Passagierskant staat laag
  • Avatar gebruiker
    Gydotron
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 359
    GeregistreerdCOLON vr apr 06, 2012 4:55 pm
    WoonplaatsCOLON Wijnegem
    CONTACTCOLON

    Passagierskant staat laag

    door Gydotron » vr mei 04, 2012 10:41 am

    Ik heb eerst wat opgezocht en heb hier onder andere gevonden dat het hydragas systeem steeds met voor- en achterophanging is verbonden en dit per kant.
    Indien de wagen laag staat is de kans groot dat er een lek is in de Hydragas bol of intern of in de leiding. Ik heb tot hiertoe nog geen lek opgemerkt. Ik ga straks de wielen verwijderen en ga het systeem verder bekijken.
    Vooraan staat de auto vanaf naaf tot onderrand spatbord op 30 cm en achteraan op 28 cm.
    Ik stel vast dat de hydragas units toch zeer gevoelig zijn en vaak stuk gaan.
    De hydragas suspension units blijken nieuw zowat uitgestorven te zijn. Ik heb gemerkt dat er fabrikanten zijn die veersystemen aanbieden, maar ik denk dat die toch een ander weggedrag geven.
    Is er geen enkele fabrikant die een alternatief aanbieden voor de hydragas units?

    Alvast even een foto van de wagen.

    Afbeelding

    Straks alvast meer foto's.

    Mvg Guido
    MGF
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Passagierskant staat laag

    door Kasper » vr mei 04, 2012 12:15 pm

    Hydragas systemen zwak zijn en veel defect raken is echt naast de waarheid maar incidenteel gaan ze defect. Met name de achterbollen die in middels niet meer door Dunlop worden gemaakt. Dunlop was en is de enige die deze bollen heeft gemaakt en is niet van plan om nieuwe bollen te maken omdat er te weinig vraag naar is.
    Er bestaat een alternatief systeem met gewone veren. Ik ken nog niemand die er een heeft. Diegene die het systeem heeft ontwikkeld heeft echt wel een goede naam en het zit (zat?) op een F van zijn zoon die ook sportief met MG's bezig was. Natuurlijk heb ik de vraag voorgelegd wat het effect op het rijgedrag is: Het is beter dan van een originele oudere en gebruikte F die normaal wordt gebruikt, met wat slijtage dus maar het systeem is niet ontwikkeld om de auto sportief te laten presteren.

    Dat de auto aan 1 zijde laag staat kan ook liggen aan de leidingen tussen de bollen. Maar waar is je vloeistof. Een bol lekt meestal in 1 keer leeg, leidingen lopen langzamer leeg.
    Staat de auto op de aanslag: geen inveren aan de rechterzijde?
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Passagierskant staat laag

    door ttdesign6 » vr mei 04, 2012 12:35 pm

    Als je je wielen eraf haalt eens even goed de bollen inspecteren. Rechtsachter was vorig jaar lek bij mij en je moet bij een lekke bol dus ook meteen groene vloeistof zien zitten. Is het een leiding wordt het al wat moeilijker om te ontdekken.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Passagierskant staat laag

    door Bruno » vr mei 04, 2012 1:27 pm

    Dat bollen intern beginnen te lekken is eerder uitzondering dan regel. Zolang ik aan f jes werk, heb ik het nog maar een paar keer moeten plaatsen. Ik zou het systeem gewoon eens bijvullen en kijken of het terug vloeistof verliest. Zoniet, niet van wakker liggen, elke f wordt jaarlijks bijgevuld, dus dat er verlies optreedt is logisch, het kan best dat de ene kant meer verloren heeft t.o.v de andere kant.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

    Re: Passagierskant staat laag

    door Emile » vr mei 04, 2012 4:38 pm

    gewoon bijvullen. als het systeem lek ik staat de auto nog veel lager. met 30 cm kan je nog gewoon rijden
    2003 MG TF 160.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Passagierskant staat laag

    door Kasper » vr mei 04, 2012 4:52 pm

    zo laag rijden heeft wel nadelen, dat zou ik dus niet doen.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Gydotron
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 359
    GeregistreerdCOLON vr apr 06, 2012 4:55 pm
    WoonplaatsCOLON Wijnegem
    CONTACTCOLON

    Re: Passagierskant staat laag

    door Gydotron » vr mei 04, 2012 5:15 pm

    Alvast erg bedankt voor de tips!
    De wagen stond enkele dagen geleden nog op 31 cm hoogte achteraan en 33 cm vooraan. Binnen een uurtje weet ik meer. Ik maak dan gelijk wat foto's en zal die even posten.

    Grtn Guido
    MGF
  • Avatar gebruiker
    Gydotron
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 359
    GeregistreerdCOLON vr apr 06, 2012 4:55 pm
    WoonplaatsCOLON Wijnegem
    CONTACTCOLON

    Re: Passagierskant staat laag

    door Gydotron » vr mei 04, 2012 7:41 pm

    Ik heb het achterste wiel gedemonteerd en vastgesteld dat de achterste hydragasunit lekt.
    Uiteraard ga ik die vervangen.
    Kan ik nog tot aan een garage rijden (+/- 10km) en daar de unit vervangen of is het af te raden om nog te rijden voordat de unit vervangen is?


    Grtn Guido
    MGF
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Passagierskant staat laag

    door Rob » vr mei 04, 2012 8:26 pm

    Gewoon rustig aan dan kun je best 10 km rijden, geen probleem.
  • Perro12
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 44
    GeregistreerdCOLON ma jun 22, 2009 9:33 am
    WoonplaatsCOLON Bergeijk

    Re: Passagierskant staat laag

    door Perro12 » vr mei 04, 2012 11:45 pm

    Zolang het wiel niet tegen je spatbord komt kan je gerust 10 km rijden. Anders gebruik je je reserve wiel (thuiskomertje) is smaller en valt meer binnen het spatbord.
  • Avatar gebruiker
    Gydotron
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 359
    GeregistreerdCOLON vr apr 06, 2012 4:55 pm
    WoonplaatsCOLON Wijnegem
    CONTACTCOLON

    Re: Passagierskant staat laag

    door Gydotron » za mei 05, 2012 12:43 pm

    Zo, vandaag heeft Stefan de wagen bijgevuld en voorlopig houd hij zijn niveau. Volgende week wordt een nieuwe einddemper gemonteerd en gelijk de achterste Hydragas unit vervangen.
    Nu de wagen op het juiste niveau staat rijd hij nog beter.

    Grtn Guido
    MGF
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

    Re: Passagierskant staat laag

    door Emile » za mei 05, 2012 4:56 pm

    weet je zeker dat hij lek is? er staat namelijk zo een 18 bar druk op, als hij lek is staat de auto binnen no time weer beneden en zou je volgens mij meer lekkage moeten zien nu de druk hoger is.
    2003 MG TF 160.
  • Avatar gebruiker
    Gydotron
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 359
    GeregistreerdCOLON vr apr 06, 2012 4:55 pm
    WoonplaatsCOLON Wijnegem
    CONTACTCOLON

    Re: Passagierskant staat laag

    door Gydotron » za mei 05, 2012 6:16 pm

    Tja, ik snap het ook niet goed? Achteraan heb ik groene vloeistof gevonden, maar nadien herinner ik mij dat ik wat koelvloeistof had bijgevuld en wat had gemorst en die had ook een groene kleur.
    Dus inderdaad, misschien is er helemaal geen lek. We bekijken dat volgende week.
    Tja, als hij niet lekt is het een beetje dom om de Hydra-units te vervangen.
    We wachten geduldig af.

    Grtn Guido
    MGF
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

    Re: Passagierskant staat laag

    door Emile » za mei 05, 2012 8:44 pm

    Precies, weekje wachten en dan de hoogte nameten. Is hij niet gezakt is er geen lek.
    2003 MG TF 160.
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Passagierskant staat laag

    door ttdesign6 » za mei 05, 2012 9:09 pm

    Als je kvs morst zit deze niet op de veerbol tenzij je de auto met kvs wast. Ik heb het vorig jaar ook gehad, rechtsachter en ik kon rustig 2,5 weken rondrijden voordat je begon te zien dat de auto weer scheef zakte. In de paar maanden dat de bol lek was heb ik hem 3x laten bijvullen. Hij staat dus echt niet binnen een dag weer plat tenzij je een groot lek hebt.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten