Mijn nieuwe tweedehands MG-F, waar ik maar 4 dagen plezier van heb kunnen hebben tot nu toe
Ik ben behoorlijk pissed en wil even mijn verhaal kwijt, zie maar wat je er mee doet, maar het lucht wel op.
Ik heb na heel veel zoeken, sparen, wikken en wegen, eindelijk een mooie MG gekocht. Ik wilde deze auto graag bij een BOVAG garage kopen en ik wilde per se de Nationale autopas erbij zien. Dit was allemaal mogelijk en ik vond/vind de auto echt super. Hij rijdt fantastisch, heb er 4 heerlijke dagen in gereden, maar toen begon het. Foto:
http://www.syntax-it.nl/auto/3.jpg
Mijn vorige auto (Opel Kadett cabrio, eerste autotje) heb ik weggedaan omdat deze lekte. Ik wilde dus koste wat het kost een auto die niet lekte. Deze afspraak is ook gemaakt met het autobedrijf want toen ik de auto kocht sloot het raam niet helemaal lekker voor mijn gevoel en hebben we op het koopcontract ook gezet "raam repareren zodat deze goed sluit" met het oog op lekkage dus. Vorige week heeft het behoorlijk geregend zoals iedereen weet en ja hoor, de auto was behoorlijk nat van binnen. Ik heb meteen een aantal foto's gemaakt omdat ik wilde bewijzen aan de dealer dat hij lek is en niet dat alles de volgende dag weer opgedroogd is.
Foto's:
http://www.syntax-it.nl/auto/lek.
Ik terug naar de garage samen met mijn vader, alles uitgelegd en hun zouden het gaan bekijken en repareren (zit 6 maanden BOVAG garantie op, heb ik meerprijs voor betaald, alleen weet ik niet zeker of het ook hier voor geldt.) Nu, inmiddels ruim een week later is het nog niet opgelost en weten ze niet wat ze er mee aan moeten. Op dit moment heb ik dus ook al enorme spijt dat ik de auto gekocht heb omdat ik dit gezeik niet wilde natuurlijk. (De auto zelf vind ik overigens nog steeds super hoor, ben er echt verliefd op.)
De volgende stap is nu dat ze de auto naar een Rover garage bij hun in de buurt gaan brengen die er naar gaat kijken en hopelijk het kan repareren. Op zich heel netjes dat ze dat doen moet ik ze nageven. Het lek zit overigens niet eens zo zeer bij de kap want die ziet er nog top uit, alleen zit de lekkage bij de deur (volgens hun).
Ik hou jullie op de hoogte in ieder geval. De Rover garage kon pas over een dag of 9 er aan beginnen, dus ga ik morgen mijn auto ophalen bij de garage om er in ieder geval nog even in te rijden voordat hij weer weg gebracht moet worden. Maar ja, ik baal er flink van.
Bedankt voor het lezen, het luchtte op.
ps iemand nog tips/suggesties wat te doen of wat eventuele oplossing(en) zouden kunnen zijn?