BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1
Uniroyal Rainsport 2 TL 86V => iemand ervaring mee ?
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

    Uniroyal Rainsport 2 TL 86V => iemand ervaring mee ?

    door Luc » wo maart 28, 2012 6:35 pm

    Zie subject
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Uniroyal Rainsport 2 TL 86V => iemand ervaring mee ?

    door Bruno » do maart 29, 2012 10:00 am

    Ik heb er geen ervaring mee, maar er moet altijd iemand zijn die het als eerste uittest, zoals ik deed met de Yokohama's.
    Daarenboven kan er weinig mis zijn met deze banden, zolang je de juiste maat respecteert en er gewoon 4 dezelfde oplegt.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

    Re: Uniroyal Rainsport 2 TL 86V => iemand ervaring mee ?

    door Luc » do maart 29, 2012 1:26 pm

    preofkonijn dus... :oops:

    zal voorlopig enkel voor achteraan zijn. vooraan heb ik nog goede BF goodrich banden ligggen
  • Avatar gebruiker
    remcow
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 77
    GeregistreerdCOLON ma jan 24, 2011 9:57 pm
    WoonplaatsCOLON Monnickendam
    CONTACTCOLON

    Re: Uniroyal Rainsport 2 TL 86V => iemand ervaring mee ?

    door remcow » do maart 29, 2012 3:49 pm

    Als je het doet alle 4!
    ik heb dit ook geprobeerd achter heb ik nu nieuwe Rainsports 2 liggen en voor de Rain expert (ook van Uniroyal) echter voor de wissel stuurde de auto haarscherp op uitgedroogde banden van Firestone... nu met 2 gloednieuwe ben ik gewoon bang om boven de 120 op de snelweg van baan te wisselen... lijkt wel of de voorkant weg wil duiken.

    Ik ga binnenkort voor ook voorzien van de Rainsport 2 en laat dan weten hoe het voelt.
    MG-F Tahiti Blue 1998 117000km, Xenon kit 4300k,
    Rover 200 1.6 Eaton CVT Nightfire red
    Toyota Auris TS,Medium Grey
  • Avatar gebruiker
    Sas
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 339
    GeregistreerdCOLON za mei 01, 2010 2:24 pm
    WoonplaatsCOLON Den Helder (NL)

    Re: Uniroyal Rainsport 2 TL 86V => iemand ervaring mee ?

    door Sas » do maart 29, 2012 6:44 pm

    Ik heb de rainsport 1 gehad, zaten er al op toen ik m'n tf kocht. Dat is geen 2 natuurlijk, maar naar mijn idee toen op zich prettige banden. Heb nu vredestein ultac cento, die zijn volgens mijn garagist wat 'zachter'. Ik merk wel wat verschil qua comfort, maar dat kan ook aan de leeftijd van de rainsports gelegen hebben, die waren echt op. Qua grip (nog) niet, zo hard rijd ik niet ;)

    Conclusie: aan mij heb je ook niks :mrgreen:
    --- Groetjes Sas ---
    - 2002 Anthracite TF
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

    Re: Uniroyal Rainsport 2 TL 86V => iemand ervaring mee ?

    door Luc » do maart 29, 2012 8:25 pm

    gezien ik 6 weken moet wachten op die Uniroyals en slechts 2 weken op BF banden, ga ik voor de vertouwde BF-banden.
  • Avatar gebruiker
    remcow
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 77
    GeregistreerdCOLON ma jan 24, 2011 9:57 pm
    WoonplaatsCOLON Monnickendam
    CONTACTCOLON

    Re: Uniroyal Rainsport 2 TL 86V => iemand ervaring mee ?

    door remcow » di mei 08, 2012 4:09 pm

    Vorigeweek zijn alsnog ook de voorbanden voorzien van rainsports 2 195/50/15 ik moet zeggen dat ik blij dat ik nu weer 4 dezelfde banden heb.

    De rijbeleving is weer als vanouds! ook boven de 120 -130 voelt de auto weer strak en is het zoekerige weggedrag verdwenen. Kortom voor mij voldoen de Rainsports2, maar zoals eerder al aangegeven, altijd 4 dezelfde! ik heb ondervonden dat het met verschillende types profiel dus echt niet te rijden is.
    MG-F Tahiti Blue 1998 117000km, Xenon kit 4300k,
    Rover 200 1.6 Eaton CVT Nightfire red
    Toyota Auris TS,Medium Grey
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    Re: Uniroyal Rainsport 2 TL 86V => iemand ervaring mee ?

    door crazywolf » wo mei 09, 2012 9:54 pm

    Ieder zijn ding zou ik zeggen maar verwacht er niet de grip/wandsterkte van die je hebt van yoko's ofzo

    Toen ik mijn mgf kocht lag er achteraan uniroyal op en boven de 130km/h kon ik de auto niet rechthouden (bij hard optrekken) dus zeker niks voor mij.
    Zelfde nu ook pas meegemaakt met de trophy die ik heb gekocht lagen ook uniroyals op achteraan en zelfde probleem.

    Moet wel zeggen was steeds een mengeling achteraan uniroyal en vooraan iets anders kan er ook wel mee te maken hebben maar ben dan eigenlijk gewoon niet voor dat merk vind de zijwand te zacht en in de regen zijn ze ook niet waw (ik vergelijk wel met banden zoals yoko,toyo,bridgestone dus andere prijsklasse eigenlijk)
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten