BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1
De kop is er af...
  • Perro12
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 44
    GeregistreerdCOLON ma jun 22, 2009 9:33 am
    WoonplaatsCOLON Bergeijk

    De kop is er af...

    door Perro12 » do mei 03, 2012 5:40 pm

    Nu zit langs de cylinders nog veel koelvloeistof ondanks dat ik de 2 dikke slangen die naar voren lopen los heb liggen...Moet er nog een ander tappunt zijn om dit weg te laten lopen?

    Wat de kop zelf betreft. Moet deze nog uitelkaar gehaald worden alvorens ik deze laat vlakken en waar kan ik dat het beste laten doen?

    Wat ik ook zag dat aan de kant van de pakking van de inlaat, waar een lang koelstof slanggetje op uitkomt, vol met smurrie zit. Hoe kan ik dit het beste schoonmaken. Ik heb er door geblazen maar zit potdicht.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: De kop is er af...

    door Sander » do mei 03, 2012 9:14 pm

    Ik trek de laatste koelvloeistof er meestal met een injectie spuit uit.
    Je kan ook een dot WC papier gebruiken.

    Zie je afdrukken van de verdikte rand uit de pakking waar deze op de cilinder bussen afsluit terug in de kop ?

    Zo ja, zijn ze het echt groefjes of meer een "slijt plekje" ? Als het groeven zijn moet je hardheid controleren en vlakken. Als ze niet zichtbaar zijn kan je de kop, mits verder geen afwijkingen na schoon maken direct terug monteren.

    Moet je vlakken moeten de nokassen eruit. Afhankelijk van de km stand en de staat kan je een kop revisie overwegen en evt zelfs wat modificaties doorvoeren om hem sneller te krijgen. Zitten er b.v. diepe putjes in de uitlaat kleppen na deze schoon gemaakt te hebben ?

    Demontage, vlakken en montage zou ieder revisie bedrijf moeten kunnen. Al zijn de resultaten wisselend weet ik uit eigen ervaring. In Bergen op Zoom heb je een goede zitten, HK technics. Daar laat ik al mijn koppen vlakken. Montage van de nokaseen, kleppen en het uitvoeren van modificaties doe ik verder zelf.

    Ik kan het dus ook voor je doen/organiseren, afhankelijk hoe ver je bij mij (Roosendaal) vandaan zit en hoe lang je de kop kan missen zal dat aldan niet interessant voor je zijn.

    Let op: een goede kop en goede stand van de liners in het onderblok i.c.m. een goede montage en selectie van de pakking en rekbouten maakt de K-serie een behoorlijk betrouwbaar blok (100dkm zonder HGF). Als echter maar één van deze factoren niet optimaal is je sta afhankelijk van de afwijking binnen enkele 10dkm weer met HGF.
    Building >200BHP K-series
  • Perro12
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 44
    GeregistreerdCOLON ma jun 22, 2009 9:33 am
    WoonplaatsCOLON Bergeijk

    Re: De kop is er af...

    door Perro12 » do mei 03, 2012 11:26 pm

    Hoi Sanders,

    Ik zit wel wat van de pakking op de rand van de cylinderkop maar die kan ik er met mn nagel afhalen en dan zie ik geen krassen of oneffenheden. Ik kan ook niet zien waar die gelekt zou kunnen hebben.
    Volgens jou zou ik hem dan niet af hoeven te vlakken???

    De uitlaatkleppen zien er, buiten wat zwarte aanslag, nog goed uit. De uitlaatkleppen hebben aan de buitenkant een randje die nog goed te zien is.

    Nu wil ik de kop inclusief de nokkenassenhuis schoonmaken. Waar kan ik dat het beste meedoen...petroleum?
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: De kop is er af...

    door Sander » vr mei 04, 2012 2:59 pm

    Kleppen kan je eigenlijk niet controleren zonder ze te demonteren. Het vlakken is al lastig te bepalen n.a.v. een foto laat staan aan hand van een omschrijving.
    Building >200BHP K-series
  • Perro12
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 44
    GeregistreerdCOLON ma jun 22, 2009 9:33 am
    WoonplaatsCOLON Bergeijk

    Re: De kop is er af...

    door Perro12 » vr mei 04, 2012 5:16 pm

    Heb de kop net weggebracht voor totale revisie.

    Moet nu de karterpan er onderuit halen om te kijken of deze is verstevigd ivm nieuwe versie koppakking. Komt een flinterdunne pakking extra bij.

    Nog een vraagje. Op het spruitstuk van de inlaat zit vooraan (richting distributieriem) een metaal tutje waar een lang slangetje op komt. Moet dat gewoon open zijn...?? zit bij die van mij potdicht!
  • Perro12
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 44
    GeregistreerdCOLON ma jun 22, 2009 9:33 am
    WoonplaatsCOLON Bergeijk

    Re: De kop is er af...

    door Perro12 » za mei 05, 2012 10:03 am

    Weer wat geleerd. Weet nu wat een jiggle valve is, waar die zit en waar hij voor dient ;)
BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten