BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1
Velgen/cleaner « Thread started: Mar 22nd, 2004 »
  • Demor

    Velgen/cleaner « Thread started: Mar 22nd, 2004 »

    door Demor » wo maart 24, 2004 2:05 pm

    Ik krijg m'n velgen niet meer schoon, zelfs niet met velgen-cleaner. Wat nu te doen, is er misschien nog een of ander semi nucleair middel op de markt of word het stralen en spuiten?

    Ik zou ook nog graag even een telefoonnummer hebben van die filter-hitteschild leverancier, Bruno???

    ------------------Reply Sander----------------------

    Als je iedere keer met het wassen de velgen schoon poetst met reiniger zou het uiteindelijk goed moeten komen. Je kan gewone poets gebruiken voor de lak, b.v. paint renovator gevolgd door super resin polish (beiden van autoglym) Als je hiervoor kiest is het oppassen voor de randen. De coating is zeer dus en je zit zo op de witte grondlaag. Ik doe dit meestal ook. Een goede waslaag voorkomt (vermiderd) ook de afzetting van remstof.

    Als je er echt van baalt zou ik hiervro gaan. Mistlukt het kun je atlijd nog voor spuiten kiezen.

    ------------------Reply Bruno ----------------------

    probeer ook eens voorzichtig met een remmenreiniger, of sterker nog (nog beter oppassen), met carburator reiniger

    ------------------Reply JohanV----------------------

    Gewoon BLIJVEN schoonmaken (2x per week ofzo) met goedkope velgenreiniger van de kruidvat ofzo, na een week of 4, 5 zal het wel weg zijn.....
    En anders zit het echt in de velg.... en dat is wel minder....

    De vorige eigenaar van mijn MGF heeft wel eens een stoepje gepakt (ZONDE!!!!)....is daar niet iets aan te doen? Restaureren ze ook velgen ergens? Of is nieuw kopen dan goedkoper?

    ------------------Reply Bruno ----------------------

    Je kan bij een velgenleverancier de velgen laten afdraaien, en terug laten spuiten.
    Ik doe het echter meestal zelf. De niet beschadigde delen rond het te herstellen deel afplakken met linnen-tape. Opschuren met groffe korrel om de braam te verwijderen. Daarna opschuren met fijne korrel om oneffenheden te verwijderen. Ontvetten , en daarna bijspuiten met velgenlak (geen auto 5 toetstanden natuurlijk, maar echte carrosserie-lak). Tape verwijderen, en nog even uitnevelen, en klaar is kees ! Als je het goed hebt gedaan is de herstelling onzichtbaar. Vernis is niet nodig, bij gebruik van goede velgen lak. (Kent wheel spray )

    ------------------Reply JohanV----------------------

    Ik bedoel met stoepje geraakt, echt een flink stuk afgesleten.....

    Moet dat niet opgevuld worden ofzo

    ------------------Reply Sander----------------------

    Hmmm.. Ik deed het altijd met een lakstift en veel -heel veel- polijsten. Zal jouw manier eens proberen Bruno. Bij de ZT is er nml geen lakstiften meer aan. Zonder van de orginele MG 18"-ers

    ------------------Reply Cipo----------------------

    De velgen krijg je het beste schoon met de stoomreiniger.
    Dit is veel minder agressief dan al die velgenreinigers en het resultaat is
    beter, je komt zelf in alle hoekjes met de stoom,en het kost slechts
    een beetje water

    ------------------Reply JohanV----------------------

    En een stoomreiniger

    ------------------Reply Demor----------------------

    Hahahahahaha
BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten