BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1
HGF????
  • Avatar gebruiker
    quinternet
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 90
    GeregistreerdCOLON wo maart 03, 2010 9:54 am
    WoonplaatsCOLON IJsselstein

    HGF????

    door quinternet » vr maart 30, 2012 10:53 pm

    Het onderwerp zegt het al een beetje..... Heb ik hier een typisch geval van een HGF?

    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    barry
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 24
    GeregistreerdCOLON do maart 31, 2011 10:22 pm
    WoonplaatsCOLON nieuw-vennep

    Re: HGF????

    door barry » vr maart 30, 2012 11:16 pm

    ik zie wel iets ,kan hgf zijn ?
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: HGF????

    door Kachel » za maart 31, 2012 10:08 am

    feit is dat er olie bij je koelvloeistof is gekomen, dit kan via een kapotte koppakking gebeuren waardoor de olie en koelvloeistof kunnen mengen. Een compressietest zou je duidelijkheid kunnen geven m.b.t. koppakking
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    quinternet
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 90
    GeregistreerdCOLON wo maart 03, 2010 9:54 am
    WoonplaatsCOLON IJsselstein

    Re: HGF????

    door quinternet » za apr 14, 2012 9:40 pm

    Hoi,

    Inmiddels (preventief) de koppakking laten vervangen, maar nu nog steeds (best veel) olie in het koelvloeistof reservoir. Kan nog een restje zijn uit het systeem, dus ik ben zoveel mogelijk de bovenop drijvende drap aan het afzuigen en verversen met nieuwe koelvloeistof, maar nu heb ik na een start ook terugkerend last van tikkende kleppen. Verdwijnt na max. een minuut, maar ik ben toch een beetje angstig dat dit met elkaar te maken heeft.

    De pakking zou het nu niet meer kunnen zijn, maar het lijkt erop dat de koelvloeistof en de olie zich nog steeds met elkaar vermengen waardoor ook de kleppen onvoldoende smering krijgen..

    Kortom: HELP!
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: HGF????

    door Sander » za apr 14, 2012 9:55 pm

    Tikkende kleppen en olie in het koelwater heeft niks met elkaar te maken. Als het met elkaar te maken had had je ook binnen een paar km al je olie in je koelsysteem zitten ipv in je blok ;)

    Als er nog steeds nieuwe olie in je koelsysteem komt is het olie aanvoer kanaal door je onderblok, wat onverholpen door een koel kanaal loopt, poreus geworden. Het enige wat je daar aan kan doen is de kop eraf halen en een alu bus in het kanaal in het onderblok lijmen. DVA power kan zo'n bus (sleeve) maken voor je. Ik heb dit zelf ook aan de hand gehad en zo opgelost.
    Alternatief is een "nieuw" onderblok plaatsen.

    Oude olie spoel je uit je systeem met een speciaal additief. Bruno kan je hiermee verder helpen. Kent maakt er een heel goed product voor.

    Als de kop er dan toch af ligt meteen even de klepstoters schoon maken en de kop op orde brengen. Ik kan je daar evt mee verder helpen.
    Building >200BHP K-series
BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten