BUTTON_POST_REPLY 14 berichten Pagina 1 van 1
Nieuwe cabriokap met nieuw achterraam
  • Avatar gebruiker
    rubenjdejong
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 68
    GeregistreerdCOLON di nov 30, 2010 4:34 pm
    WoonplaatsCOLON Drachten, Friesland

    Nieuwe cabriokap met nieuw achterraam

    door rubenjdejong » ma apr 02, 2012 4:28 pm

    Hallo Dames en Heren,

    De natte herfst en de barre winter heeft weinig goeds gebracht voor mijn MGF. Toen ik na een half jaar gestudeerd te hebben in Finland terug kwam bij mijn beestje bleek dat mijn ouders er iets minder goed op hadden gepast dan ik gehoopt had. Er bleek een laag water te staan bij het voeteneinde van zowel de passagier als de bestuurderskant. Na controle (en het volgen van het kalkspoor en de oppervlakteroest) bleek het garen aan de onderkant van het inritsbare plastic achterraam zijn beste tijd gehad te hebben. (het plastic raam heeft zowieso zijn beste tijd gehad, meer tape dan plastic)

    Daarnaast is mijn dakje al behoorlijk "uitgelubbert" omdat het stof niet meer vast zat geplakt aan het frame. hierbij komt nog eens dat er slijtage gaten zijn ontstaan op de plek waar de kap op schaniert.

    De auto is nu weer droog, en gebruik nu een universele autobeschermhoes om het water buiten te houden, daar ben ik nu wel klaar mee dus nu is het tijd om een nieuwe kap erop te doen!

    Nu de vraag: is het mogelijk om met de rolbeugels die ik heb een glazen (verwarmbaar) achterruit te monteren?




    Daarnaast heb ik zelf al even zitten speuren op ebay en kwam deze aanbieding tegen:

    http://www.ebay.co.uk/itm/MGF-MGTF-Mk1-2-Black-Mohair-Hood-Window-Section-/120876351464?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1c24cabfe8

    Weten jullie of er betere aanbiedingen zijn? daarnaast, heeft iemand van het forum al eens een kap vervagen en is dit een beetje te doen?

    Hartelijk dank voor de reacties!

    Gr Ruben
    MG-F 1.8i VVC: Platinum Silver
    Mods: K&N 57i cold air intake kit, 4-pods AP Racing calipers, Goodridge SS brakeleads, Powerflex PU bushes, Toyosports SS manifold, downpipe and muffler, KH Splitter, Bourgoundy mohair, Castrol 10W60 racing oil.
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: Nieuwe cabriokap met nieuw achterraam

    door Andros » ma apr 02, 2012 5:12 pm

    Ik zou zo niet direct een cabriodak weten maar misschien is het handig om tegen volgende winter een hardtopje te regelen? Daarmee voorkom je dit soort ellende in ieder geval :)
    De nachtspotter!
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Nieuwe cabriokap met nieuw achterraam

    door ttdesign6 » ma apr 02, 2012 5:15 pm

    Hey Ruben,

    Even wat antwoorden voor zover ik het weet,

    Ik weet het niet zeker, maar in combinatie met rolbeugels is een glazen ruit niet mogelijk als ik het goed heb.

    195 pond voor een hele nieuwe kap en ruit is zeker niet te duur imo.

    En ook is het zelf installeren ervan heel goed te doen. Benny, a.k.a. Blackfox van hier heeft een tijdje geleden zelf zijn dak vervangen en dan ook het stof op het frame geplaatst. Mits wat hulp en genoeg tijd dus goed zelf te doen.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Nieuwe cabriokap met nieuw achterraam

    door BlackFox » ma apr 02, 2012 5:33 pm

    Alleen in ieder geval niet aan beginnen inderdaad ;)

    Maar met 2 (waarvan minstens eentje voldoende geduldig en zorgvuldig is :mrgreen: ) is het perfect doenbaar ;)
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    rubenjdejong
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 68
    GeregistreerdCOLON di nov 30, 2010 4:34 pm
    WoonplaatsCOLON Drachten, Friesland

    Re: Nieuwe cabriokap met nieuw achterraam

    door rubenjdejong » ma apr 02, 2012 8:36 pm

    Oke, thanks! dat is goed om te horen, ik denk dat ik mijn broertje wel zo ver krijg om hem als levend gereedschap te gebruiken :twisted:

    Ik heb zo'n 2 weken terug een aanbieding van Carhoodsdirect op Ebay gezien: nieuwe kap met glazen achterruitje incl verwarming voor 320 pond. (staat nu helaas niet meer op Ebay, ik heb de beste man al even een email gestuurd)

    Ter extra informatie, dit zijn de rolbeugels die ik heb, ze zijn echt IN de T-bar verwerkt.

    Afbeelding

    Afbeelding


    Juist omdat ze zo ver naar voren zitten zou je zeggen dat je genoeg ruimte hebt, of niet? De rand onder het windscherm (op foto 2) is het einde van de T-bar, geen metaal van de rolbeugels. Of heeft het meer te maken met als de kap dicht geklapt zit? :?:
    MG-F 1.8i VVC: Platinum Silver
    Mods: K&N 57i cold air intake kit, 4-pods AP Racing calipers, Goodridge SS brakeleads, Powerflex PU bushes, Toyosports SS manifold, downpipe and muffler, KH Splitter, Bourgoundy mohair, Castrol 10W60 racing oil.
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    Re: Nieuwe cabriokap met nieuw achterraam

    door etienne » ma apr 02, 2012 9:34 pm

    Volgens mij als ik dat zo kan inschatten vanuit jou foto m.b.t. de rolbeugels zou het geen probleem geven met een glazen achterruit.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Nieuwe cabriokap met nieuw achterraam

    door BlackFox » ma apr 02, 2012 9:46 pm

    Zit toch een flink stuk hoger dan het (korte) windnet...
    Ik vrees er voor.
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    Re: Nieuwe cabriokap met nieuw achterraam

    door philipvanv » di apr 03, 2012 9:00 am

    Volgens mij is het geen probleem. Ik heb ook een glazen achterruit en dezelfde windstopper. Als ik de windstopper neerklap komt die wel even tegen de ruit, maar niets onoverkomelijks. Als de windstopper omhoog staat krijg ik het dak zonder probleem omlaag.
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Nieuwe cabriokap met nieuw achterraam

    door luigi1515 » di apr 03, 2012 1:41 pm

    Met deze roll hoops durf ik het niet zeker te zeggen, maar met MK1 of MK2 hoops van MG-Rover gaat het zeker niet.
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    Re: Nieuwe cabriokap met nieuw achterraam

    door D.B.C. » di apr 03, 2012 6:16 pm

    maar die zitten toch achter de t-bar gemonteerd?

    mijn rollhoops zaten ook in de t-bar en ik kon zels mn originele tonneau zonder aanpassing plaatsen, de softtop vouwt zich toch op achter de t-bar.

    je hebt wel nog verschillende, de een heeft een net iets kleinere ruit, voor een betere opvouw, maar heeft als nog niets te maken met of het wel kan i.c.m. rollhoops.

    dit is met glazen achterruit
    Afbeelding
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Nieuwe cabriokap met nieuw achterraam

    door luigi1515 » di apr 03, 2012 6:52 pm

    @ DBC,

    Klopt ik moet het zo zeggen: een glazen achterruit met MK1 roll hoops van Rover-MG gaat zeker niet, omdat deze achter de T-bar bevestigd worden.

    Grote kans dat de TT-beugels wel samengaan met een glazen achterruit.
  • Avatar gebruiker
    rubenjdejong
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 68
    GeregistreerdCOLON di nov 30, 2010 4:34 pm
    WoonplaatsCOLON Drachten, Friesland

    Re: Nieuwe cabriokap met nieuw achterraam

    door rubenjdejong » wo apr 04, 2012 12:33 am

    Thnx voor de foto! thumbsup

    Als ik zo de foto bekijk van D.B.C. dan zou het wel moeten lukken met glazen achterruit.

    Trouwens D.B.C., waar heb jij die mooie softtop vandaan?
    MG-F 1.8i VVC: Platinum Silver
    Mods: K&N 57i cold air intake kit, 4-pods AP Racing calipers, Goodridge SS brakeleads, Powerflex PU bushes, Toyosports SS manifold, downpipe and muffler, KH Splitter, Bourgoundy mohair, Castrol 10W60 racing oil.
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    Re: Nieuwe cabriokap met nieuw achterraam

    door D.B.C. » wo apr 04, 2012 12:40 am

    Dat is gewoon een willekeurige foto op het internet :wink:
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Nieuwe cabriokap met nieuw achterraam

    door luigi1515 » wo apr 04, 2012 10:42 am

    Ik denk dat dit topic je nog wat verder kan helpen:

    http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=435301
BUTTON_POST_REPLY 14 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 8 en 0 gasten