Softtop opknappen
  • metjel
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 52
    GeregistreerdCOLON ma nov 07, 2011 10:21 am

    Softtop opknappen

    door metjel » ma maart 12, 2012 10:21 am

    Mijn soft top is behoorlijk verkleurd en versleten. Hij is niet meer zwart, maar begint behoorlijk grijs te worden net als ik zelf. Hij is waarschijnlijk door de eerste eigenaar nooit gereinigd. Hij zal te zijner tijd vervangen moeten worden, maar ik wilde hem voor dit jaar nog even een opknap beurt geven. Ik heb alle benodigde reiniging pakketten, maar daar haal je de zwarte kleur niet meer mee terug :(
    Nou heb ik op eBay soft top reviver van Renovo gezien : http://www.ebay.nl/itm/260871034403?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2648.
    Is er iemand die hier mee ervaring heeft of het gebruikt heeft. Ik snap dat het hier niet nieuw mee word, maar is het verantwoord omdat dit product te gebruiken :?:
    Ik bedoel uiteraard voor de soft top van de MGF en niet voor mijn eigen hard top bolleke :lol:

    Jel thumbsup
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: Softtop opknappen

    door Ultimate » ma maart 12, 2012 11:10 am

    Waar heb je een softtop voor nodig? Gewoon alleen met mooi weer rijden :lol:
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Softtop opknappen

    door BlackFox » ma maart 12, 2012 1:17 pm

    Geen idee voor de zwarte, maar ik heb de burgundy kleur gebruikt en dat resultaat viel niet zo geweldig mee.

    In het begin wel, maar na verloop van tijd begonnen er opeens vreemde plekken en verkleuringen plaats te vinden...
    En ik heb ook al foto's gezien op zwarte (weliswaar geen MG) daken waar ongeveer hetzelfde effect had plaats gevonden.

    Je kunt het altijd proberen, wordt het niks dan is het jammer geld en kun je effectief nog steeds je kap vervangen.
    Ben je er toch tevreden van, des te beter ;)
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    Marjo
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 75
    GeregistreerdCOLON zo maart 04, 2012 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Ede

    Re: Softtop opknappen

    door Marjo » wo maart 28, 2012 8:05 am

    Ik heb de set van renovo besteld, dus als ik hem binnen heb en mijn softtop klaar is laat ik weten hoe het geworden is. Je hebt het over ebay, het scheelt niet zoveel (ivm verzendkosten) als je het in nedeland besteld. Mijn rubbers heb ik wel uit engeland, datttt scheelde wel heeeel veel! Ik heb het bij bello cabrio besteld.

    Grtjes Marjo
    Trotse eigenaresse van een :
    MGF 1.8i VVC in de kleur Britisch Racing Green
  • metjel
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 52
    GeregistreerdCOLON ma nov 07, 2011 10:21 am

    Re: Softtop opknappen

    door metjel » wo maart 28, 2012 10:04 am

    Marjo ik wacht fijn effe jou ervaring af :-/° voor ik het bestel.
    Ik heb trouwens bijna alle onderdelen tot nog toe o.a. via Ebay vanuit Engeland en Duitsland laten komen. Alles bij elkaar heb ik in de afgelopen 3 jaar enorm veel geld bespaart. :wink:
    Ik weet niet waar jij de Renovo haalt, maar via Ebay betaal je € 42,00 voor een liter ! incl. verzendkosten.

    Gr. Jel thumbsup
  • Avatar gebruiker
    Marjo
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 75
    GeregistreerdCOLON zo maart 04, 2012 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Ede

    Re: Softtop opknappen

    door Marjo » wo maart 28, 2012 10:33 am

    Ik heb het bij bellocabrio besteld:
    Cleaner 500ml 16.63
    Softtop reviver 500ml 24.36
    Ultra proover 500ml 16.80
    window polish 50ml 12.61

    Verzendkosten: 5.78

    Ik heb idd ook op e bay gedsnuffeld, maar vond het verschil weinig ivm verzendkosten.
    Misschien zit ik er helemaal naast hoor, maar dat is dan goed om te weten voor een volgende keer!
    Grtjes Marjo :D
    Trotse eigenaresse van een :
    MGF 1.8i VVC in de kleur Britisch Racing Green
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Softtop opknappen

    door ErikB » za maart 31, 2012 3:29 pm

    'k Heb Renovo jaren geleden besteld en gebruikt door talrijke positieve ervaringen op een Engels forum. Werkt fijn, maar zorg dat de carrosserie bedekt met plastiek of kranten. Het resultaat was goed, maar de behandeling moet na een tijde herhaald worden. Gelukkig bevat een set voldoende voor 2x. Over de duurzaamheid kan ik weinig vertellen aangezien de auto zeeer sporadisch buiten komt.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Marjo
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 75
    GeregistreerdCOLON zo maart 04, 2012 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Ede

    Re: Softtop opknappen

    door Marjo » do apr 05, 2012 8:24 am

    Zogauw het weer het toelaat ga ik aan de klus beginnen. Ik wilde dit eerder doen maar ben erg druk met mijn ouders op het moment, die mij harder nodig hebben dan mijn softtop... (mijn vader heeft pas te horen gekregen dat hij ernstig ziek is...)

    Maar...wordt vervolgd...met foto's...(is de planning)
    Trotse eigenaresse van een :
    MGF 1.8i VVC in de kleur Britisch Racing Green
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Softtop opknappen

    door Rob » do apr 05, 2012 12:33 pm

    We zijn benieuwd naar het resultaat......en heel veel sterkte met betrekking tot het slechte nieuws.
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    Re: Softtop opknappen

    door etienne » do apr 05, 2012 5:57 pm

    Ik wens je heel veel sterkte met je vader Marjo.
  • metjel
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 52
    GeregistreerdCOLON ma nov 07, 2011 10:21 am

    Re: Softtop opknappen

    door metjel » do apr 05, 2012 7:39 pm

    Marjo een auto is maar een stuk blik. Je dierbaren gaan voor alles :!:
    Sterkte.
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: Softtop opknappen

    door ovi » do apr 05, 2012 10:12 pm

    Marjo schreefColon Mijn rubbers heb ik wel uit engeland, datttt scheelde wel heeeel veel! Ik heb het bij bello cabrio besteld.

    Grtjes Marjo

    Kan je eens even dat linkje doorsturen want die rubbers komen ongeveer overeen met die van mijn Lotus Elan en die zijn niet meer te krijgen en rot versleten dus... thumbsup
  • Avatar gebruiker
    Marjo
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 75
    GeregistreerdCOLON zo maart 04, 2012 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Ede

    Re: Softtop opknappen

    door Marjo » vr apr 06, 2012 8:01 am

    ovi schreefColon
    Marjo schreefColon Mijn rubbers heb ik wel uit engeland, datttt scheelde wel heeeel veel! Ik heb het bij bello cabrio besteld.

    Grtjes Marjo

    Kan je eens even dat linkje doorsturen want die rubbers komen ongeveer overeen met die van mijn Lotus Elan en die zijn niet meer te krijgen en rot versleten dus... thumbsup


    Oeffff...hoe doet dit meisje dat....uhhh, ben naar ebay gegaan en ze daar gevonden bij my mg car!
    http://www.mymgcar.com/shop/home.php

    Scheelt echt heel veel! Hoop dat ik je zo heb kunnen helpen....???
    Trotse eigenaresse van een :
    MGF 1.8i VVC in de kleur Britisch Racing Green
  • Avatar gebruiker
    Marjo
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 75
    GeregistreerdCOLON zo maart 04, 2012 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Ede

    Re: Softtop opknappen

    door Marjo » za apr 07, 2012 9:18 am

    metjel schreefColonMarjo ik wacht fijn effe jou ervaring af :-/° voor ik het bestel.
    Ik heb trouwens bijna alle onderdelen tot nog toe o.a. via Ebay vanuit Engeland en Duitsland laten komen. Alles bij elkaar heb ik in de afgelopen 3 jaar enorm veel geld bespaart. :wink:
    Ik weet niet waar jij de Renovo haalt, maar via Ebay betaal je € 42,00 voor een liter ! incl. verzendkosten.

    Gr. Jel thumbsup


    Ik heb gister mijn softtop behandeld. Het was even werk, maar niet zwaar! Eerst goed gereinigd, toen weer zwart gemaakt en geimpregneerd. Het werkt prettig. Op de (nederlandse) beschrijving van het zwartmaak middel staat dat je vanuit het midden moet werken. De tweede laag heb ik vanaf de zijkant aangebracht omdat ik toch de aanzet zag waar ik bij de eerste laag begonnen was. (alles met een zachte kwast opgebracht, werkt prettig)
    Ik moet zeggen, mijn dak was niet erg verkleurd, maar ondanks dat is ie nu weer mooi diep zwart. Vannacht heb ik mijn mg op de oprit voor mijn huis gezet zonder de extra beschermhoes voor het dak....de ultieme test!
    En de weergoden hebben getest, wat een regen......en ik heb net even gekeken, de binnenkant lijkt nog steeds droog, een grote opluchting.

    Ik ben erg tevreden over het middel!!!
    Ik was van plan van elke stap foto's te maken, maar dat is erbij in geschoten helaas!
    Maar hier een foto van mijn laatste stap......
    Afbeelding
    Trotse eigenaresse van een :
    MGF 1.8i VVC in de kleur Britisch Racing Green
  • Avatar gebruiker
    Marjo
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 75
    GeregistreerdCOLON zo maart 04, 2012 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Ede

    Re: Softtop opknappen

    door Marjo » za apr 07, 2012 9:23 am

    Afbeelding

    En...hij is mooi zwart geworden.... :D
    Trotse eigenaresse van een :
    MGF 1.8i VVC in de kleur Britisch Racing Green

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten