door Sander » do mei 03, 2012 9:14 pm
Ik trek de laatste koelvloeistof er meestal met een injectie spuit uit.
Je kan ook een dot WC papier gebruiken.
Zie je afdrukken van de verdikte rand uit de pakking waar deze op de cilinder bussen afsluit terug in de kop ?
Zo ja, zijn ze het echt groefjes of meer een "slijt plekje" ? Als het groeven zijn moet je hardheid controleren en vlakken. Als ze niet zichtbaar zijn kan je de kop, mits verder geen afwijkingen na schoon maken direct terug monteren.
Moet je vlakken moeten de nokassen eruit. Afhankelijk van de km stand en de staat kan je een kop revisie overwegen en evt zelfs wat modificaties doorvoeren om hem sneller te krijgen. Zitten er b.v. diepe putjes in de uitlaat kleppen na deze schoon gemaakt te hebben ?
Demontage, vlakken en montage zou ieder revisie bedrijf moeten kunnen. Al zijn de resultaten wisselend weet ik uit eigen ervaring. In Bergen op Zoom heb je een goede zitten, HK technics. Daar laat ik al mijn koppen vlakken. Montage van de nokaseen, kleppen en het uitvoeren van modificaties doe ik verder zelf.
Ik kan het dus ook voor je doen/organiseren, afhankelijk hoe ver je bij mij (Roosendaal) vandaan zit en hoe lang je de kop kan missen zal dat aldan niet interessant voor je zijn.
Let op: een goede kop en goede stand van de liners in het onderblok i.c.m. een goede montage en selectie van de pakking en rekbouten maakt de K-serie een behoorlijk betrouwbaar blok (100dkm zonder HGF). Als echter maar één van deze factoren niet optimaal is je sta afhankelijk van de afwijking binnen enkele 10dkm weer met HGF.
Building >200BHP K-series