BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1
Stotteren
  • Duncan
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 13
    GeregistreerdCOLON ma jun 27, 2011 2:11 pm

    Stotteren

    door Duncan » do mei 03, 2012 11:32 am

    Beste forumleden,

    Mijn MGtf 1.8(136) stottert af en toe. Bij een koude motor lijkt het minder (tuurlijk niet te veel gas). Ook als de MG er last van heeft draait deze stationair rommelig, danst in de toeren tegen het afslaan aan.
    Ik zat zelf te denken aan de gasklep, is deze vervuild, sensor niet goed? Heeft schoonmaken zin en moet ie dan aan de computer.
    Even wat achtergrond:
    Onderhoud recent (vorig jaar, maar weinig km’s) daarbij oliefilter, brandstoffilter, luchtfilter, bougies vervangen, koppakking vervangen, distributie en spanrollen, koelbuizen, thermostaat.
    Olie super schoon, koelvloeistof goed.
    Ook kan ik geen lekkage bij bv en inlaat vinden (met remmenreiniger getest)
    Als de auto niet stottert rijdt deze als een zonnetje en dat kan soms een hele tijd zijn en soms een hele tijd niet.
    Iemand suggesties?
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Stotteren

    door Sander » do mei 03, 2012 12:21 pm

    Aan de T4 testcomputer laten hangen, dan zou het snel duidelijk moeten zijn.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Stotteren

    door ErikB » do mei 03, 2012 2:36 pm

    Goh, dat is een lastige en wel omdat er veel redenen kunnen zijn. De T4 zal inderdaad meer vertellen, zeker als ie bekeken wordt met enig verstand.

    Hoe is het verbruik ?

    Is het bij het gas lossen dat ie stottert of bij het optrekken/accelereren ?
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: Stotteren

    door Ultimate » do mei 03, 2012 4:15 pm

    Je moet nu gewoon dingen gaan uitsluiten, je kan beginnen met het gasklephuis schoon te maken dat kan nooit kwaad. Laten uitlezen kan ook handig zijn
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Duncan
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 13
    GeregistreerdCOLON ma jun 27, 2011 2:11 pm

    Re: Stotteren

    door Duncan » do mei 03, 2012 6:06 pm

    Dank voor jullie reacties!
    Ik zal beginnen met het schoonmaken van gasklep. Verbruik lijkt normaal.
    Het is overigens met optrekken en stationair.
    Is het geen bekend euvel?
    Zal ook een informeren waar de MG uitgelezen kan worden.
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    Re: Stotteren

    door Johan » wo mei 16, 2012 4:06 pm

    Hoe oud zijn je bougie kabels?
    MG ingeruild voor een boot en een onderwaterscooter
    http://www.diverspoint.com
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Stotteren

    door ttdesign6 » wo mei 16, 2012 5:04 pm

    Inderdaad ook eens even naar je bougiekabels kijken. De bobinekabel was bij mij vorig jaar het euvel waardoor de auto, zodra hij warm werd heel erg ging haperen en daarna zelfs afsloeg. Dit hoeft het natuurlijk niet te zijn maar is ook weer een optie.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Stotteren

    door Kasper » wo mei 16, 2012 7:47 pm

    In de vroege jaren waren de bougiekabels een vast terugkerend probleem. Na 5 of 6 jaar was iedereen aan de beurt. Velen kozen voor aftermarket anderen voor origineel. De kwaliteit is wel beter geworden, de klacht is niet meer zo frequent maar zeker de moeite waard om te checken.

    Verstuurd van mijn HTC Vision met Tapatalk
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Duncan
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 13
    GeregistreerdCOLON ma jun 27, 2011 2:11 pm

    Re: Stotteren

    door Duncan » zo jun 03, 2012 11:09 am

    Bedankt voor jullie reacties!

    Ik heb ondertussen de gasklep zo goed mogelijk schoongemaakt, zonder deze te verwijderen.
    Het is een MGTF dus niet met lange bougiekables, maar aparte bobines. Als die niet zouden werken zou ik verwachten dat deze ''altijd'' haperen als de motor en dus bobines warm is/zijn.

    Voor nu lijkt het opgelost, geen gestotter tot nog toe.
BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten