    Maar straks wordt het uiteindelijk wel leuk......maak van de nood een deugd, is het niet?

    ------------------Reply Ghostrider----------------------

    Zanxx Sander...
    Uitleg over mijn blok heeft Sander dus al een beetje gegeven.
    Momenteel is DBM voor mij aan het informeren voor een 4-1 raceheader.
    Over een paar weekjes gaat mijn vvc weer de brug op, voor wat vooronderzoek. Komen er nog meer leuke spulletjes onder de kap!
    JENVEYS!!

    ------------------Reply Sander----------------------

    quad throttlebodys ? vet !!

    Voor de header zou ik nog steeds voor die van Hi-Flow gaan. Dat is gewoon de mooiste !!

    ------------------Reply ErikB ----------------------

    Wohowww !!! Multi Throttle Bodies !! Njamie !!

    anyway... momenteel in de running zijn:
    - Mike Satur Clubman Kit 150: vanwege de grotere inlaat kleppen en aangezien ik er al klant ben. In een later stadium (bij HGF nr. 3 ) nieuwe nokkenassen lijkt me wel leuk.
    - PTP Sport 140: vanwege hun reputatie, de aanbieding van een volledige kit (dus minimalisatie van extra kosten zoals nieuwe gaskets, bouten, ...) en de relatief korte leveringstermijn.

    ------------------Reply JohanV----------------------

    Pfff.....ik moet er toch niet aan denken dat ie bij mij komt stil te staan......
    Wat zou nou de oorzaak er van zijn???

    ------------------Reply ErikB ----------------------

    Head Gasket Failures zijn niet echt een uitzondering voor een MGF, getuige hiervan eveneens de database "Hall of Shame" die ooit opgericht is door een Belg en een Lemon van een F.

    Wat nu als exacte reden kan aangeduid worden als oorzaak van het falen van de koppaking, is niet duidelijk. Waarschijnlijk ook niet voor Rover, want echt grote stappen in de bestrijding van het kwaad zijn er niet genomen. Wel was het zo, dat hier en daar een gelukkige een deel van de kosten terugbetaald kreeg, ook al was de 1-jarige garantie reeds voorbij.

    't Moet ergens in het begin van 2001 zijn geweest, toen MG Rover ook een nieuw type van koppaking begon te gebruiken. De plastiek stukken waarmee de cillinderkop wordt vast gezet, werden vervangen door metalen.
    Verder kunnen mogelijke oorzaken te vinden zijn bij:
    - het falen van de koeling bij de voorste radiator
    - een verhoogde temperatuur bij het hittschild die de alternator moet beschermen
    - het uitlaatsysteem die een kracht uitoefent op het bovenste deel van het motorblok (bestaat een bracket voor die dat eventueel kan verminderen)
    - een defekte dop van het expansievatje (de 'nieuwere' hebben de witte stip)
    - een moeilijke procedure ivm. het ontluchten na een koelvloeistofwissel (in het begin zeker niet door elke 'kenner' goed uitgevoerd)
    - relatief snel falen van de leidingen onder de wagen
    - . . .

    Eveneens is het zo dat, aangezien de motor achterin ligt, een klein twijfelend rookpluimpje niet opgemerkt wordt.... maar dat het pas tot volle uiting komt eenmaal de hele voorraad koelvloeistof op het uitlaatspruitstuk wordt gekieperd.

    Cheers,

    ---getting of my soapbox now---

    ------------------Reply Jupke----------------------


    Wohowww !!! Multi Throttle Bodies !! Njamie !!

    en de relatief korte leveringstermijn.


    dus Dave andrews is geen optie meer

    ------------------Reply ErikB ----------------------

    'k Geloof wel in de kwaliteiten van de Guru (zonder enige twijfel), maar 't is toch net iets anders bij een particulier dan bij een firma. Z'n prijs voor een nieuwe cilinderkop (heb je het "opstuurgedoe" niet en euh.... 2de of 3de-hands) zit echt wel goed tov. de concurrentie maar de uiteindelijke prijs zit even hoog als bij de rest.
    'k Vond het ook vrij jammer dat ie nokkenassen voorstelde ipv. grotere kleppen.... 't is juist maar een gevoel.

    'k Zou eerder naar Dave gaan, als in de UK zat en de wagen nog reed. Naar mijn mening is het de persoon om de finale tuning te doen en alles mooi af te stellen. Den F staat echter in Lier .....

    Dave:

    They can be setup if he follows the instructions on my website to the letter (and in the attached docuements), if he doesnt he is *certain* to get it wrong depsite what he may say, setting the cams up by 'lift at TDC' is the *only* reliable way, having set up over 150 sets of cams I have learned the hard way.


    'k Wil niet een deel van de 'hard way' zijn voor de technieker om de hoek.

    ------------------Reply JohanV----------------------

    Kut zeg....
    Ja idd, je ziet natuurlijk dat kleine pluimpje niet...ergens wel grappig....
    Helaas een dure grap.....

    MAAR! Er is licht aan de horizon!!
    Meer PeeKaa's!!!! ALTIJD LEKKER!!!
    Ik hoop dat het helemaal goed gaat komen!!

    ------------------Reply ErikB ----------------------

    De bestelling wordt vandaag gedaan: PTP's RT-Sport 165 kitje.
    Lijkt me wel leuk in combinatie met de suspension en brake mods moet dit het gevoel van een hele nieuwe auto geven.

    ------------------Reply Jupke----------------------

    aha, toch niet de 140, maar de 165. Daarmee ben je zeker van het gezaag van sommige VVC´rs af

    Just kiddin´

    cheers en veel chance,

    David.

    ------------------Reply Sander----------------------
    WOW ! Wat een kitje:

    http://www.ptp-ltd.co.uk/images/S2%20Sport%20RT%20(165)%20Elise%20Test%20Data%202~1.jpg

    ------------------Reply ErikB ----------------------

    Hopelijk wordt alles mooi geïnstalleerd en draait alles een beetje vlot..... 'k Heb niet echt veel zin om nadien nog veel te investeren (indien 't nog mogelijk zou zijn).

    'k Ga in ieder geval ook wel laten nagaan of ie niet te 'arm' draait.... want dat zou helemaal pijnlijk zijn.

    ------------------Reply Bruno ----------------------

    Miljaar 170 Pk, als dat maar goed komt.
    Nu zal ik dus het onderspit moeten delven, de rollen zijn omgedraaid.
    Mooi mooi mooi, kijk eens aan (dixit "in de gloria")


    Echter ....

    ...hier ga ik toch voor passen qua plaatsing hoor Erik, hiervoor zal je op iemand anders beroep moeten doen

    ------------------Reply Johan----------------------

    Niet zo bescheiden Bruno

    ------------------Reply Sander----------------------

    'k Ga in ieder geval ook wel laten nagaan of ie niet te 'arm' draait.... want dat zou helemaal pijnlijk zijn.


    Wellicht kunnen we dat tijdens (een gezamelijk?) dynorun meten in Goes. Die hebben een breedbandige Lambda sensor...

    Ik wil er iig wel bij zijn

    ------------------Reply johanV----------------------

    Yep, lijkt mij ook wel weer eens leuk, om gezamelijk te gaan.
    Dan laat ik er een ander luchtfilter opzetten, want bij mij stond ie ook niet helemaal juist (ondanks de 131 pk op de wielen).

    Wat voor een filtertje kan ik dan het beste doen?
    (de beste prijs-kwaliteit verhouding?)
  • Sander

    door Sander » wo maart 24, 2004 3:17 pm

    Ik wil geen open filter ivm verhoogde olie temeratuur en omdat ik het geluid te overdreven vindt zonder additionele uitlaat. Maar dit is persoonlijk, er zijn mensen die hier anders over denken.

    Ik heb zelf een paneelfilter van Green. Kost je €60,- vervolgens heb ik de slang die na de resonatiebox komt los gemaakt en aan het standaard luchtfilterhuis bevestigd en met de linker luchtinlaat verbonden. Je hebt dan een geïnproviseerde ITG voor €60,- ipv €350,- Misschien niet zo goed maar je heb iig winst en een dot met €'s in je zak.

    ------------------Reply johanV----------------------

    Klinkt goed.....
    idd dat luchtfilter zag ik staan op mgfnl.nl beetje duur vond ik 'm.
    Maar ze gaven wel aan dat het een goed luchtfilter was JUIST voor de VVC....

    Als we gaan "testen" met z'n allen, moeten we het er nog maar eens over hebben....

    ------------------Reply ErikB ----------------------

    Ga voor de K&N 57i... Deze is niet verschrikkelijk duur, 90% (gok ik) van de gebruikers is er een grote voorstander van en als ie je niet bevalt, dan bn je hem zo kwijt aan iemand die hem wel es wil proberen.

    Kies in ieder geval eerst voor een luchtfilter en dan pas voor een sportuitlaat.
    Oh ja..... deze moet je ook maar es bekijken:
    http://www.mgtf.be/MO_TU_AI_main.html

    Een beetje gedateerd en spijtig dat er toen geen Vader, Maxogen en Rover820-modded airboxen op de markt waren.

    Miljaar 170 Pk, als dat maar goed komt
    .

    Niet overdijven hé.... 'k Ben al content als ie ergens tegen de 160pk zal uitbraken.

    ------------------Reply JohanV----------------------

    Ik neem aan dat je nu een Mpi hebt?

    ------------------Reply Sander----------------------

    Kies in ieder geval eerst voor een luchtfilter en dan pas voor een sportuitlaat.


    Waarom Erik ? Ik heb het filter gemeten op de dynobank en de winst met een filter zou vergelijkbaar zijn met de winst van een uitlaat. (maar die laatste heb ik zelf niet getest) Een filter is meer pk's voor je geld maar als ik moest kiezen tussen puur fitler of puur uitlaat geluid ging ik voor puur uitlaat geluid. De combinatie is het beste denk ik...

    ------------------Reply JohanV----------------------

    Dus als ik zo kijk naar die site van Erik, is een "K&N Cone" de beste optie voor mij?
    Maar dan incl. zo'n hitte schild.....

    Dat is natuurlijk duurder als die 60euro die Sander aangaf.....

    Maar wel het verschil waard?
    Ik hou wel van dat geluid.....dus.....daar zal het niet aan liggen....
    Het gaat mij erom dat ie wat meer vermogen krijgt....heerlijk!

    ------------------Reply Sander----------------------

    K&N met hitteschild moet je rekenen op zo'n €125,- tot €150,-
    Of het de meerprijs waard is laat ik in het midden.
    Mijn oplossing geeft het zelfde geluid als een open filter alleen klinkt het zachter.

    Ik heb trouwens ook een Green open filter gehad maar vond het geluid te veel. Ik heb nooit met hitteschild geprobeert maar zonder stijgt de olietemeratuur (volgens mijn tests 15 graden op een warme dag) Ik heb het hier toen met Xpowerform gasten over gehad en die hadden zonder hitteschild de zelfde resultaten.

    Wil je veel geluid en veel vermogen kies je voor een open filter.
    Wil je minder geluid en minder vermogen kies je voor een paneelfilter.

    Let er wel op dat alle paneelfilter tests die je overal ziet zonder modificatie zijn van de airbox. Ik heb een duidelijk verschil gevoeld tussen met of zonder luchtslangmodificatie. Deze modificatie lijkt op de trophy airbox. Uit tests is gebleken dat zelfs de ITG weinig vermogen weet te winnen ten opzichte van het orginele trophy filter.

    ------------------Reply JohanV----------------------

    Ik wil veel vermogen, en dat geluid neem ik dan voor lief....tis niet anders, had het liever niet eerlijk gezegt, maar echt er van wakker liggen doen ik niet....

    Zo'n luchtfliter is toch wel de eerst volgende modificatie, aangezien ze mij dat ook al als tip meegaven bij Ruud Fredricks na de Dynorun...

    Ben benieuwd! Ik hou jullie ook op de hoogte.
    Inmiddels ook enorm afgedwaald.....sowwy....

    Erik? Is er al wat bekend?

    ------------------Reply Sander----------------------

    Veeeeeel vernogen met een beschaafd geluid zou een ITG betekenen. Ik weet niet hoe handig je bent maar wellicht is de Rover 820i mod iets voor jou:

    http://www.mgf.ultimatemg.com/airbox_pix/instructions/airbox_install.htm

    hier ga ik toch voor passen qua plaatsing hoor Erik, hiervoor zal je op iemand anders beroep moeten doen


    Ik wil je evt wel een middagje helpen hoor Bruno


    ------------------Reply Sander----------------------

    @JohanV

    GKB import http://www.gkb-import.nl kan je greenfilters leveren. Green is geloof ik Engels dus dat past meteen goed bij de MG Maar wat leuker is dat ze precies het zelfde waarmakenn als een K&N maar toch zo'n 30% goedkoper zijn.

    Wellich is een twister iets voor jouw. Dit is een geloten luchtfilter van green (viper achtig) Toen ik informeerde was deze €230,- ex btw en daarmee dus een stuk goedkoper dan de ITG en de Viper.

    http://www.gkb-import.nl/twisteralu1.jpg

    voor dat geld heb je hem bij GKB in een kit met een dikke aanzuigslang, een verloopje naar je TB en een bevestigingsbeugel.

    ------------------Reply JohanV----------------------

    Ja, ik wil het echt gaan doen, lijkt me echt top.

    Maar ipv van een oude rover luchtfilter te monteren, ga ik toch voor een nieuw exemplaar.....hoewel zo'n "koude lucht slang" wel erg effectief is denk ik.....
    Wordt zoiets ook bij die Green filter geleverd?

    ------------------Reply Sander ----------------------

    Maar ipv van een oude rover luchtfilter te monteren, ga ik toch voor een nieuw exemplaar.....


    Het is enkel de behuizing. Hierin plaats je en K&N of green filter. Zo imiteer je een ITG

    Wordt zoiets ook bij die Green filter geleverd?


    Bij een gewoon open green fitler krijg je een aansluitstukje net als bij de K&N ik weet niet of daar slangetjes bij zitten. Bij een twister zit standaard geen koudeluchtslang (moet je los kopen) maar in de kit die je bij GKB koopt zit deze wel bij. Is klaar om direct gemonteerd te worden, wat relatief simpel is.
  • Johan V

    door Johan V » wo maart 24, 2004 7:05 pm

    Heb ff zitten kijken......
    Maar ik denk toch dat ik voor de K&N 57i ga.....
    Over het algemeen de beste reacties voor de VVC.

    Maar welk type 57i moet ik dan precies nemen?
    MG staat er niet tussen op de K&N site?
  • ErikB

    door ErikB » wo maart 24, 2004 7:05 pm

    Ik heb de mijne besteld als: 57-0238

    Informeer eventueel wel voor evoluties van dit model.
    De "cold air feed pipes" (2 stuks) zijn mee bij de kit geleverd
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do maart 25, 2004 2:22 am

    Kitje besteld.... krijg ik telefoon terug: "What colour is your car, sir ?"
    "Colour ???, Thought I ordered a cylinder head kit" :shock:

    Blijkt dat ze er een stickertje van PTP bijgeleverd is, en afhaneklijk van de kleur van de wagen sturen ze een zwarte of zilvere versie op :D :D

    Anyway, ze hebben me nog es op het hart gedrukt dat de installateur hen altijd mag bereiken als ie vragen of opmerkingen heeft.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Johan V
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 429
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Den Haag

    door Johan V » do maart 25, 2004 11:01 am

    Als het een mooi bescheiden stickertje is zou ik het wel gaaf vinden! 8)

    Heb gebeld, en het filter zou 155 euro kosten, maar ZONDER hitteschild....en dat is er niet, en komt niet ook.....
    Hebben jullie een zelf-gemaakt hitteschild?
    1997 MGF 1.8. VVC
    152 gemeten originele Pk's!
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do maart 25, 2004 11:52 am

    Het is jouw feestje maar een Green kost je minder een stuk minder voor het zelfde product met enkel een andere kleur. Het hitteschild staat informatie over in een ander topic van eergisteren geloof ik.

    Als je toch zoveel gaat uitgeven zou ik er €100,- bovenop doen en voor een compleet gesloten kit gaan van Green waar je verder niks bij hoeft te kopen.
    Building >200BHP K-series
  • Gast

    door Gast » do maart 25, 2004 11:58 am

    Met net zoveel vermogenswinst?

    DAAR gaat het mij om.....
    Over de K&N lees je veel positieve verhalen, over dat Green heb ik nog niets gelezen nl.

    En tsja...100 euro meer.....Maakt dat echt heel veel uit?
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do maart 25, 2004 12:00 pm

    Bij de dynobank hebben ze de green's van mijn maten gemeten op de Peugeots en die waren 100% o.k. Volgens hen kon een K&N er niet meer (of minder) van maken.
    Building >200BHP K-series
  • Johan V
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 429
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Den Haag

    door Johan V » do maart 25, 2004 12:16 pm

    Nou, (ik blijf aan de gang hoor) bij Brown&Gammons kost zo'n K&N 126 euro, en een 52mm alloy trottlebody 173 euro......

    Dan zou ik in totaal 300 euro kwijt zijn.....maar is DAT niet de beste oplossing?
    Want dan pak ik natuurlijk 2 vliegen in 1 klap.... 8)


    (ik zal nog wel 10x van gedachten veranderen.....maar goed, better safe then sorry)
    1997 MGF 1.8. VVC
    152 gemeten originele Pk's!
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do maart 25, 2004 1:27 pm

    Zo'n TTB verhoogt de driveability maar vermogen moet je er niet van verwachten. Ik vindt het persoonlijk een aanrader qua resultaat maar een afrader qua value for money.

    Als je je €300,- voor echt vermogen wilt uitgeven moet je voor de ITG gaan. Ik denk toch nog steeds dat een Green twister het beste is voor jou: :)

    * Veel power
    * Subtiel geluid
    * Is al gesloten dus je hoeft er geen hitteschild in te fabrieken.
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do maart 25, 2004 1:33 pm

    Tja t'is zo'n beetje het zelfde verhaal als bij de powerboxen (niemand rijdt er mee rond). Qua luchtfilters kunnen we stellen dat heel Mg-land rond rijdt met een K&N en niet met een Green. Is de Green daarom slecht, waarschijnlijk niet, maar van de K&N weten we zeker dat hij goed is (en perfekt compatibel met een F), door ontelbare tests, gemeten (!!) en dus niet op gevoel.
    Misschien is de Green opstelling beter (???), maar ik zou persoonlijk gaan voor de K&N, daar ik zeker weet dat hij goed is. Wat de prijs betreft, denk ik niet dat je kan zeggen dat dat heel veel geld gevraagd is, per slot van rekening zitten er buiten de filter toch ook de aanzuigbuizen bij, + een boel bevestigingsmateriaal, specifiek voor de Mg-F.
    Als je er dan nog een 52"TB bijneemt, ben je aardig op weg om het darkside pad te betreden.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Johan V
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 429
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Den Haag

    door Johan V » do maart 25, 2004 1:40 pm

    Haha....je hebt toch geen aandelen Green? :lol:

    Groot voordeel daarvan is idd dat ik geen hitteschild hoef te knutselen.

    Maar.....wat Bruno terecht opmerkt....ik voel me eerlijk gezegt toch prettiger met een K&N.....kan er niets aan doen....het is een gevoel... :D

    Maar Bruno, is zo'n hitteschild goed te doen?
    Heb jij daar een idee voor? Hoe heb jij het gedaan?

    Zo'n 52"TB is meer idd een extra, ik verwacht er ook niet bijster veel extra door, maar meer beter oppakken e.d.
    En bovendien zit er bij mij ('97er) nog een plastic TB op, volgens mij.
    En die gaat natuurlijk na zo'n 7 jaar ook minder worden....
    1997 MGF 1.8. VVC
    152 gemeten originele Pk's!
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do maart 25, 2004 2:55 pm

    Het hitteschild kocht ik bij Car store (zie andere topic). Hij wordt geklemd tussen de bestaande spanbanden waar de K&N op de rubber darm past, die dan weer op de TB aansluit. Een werkje van niets dus.

    Als je nog een plastieken TB hebt is investeren in een metalen 52" zeker geen weggegooid geld. Vroeg of laat zal je hem toch moeten vervangen (zie op meerdere forums, het verhaal "Sticky Trotthle")
    Door een combinatie van hitte en vuil (gomresten, karterontluchting) durven de asjes van de gasklep in de behuizing soms bijna vast te komen zitten (blijven hangen). Waardoor het stationair toerental de hoogte in gaat. Vervangen die handel !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do maart 25, 2004 3:48 pm

    Mijn laatste poging tot het overtuigen van een Green Filter: :D

    Afbeelding

    Dit is een Trophy160 met een Green Twister. Een aardige winst waar ik altijd gelezen heb dat een K&N of ITG niet veel winst meer geeft op het orginele trophy exemplaar...

    Maar het is uiteraard jouw portemonnee ! 8)
    Building >200BHP K-series

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten