BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1
water in kokerbalk?
  • Avatar gebruiker
    Marjo
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 75
    GeregistreerdCOLON zo maart 04, 2012 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Ede

    water in kokerbalk?

    door Marjo » wo mei 09, 2012 9:51 am

    Toen het zo geregend had zag ik water aan de rechterkant achter het voorwiel vandaan komen, ik als leek gelijk in "paniek". Gelukkig was mijn man op de tennisclub in vergadering en in die commissie zit iemand die er verstand van heeft. Die heb ik uit de vergadering gehaald om te kijken. Hij gaf aan dat het water was, en uit de kokerbalk kwam....(en dat dat vaker vookomt bij mg)
    Kan iemand me in makkelijke marjo taal uitleggen hoe dat erin komt, en hoe het kan dat het aan de linkerkant niet is? We hebben alle vloeistoffen nagekeken en niets aan de hand!

    ps. Ben niet veel hier, veel heen en weer met mijn vader naar het umcu. Vrijdag horen we of het uitgezaaid is naar de longen en welke behandeling (bestraling en chemo) hij krijgt en wanneer dat begint. Is een beetje heftige periode hier!

    Grtjes Marjo
    Trotse eigenaresse van een :
    MGF 1.8i VVC in de kleur Britisch Racing Green
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: water in kokerbalk?

    door ttdesign6 » wo mei 09, 2012 10:47 am

    Hoi Marjo,

    Ten eerste, sterkte!

    Voor de rest is het allemaal heel erg simpel. Het water in de kokers wordt normaal gewoon afgevoerd via ik dacht 2 openingen die aan de onderkant van de koker zitten. Verstoppen deze loopt het geheel natuurlijk vol met water.
    Ik had dit vorig jaar ook en ik heb me in eerste instantie gek gezocht toen ik liters water hoorde klotsen. De openingen vrij gemaakt en er liep wel 5/6 liter water uit. M.a.w. zorg dat de afvoerkanalen goed vrij zijn en dan zal er ook geen water in de kokers blijven staan :wink:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Marjo
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 75
    GeregistreerdCOLON zo maart 04, 2012 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Ede

    Re: water in kokerbalk?

    door Marjo » wo mei 09, 2012 2:59 pm

    Dank je, is wel een heftige tijd.

    Heel duidelijk je antwoord, maar....waar zitten die afvoerkanalen???? :mrgreen:
    Trotse eigenaresse van een :
    MGF 1.8i VVC in de kleur Britisch Racing Green
  • wimk
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    GeregistreerdCOLON zo aug 02, 2009 1:19 pm

    Re: water in kokerbalk?

    door wimk » wo mei 09, 2012 3:29 pm

    de gaatjes zitten, volgens mij, daar waar je de krik zou moeten zetten als je een lekke band zou hebben en de auto omhoog moet helpen
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: water in kokerbalk?

    door ttdesign6 » wo mei 09, 2012 5:41 pm

    Als je voelt onder de dorpel achter het randje waar je de krik onder plaatst, zijn er aan de voor- en achterkant aan de balk 2 gaatjes.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Marjo
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 75
    GeregistreerdCOLON zo maart 04, 2012 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Ede

    Re: water in kokerbalk?

    door Marjo » do mei 10, 2012 3:59 pm

    Ik heb samen met mijn pa de gaatjes weer open gemaakt, en jeetje wat een water kwam eruit.....
    Bedankt allemaal!
    Grtjes Marjo
    Trotse eigenaresse van een :
    MGF 1.8i VVC in de kleur Britisch Racing Green
  • wimk
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    GeregistreerdCOLON zo aug 02, 2009 1:19 pm

    Re: water in kokerbalk?

    door wimk » do mei 10, 2012 4:07 pm

    :D
BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten