Mijn nieuwe tweedehands MG-F, waar ik maar 4 dagen plezier..
  • ray1983
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 35
    GeregistreerdCOLON wo jun 29, 2005 10:04 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    Mijn nieuwe tweedehands MG-F, waar ik maar 4 dagen plezier..

    door ray1983 » ma jul 11, 2005 4:06 pm

    Mijn nieuwe tweedehands MG-F, waar ik maar 4 dagen plezier van heb kunnen hebben tot nu toe

    Ik ben behoorlijk pissed en wil even mijn verhaal kwijt, zie maar wat je er mee doet, maar het lucht wel op.

    Ik heb na heel veel zoeken, sparen, wikken en wegen, eindelijk een mooie MG gekocht. Ik wilde deze auto graag bij een BOVAG garage kopen en ik wilde per se de Nationale autopas erbij zien. Dit was allemaal mogelijk en ik vond/vind de auto echt super. Hij rijdt fantastisch, heb er 4 heerlijke dagen in gereden, maar toen begon het. Foto: http://www.syntax-it.nl/auto/3.jpg

    Mijn vorige auto (Opel Kadett cabrio, eerste autotje) heb ik weggedaan omdat deze lekte. Ik wilde dus koste wat het kost een auto die niet lekte. Deze afspraak is ook gemaakt met het autobedrijf want toen ik de auto kocht sloot het raam niet helemaal lekker voor mijn gevoel en hebben we op het koopcontract ook gezet "raam repareren zodat deze goed sluit" met het oog op lekkage dus. Vorige week heeft het behoorlijk geregend zoals iedereen weet en ja hoor, de auto was behoorlijk nat van binnen. Ik heb meteen een aantal foto's gemaakt omdat ik wilde bewijzen aan de dealer dat hij lek is en niet dat alles de volgende dag weer opgedroogd is.
    Foto's: http://www.syntax-it.nl/auto/lek.

    Ik terug naar de garage samen met mijn vader, alles uitgelegd en hun zouden het gaan bekijken en repareren (zit 6 maanden BOVAG garantie op, heb ik meerprijs voor betaald, alleen weet ik niet zeker of het ook hier voor geldt.) Nu, inmiddels ruim een week later is het nog niet opgelost en weten ze niet wat ze er mee aan moeten. Op dit moment heb ik dus ook al enorme spijt dat ik de auto gekocht heb omdat ik dit gezeik niet wilde natuurlijk. (De auto zelf vind ik overigens nog steeds super hoor, ben er echt verliefd op.)

    De volgende stap is nu dat ze de auto naar een Rover garage bij hun in de buurt gaan brengen die er naar gaat kijken en hopelijk het kan repareren. Op zich heel netjes dat ze dat doen moet ik ze nageven. Het lek zit overigens niet eens zo zeer bij de kap want die ziet er nog top uit, alleen zit de lekkage bij de deur (volgens hun).

    Ik hou jullie op de hoogte in ieder geval. De Rover garage kon pas over een dag of 9 er aan beginnen, dus ga ik morgen mijn auto ophalen bij de garage om er in ieder geval nog even in te rijden voordat hij weer weg gebracht moet worden. Maar ja, ik baal er flink van.

    Bedankt voor het lezen, het luchtte op.

    ps iemand nog tips/suggesties wat te doen of wat eventuele oplossing(en) zouden kunnen zijn?
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » ma jul 11, 2005 6:01 pm

    Erg vervelend verhaal, een lekkende kap is toch wel het laaste wat je wilt in een cabrio!

    Jarno
  • ray1983
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 35
    GeregistreerdCOLON wo jun 29, 2005 10:04 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door ray1983 » ma jul 11, 2005 6:03 pm

    Inderdaa. Maar goed, ik heb er vertrouwen in dat Rover hem weer kan fixen. Het is overigens niet zo zeer de kap die lekt, maar de deur als het ware (bij de zijspiegel).
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » ma jul 11, 2005 6:37 pm

    Dat moet (volgens mij) makkelijker te verhelpen zijn als een lekkende kap, houdt ons op de hoogte!

    Jarno
  • ray1983
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 35
    GeregistreerdCOLON wo jun 29, 2005 10:04 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door ray1983 » ma jul 11, 2005 6:38 pm

    Zal ik zeker doen!

    HEt lekt bij die "driehoek" zeg maar ter hoogte van je spiegeltje, althans, zo lijkt het.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma jul 11, 2005 6:40 pm

    Nou als je van zoiets zo over je toeren bent kun je beter je F tekoop zetten :lol:

    De F is een Engelse wagen die zeker niet slecht is maar een lekkend raam is bijna normaal. Sterker nog, IEDERE auto met een linnen kap met rubbers waar het raam tegenaanvalt zal onder bepaalde omstandigheden lekken. (denk aan regen, regen+wind, carwash, extreme kou etc). Een normale garage (dus non-MGF specialist) kan dit ook nooit voor je verhelpen. Er is een specificatie van hoe je het raam afregeld en dat staat geloof ik ook op de RAVE CD.

    Bij jou is het redelijk extreem gezien de hoeveelheid water maar ook mijn F lekt wel eens een paar druppeltjes, dat geeft hem nu net zijn "karakter"
    Building >200BHP K-series
  • ray1983
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 35
    GeregistreerdCOLON wo jun 29, 2005 10:04 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door ray1983 » ma jul 11, 2005 6:42 pm

    Hoi Sander,

    Een paar druppeltjes is acceptabel, maar als je hele stoel nat is (op foto halve stoel, maar de volgende ochtend echt de héle stoel), is onacceptabel. Zeker wanneer de dealer in kwestie belooft dat hij niet lekt, want dat was de enige echt voorwaarde dat ik de auto wilde hebben.
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » ma jul 11, 2005 6:49 pm

    Sander zegt ook dat het bij jou wel extreem was, maar toch is het redelijk ''normaal'' dat hij af en toe wat water lekt, maar niet een emmer vol natuurlijk..

    Jarno
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma jul 11, 2005 6:49 pm

    Begrijp me niet verkeerd, ik begrijp dat het in jouw geval onacceptabel veel water is !

    100% dichte ramen (zeker bij de overgang van de spiegels naar het glas) is helaas onmogelijk en het zou jammer zijn als je je pret met de F laat bederven door zoiets want het is echt wel een super wagen ondanks zijn gebreken.

    Gelukkig is het nu redelijk goed weer (hier dan althans) :lol:
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » ma jul 11, 2005 6:49 pm

    Echt maar een paar druppeltjes zie ik wel eens over het raam heen gaan als het geregend heeft (hooguit een stuk of 3).

    Zou je het niet kunnen verhelpen door gewoon het raam iets anders af te stellen zoals in dit topic staat? http://www.mobitronics.net/mgf/viewtopic.php?t=573
    Lotus Elise S2 111s
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » ma jul 11, 2005 6:50 pm

    3 reacties binnen 1 minuut, bijzonder goed gepland :wink:

    Jarno
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma jul 11, 2005 6:52 pm

    Als het wat druppeltjes zijn is het inderdaad op te lossen met wat siliconenspray op de rubbers en eventueel de ruit wat hoger afstellen.
    Wat bij jou echter de zetel zo nat maakte is mij een volkomen raatsel, alsof de ruit gewoon openstond of je met de hogendruk reiniger op de ruit-rubber spoot :shock:
    Zo nat zag ik een F nog nooit ter hoogte van de zetel.
    Is er een spleet zichtbaar tussen ruit en A-stijl ter hoogte van de spiegel of een spleet ter hoogte van de aansluiting van raam en kap ? Indien je niet goed weet waar het lek zich situeert, kan je een soort talkpoeder (bijvoorbeeld tekcheck ) op de raam rubber smeren en wachten tot het nog eens regent.
    Daar waar de talk weg is, is het lek.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • ray1983
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 35
    GeregistreerdCOLON wo jun 29, 2005 10:04 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door ray1983 » ma jul 11, 2005 6:52 pm

    Haha inderdaad goede planning zeg.

    Kijk, ik ben een auto leek (helaas) maar volgens de dealer hebben ze echt al tientallen keren hem afgesteld maar het mag niet baten. Het blijft naar binnen stromen. Ik hoop dus dat Rover er nu iets aan kan doen zodat het bij een minimale lekkage blijft.
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » ma jul 11, 2005 6:53 pm

    Heb je toevallig niet een foto van de buitenkant waar je de aansluiting van het raam ziet bij de spiegel?
    Lotus Elise S2 111s
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » ma jul 11, 2005 6:54 pm

    ray1983 schreefColonvolgens de dealer hebben ze echt al tientallen keren hem afgesteld maar het mag niet baten. Het blijft naar binnen stromen.


    Geven ze nu ineens toe?
    Lotus Elise S2 111s

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten