BUTTON_POST_REPLY 14 berichten Pagina 1 van 1
distributie riem?
  • Avatar gebruiker
    Marjo
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 75
    GeregistreerdCOLON zo maart 04, 2012 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Ede

    distributie riem?

    door Marjo » di apr 24, 2012 7:38 am

    Mogge allemaal,

    Als ik mijn mg start dan piept ie,(mijn man noemt het gillen) ik denk dat het een riem is (distributie?) Het is maar heel even en dan stopt het. Ik heb het wel eens gehoord bij andere auto;s in de straat.
    Als het idd de distributieriem is (moet over ongeveer 8000km vervangen worden volgens mijn boekje) wat moet ik dan gelijk laten meevervangen?
    Ik weet dat er al vaker over geschreven is, heb ook al wat gelezen maar wil het graag zeker weten.

    Fijne dag et veel zon....hier (Ede) is het REGEN..... :twisted:
    Grtjes Marjo
    Trotse eigenaresse van een :
    MGF 1.8i VVC in de kleur Britisch Racing Green
  • Avatar gebruiker
    Marjo
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 75
    GeregistreerdCOLON zo maart 04, 2012 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Ede

    Re: distributie riem?

    door Marjo » di apr 24, 2012 7:51 am

    Of is het de V snaar..... :oops:
    Trotse eigenaresse van een :
    MGF 1.8i VVC in de kleur Britisch Racing Green
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    Re: distributie riem?

    door philipvanv » di apr 24, 2012 8:03 am

    Ik denk dat het eerder de riem naar de alternator is, misschien eens een beetje aanspannen? Dat hielp bij mij ook.
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: distributie riem?

    door ovi » di apr 24, 2012 8:07 am

    Goedemorgen Marjo.

    Zal blijkbaar wel gewoon de multiriem v/d alternator zijn! :wink:
    Als het s'morgens wat vochtig is heb ik dat bij mijn camper ook altijd een 30 sec. en deze is vorig jaar vervangen maar is ook met de nieuwe riem hetzelfde maar kan dus geen kwaad.
    Voel en kijk wel even of de riem nog goed is en dat de spanning niet te laag is want hij kan natuurlijk ook wat te los staan en dat is wel niet goed.

    Als het een spanrol v/d distributie zou zijn gaat dit geluid meestal niet stoppen en dat is dus wel iets waar je onmiddelijk iets moet laten aan doen.
    Riem, spanrollen maar ook de waterpomp laat je dan best vervangen omdat de waterpomp vervangen op dat moment maar 10 minuten extra werk is. thumbsup Moest de waterpomp een jaartje later beginnen lekken moet je nogmaals de zelfde werkuren rekenen omdat dan ook weer de distributieriem moet gedemonteerd worden.
  • Avatar gebruiker
    Marjo
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 75
    GeregistreerdCOLON zo maart 04, 2012 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Ede

    Re: distributie riem?

    door Marjo » di apr 24, 2012 8:39 am

    Dank je voor je duidelijke uitleg. Ik ga straks even naar Albert(mijn autogarageman) en dan moet ie maar even kijken. (mijn srs lampje blijft ook branden, dus moest zowiezo naar hem toe)
    Klopt het dan dat de distributie riem ook wel v snaar genoemd wordt?
    grtjess
    Trotse eigenaresse van een :
    MGF 1.8i VVC in de kleur Britisch Racing Green
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    Re: distributie riem?

    door etienne » di apr 24, 2012 9:06 am

    vrijwel zeker de multieriem waarschijnlijk zal hij iets moeten worden aangespannen bij de spanrol, en een distributieriem wordt nooit v-snaar genoemd maar de multieriem wordt wel vaker verward met de v-snaar.
  • Avatar gebruiker
    Marjo
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 75
    GeregistreerdCOLON zo maart 04, 2012 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Ede

    Re: distributie riem?

    door Marjo » di apr 24, 2012 9:13 am

    Weer wat geleerd.... :D dank je!
    Trotse eigenaresse van een :
    MGF 1.8i VVC in de kleur Britisch Racing Green
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: distributie riem?

    door ovi » di apr 24, 2012 9:17 am

    De V-riem (jullie zeggen V-snaar :devil-( )kom ik nog regelmatig tegen aangezien ik meestal aan oldtimers en oude auto's werk en hier zitten ze dus wel degelijk nog op! :wink:

    Tegenwoordig zijn de riemen echter plat met groefjes. Bij de meeste auto's zit de waterpomp mee tussen het gedeelte v/d distributie en daarom dat je die dus ook beter vervangt wanneer ze dan toch de riem en de spanrollen vervangen.
    Ook de riem voor de alterator is nu meestal een platte "multiriem".
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: distributie riem?

    door Kasper » di apr 24, 2012 12:15 pm

    Marjo, ik zag je andere storing ook even staan, dus even off topic:

    Het SRS lampje is van de airbags. zeer waarschijnlijk een slecht contact onder een van je stoelen of in het stuur (sleepring)
    Hierover is erg veel over in de technische sectie geschreven.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: distributie riem?

    door ttdesign6 » di apr 24, 2012 12:53 pm

    Ik heb het piepen ook, heel irritant. Inderdaad even aanspannen binnenkort dus!
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Marjo
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 75
    GeregistreerdCOLON zo maart 04, 2012 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Ede

    Re: distributie riem?

    door Marjo » di apr 24, 2012 12:58 pm

    Kasper schreefColonMarjo, ik zag je andere storing ook even staan, dus even off topic:

    Het SRS lampje is van de airbags. zeer waarschijnlijk een slecht contact onder een van je stoelen of in het stuur (sleepring)
    Hierover is erg veel over in de technische sectie geschreven.


    Klopt, hen ik gelezen!!!! :D
    Trotse eigenaresse van een :
    MGF 1.8i VVC in de kleur Britisch Racing Green
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: distributie riem?

    door Tukker » di apr 24, 2012 2:58 pm

    Multiriem;
    Kan verschillende rollen (poelies) door middel van de binnen aandrijven:

    Afbeelding



    Distributieriem:

    Kan verschillende camwielen (getande poelie) via de binnenzijde van de getande riem aandrijven waarbij er geen slip op treed.

    Afbeelding



    (gekartelde) V-snaar:

    kan verschillende V-poulies via de binnenzijde aandrijven.

    Afbeelding



    aandrijfband:

    De oudste van alle aandrijf riemen maar kom je in de nieuwste machines nog tegen. (nog nooit in een auto gezien)
    Kan via de binnen en buitenzijde van de band rollen aandrijven.

    Afbeelding
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    Marjo
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 75
    GeregistreerdCOLON zo maart 04, 2012 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Ede

    Re: distributie riem?

    door Marjo » wo apr 25, 2012 1:46 pm

    Geweldige uitleg, ik leer weer bij!
    :D

    Edit Remco. Graag antwoorden ipv quoten. Zit links onder ipv rechts onder. Is nergens voor nodig om onder een tekst dezelfde tekst te zien.
    Trotse eigenaresse van een :
    MGF 1.8i VVC in de kleur Britisch Racing Green
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: distributie riem?

    door ttdesign6 » wo apr 25, 2012 5:09 pm

    Marjo, even een tip. Niet alles quoten, zeker niet met foto's, dan krijgen we een topic van hier tot Tokio :wink:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
BUTTON_POST_REPLY 14 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten