BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1
Krijg de inlaat niet los
  • Perro12
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 44
    GeregistreerdCOLON ma jun 22, 2009 9:33 am
    WoonplaatsCOLON Bergeijk

    Krijg de inlaat niet los

    door Perro12 » di mei 01, 2012 9:51 pm

    Hallo,

    Ik probeer de koppakking van mijn mgf te vervangen. Heb volgens rave gehandeld. De kop (gasket), distriebutieriem en de uitlaat zijn los alleen de inlaat komt nog niet los. Zit deze alleen maar met 3 moeren vast??
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    Re: Krijg de inlaat niet los

    door etienne » di mei 01, 2012 10:10 pm

    http://www.mgfcar.de/inlet_manifold/index.html

    zoals je bij de eerste afbeelding van deze link kunt zien zit de inlaatspruitstuk met 7 moeren vast dus ik ga ervan uit dat je de bovenste 3 los hebt maar de onderste 4 nog los moet maken en daar kom je vrij lastig bij.
  • Perro12
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 44
    GeregistreerdCOLON ma jun 22, 2009 9:33 am
    WoonplaatsCOLON Bergeijk

    Re: Krijg de inlaat niet los

    door Perro12 » di mei 01, 2012 10:20 pm

    ik ga gelijk kijken en proberen ze los te krijgen...
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Krijg de inlaat niet los

    door Bruno » di mei 01, 2012 10:30 pm

    Met de juiste tools en wat geduld is het echt appeltje/eitje....
    Dus geef niet op !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Perro12
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 44
    GeregistreerdCOLON ma jun 22, 2009 9:33 am
    WoonplaatsCOLON Bergeijk

    Re: Krijg de inlaat niet los

    door Perro12 » di mei 01, 2012 11:05 pm

    Heb er 2 los weten te krijgen. Morgen vanuit de onderkant eens proberen. Ik hoop dat ring, steek en dopsleutel de juiste tools zijn?
  • Perro12
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 44
    GeregistreerdCOLON ma jun 22, 2009 9:33 am
    WoonplaatsCOLON Bergeijk

    Re: Krijg de inlaat niet los

    door Perro12 » wo mei 02, 2012 11:12 pm

    Ik heb ze los gekregen met een ringsleutel met een korte steel zodat ik de draai kan maken. Nu hoop ik straks niet dat ze met een bepaalde kracht weer vastgezet moeten worden. Nu wachten op mn torx E12.

    Nog bedank Estinne en Bruno voor jullie tip.
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    Re: Krijg de inlaat niet los

    door etienne » wo mei 02, 2012 11:25 pm

    Op de eerder geleverde link staat rechts onder een afbeelding met de aantrekvolgorde van de moeren en de aantrekkracht. thumbsup
  • Perro12
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 44
    GeregistreerdCOLON ma jun 22, 2009 9:33 am
    WoonplaatsCOLON Bergeijk

    Re: Krijg de inlaat niet los

    door Perro12 » do mei 03, 2012 4:06 pm

    De kop is eraf.

    Zit langs de cylinders nog veel koelvloeistof ondanks dat ik de 2 dikke slangen die naar voren lopen los liggen...??

    Moet de kop nog uitelkaar gehaald worden alvorens ik deze laat vlakken en waar kan ik deze het beste laten vlakken?
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Krijg de inlaat niet los

    door Tukker » vr mei 04, 2012 11:01 pm

    moet hij gevlakt worden??
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Perro12
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 44
    GeregistreerdCOLON ma jun 22, 2009 9:33 am
    WoonplaatsCOLON Bergeijk

    Re: Krijg de inlaat niet los

    door Perro12 » vr mei 04, 2012 11:22 pm

    Ja heb hem vanmiddag weggebracht. Zet er een nieuw type koppakking tussen met een extra dunne pakking. Volgens de garage moet er dan aan de onderkant van de cylinder een extra versteviging aangebracht worden. Ben nu het karter aan het losmaken om die extra versteviging aan te brengen. Dat gaat ook niet van een leie dakje ;)
BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten