Tikkende kleppen en olie in het koelwater heeft niks met elkaar te maken. Als het met elkaar te maken had had je ook binnen een paar km al je olie in je koelsysteem zitten ipv in je blok

Als er nog steeds nieuwe olie in je koelsysteem komt is het olie aanvoer kanaal door je onderblok, wat onverholpen door een koel kanaal loopt, poreus geworden. Het enige wat je daar aan kan doen is de kop eraf halen en een alu bus in het kanaal in het onderblok lijmen. DVA power kan zo'n bus (sleeve) maken voor je. Ik heb dit zelf ook aan de hand gehad en zo opgelost.
Alternatief is een "nieuw" onderblok plaatsen.
Oude olie spoel je uit je systeem met een speciaal additief. Bruno kan je hiermee verder helpen. Kent maakt er een heel goed product voor.
Als de kop er dan toch af ligt meteen even de klepstoters schoon maken en de kop op orde brengen. Ik kan je daar evt mee verder helpen.