BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1
Kabeltje aan de wand
  • Avatar gebruiker
    Gydotron
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 359
    GeregistreerdCOLON vr apr 06, 2012 4:55 pm
    WoonplaatsCOLON Wijnegem
    CONTACTCOLON

    Kabeltje aan de wand

    door Gydotron » za mei 26, 2012 12:09 pm

    Vorige week ben ik met mijn zoon naar Sittard geweest om onderdelen voor zijn Daf 66. Ik had de MGF genomen en nadat alles ter plaatse ingepakt was konden we weer vertrekken. Even de auto in achteruit zetten en ..............krak deed de versnellingskabel.
    De wagen onderaan in 3de gezet en zo naar huis gereden. Het was een wonder want telkens stonden de lichten op groen, ik heb echt nergens moeten stoppen. Gelukkig voor de koppeling thumbsup

    Maar nu zijn we een weekje verder en het is schitterend weer en normaal zou ik nu achter het stuur zitten met het dakje open en genieten van een ritje richting Ardennen.
    Tja, spijtig genoeg zijn de versnellingskabels nog niet binnen. Niks aan te doen, ik zal van de gelegenheid gebruik maken om het verder te poetsen.

    Stiekem ga ik af een toe eens in de wagen zitten en waan ik mij in de Ardennen 8)
    Ik geef toe, het is misschien een beetje gestoord maar ieder diertje zijn pleziertje zeker :-s

    Aan allen die dit weekend met hun MG(T)F-ke rondrijden, geniet er van !!!

    Guido & Katrien
    MGF
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Kabeltje aan de wand

    door Rob » za mei 26, 2012 8:36 pm

    Spijtig om te horen Guido, waar had je ze besteld dan?

    Niets aan te doen, de zomer moet nog beginnen moet je maar denken. Kump goot. :lol:
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Kabeltje aan de wand

    door luigi1515 » za mei 26, 2012 11:12 pm

    Komt goed! De 'echte' zomer moet nog komen :wink:
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Kabeltje aan de wand

    door ErikB » zo mei 27, 2012 8:29 pm

    Auch Guido ... bangelijk wat je allemaal voorkrijgt met die -toch wel- nette MGF
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Kabeltje aan de wand

    door Sander » ma mei 28, 2012 9:56 am

    Zijn de kabels nog leverbaar dan ? Ik heb nog een gebruikte set van mijn F liggen met minder dan 100dkm.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Gydotron
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 359
    GeregistreerdCOLON vr apr 06, 2012 4:55 pm
    WoonplaatsCOLON Wijnegem
    CONTACTCOLON

    Re: Kabeltje aan de wand

    door Gydotron » ma mei 28, 2012 12:01 pm

    Ja hoor, de kabels zijn nog nieuw leverbaar, bv bij Paulparts.
    Ik gebruik liefst nieuwe kabels, dat geeft mij toch een beter gevoel.

    @ErikB: Ik vind het wel meevallen. De uitlaat moest vervangen worden, volgens mij toch normale slijtage. De wagen had 105dKm gedaan en distributieriem en waterpomp zijn vervangen. De achterste Hydragasbol lekte en die is ook vervangen. Verder een groot onderhoud.
    Nog te doen: remleidingen vervangen, koelbuis vervangen door RVS (heb ik al liggen) en 52 mm gasklephuis( heb ik ook liggen)
    De onderkant ziet er nog erg proper uit maar die wil ik een extra anti roest behandeling geven.
    De remklauwen wil ik proper maken en spuiten en gelijk andere remblokken steken.
    Dus al bij al valt dit goed mee denk ik.

    Grtn Guido
    MGF
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Kabeltje aan de wand

    door Rob » ma mei 28, 2012 5:34 pm

    Gydotron schreefColonDus al bij al valt dit goed mee denk ik.



    That's the spirit
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Kabeltje aan de wand

    door schrokke » di mei 29, 2012 8:34 am

    De kabels vervangen gaat makkelijker als de je slangen vaan de coolingpipe's wegneemt.
    Misschien is dit wel het moment om ze mee te vervangen als je ze toch al liggen hebt.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten