BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1
oliezeef carter
  • jacqueshoeks
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 26
    GeregistreerdCOLON vr apr 20, 2012 5:22 pm

    oliezeef carter

    door jacqueshoeks » wo mei 16, 2012 11:12 am

    Vraag: Kan de oliedruk wegvallen omdat de O-ring van de oliezuigbuis in het carter niet goed afsluit omdat deze bijvoorbeeld versleten of scheef gemonteerd is?
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: oliezeef carter

    door schrokke » wo mei 16, 2012 4:48 pm

    Tja, alles kan maar dan moet je nog andere verschijnselen zien.
    Typisch is dan dat er na een nachtje stilstaan de eerste minuut geen oliedruk opkomt bij het starten. Het lampje blijft dan branden en je hoort de motor duidelijk rauw draaien tot de oliedruk er is.
    Dat heb ik al wel een paar keer gezien bij aanzuigproblemen, bij geen van deze motors viel de oliedruk achteraf weg. Warme olie laat zich nu eenmaal makkelijker aanzuigen dan koude.
    Heb je nu een nieuwe oliepomp gemonteerd?
    En heb je nu nog steeds hetzelfde probleem?
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    Re: oliezeef carter

    door crazywolf » do mei 17, 2012 11:06 am

    schrokke schreefColonTypisch is dan dat er na een nachtje stilstaan de eerste minuut geen oliedruk opkomt bij het starten. Het lampje blijft dan branden en je hoort de motor duidelijk rauw draaien tot de oliedruk er is.


    Vind je dat dan "normaal" ... ik noem dit verkeerde of slechte olie eerlijk gezegd ik heb pas een licht tikken als de auto meer als een week stilstaat en dan is dit pakweg 1-2sec max en lampje gaat nog steeds onmiddelijk uit dan. Heb er 5W40 Castrol met microfiltratie in zitten wel (groene).

    Maar even terug naar die o-ring dit kan uiteraard maar waarom vermoed je dit wat doet de auto juist? En wat is er al aan gedaan?
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: oliezeef carter

    door schrokke » do mei 17, 2012 7:57 pm

    Het gaat over dit probleem eigenlijk: http://www.mgf-tf.com/phpBB2/viewtopic.php?f=2&t=12943. Jacques verdacht hieromtrent de dichting van de oliezeef.
    Ik heb enkel meegegeven welk verschijnsel je hebt met een lekke dichting, ik zeg niet dat het normaal is.
    Er is telkens wel een herstelling uitgevoerd om het probleem op te lossen, waarbij het al eens ging van een versleten oliepomp tot valse luchtaanzuig van de oliezeef. Verkeerde olie was in deze gevallen niet aan de orde.
    Als ge zoals u het beschrijft problemen hebt met tikkende kleplifters is het inderdaad eerder een olie specifikatie probleem.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten