BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1
APK CO-eisen
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

APK CO-eisen

door Andros » di maart 06, 2012 9:09 pm

Kan hier niet direct iets over vinden. Mijn TF is voor het tweede jaar op rij afgekeurd op CO waarde, echter laat ik dit in België herstellen. Ik heb wel eens begrepen dat de waardes die aan deze eisen worden gesteld verschillend zijn in Nederland en België. Om het verhaal nog lastiger te maken verschilt dit per type en bouwjaar auto. Heeft iemand ergens een overzichtje van waar de eisen voor een MGF en MG TF zijn te vinden? Ik zoek het halve internet af maar kom geen duidelijk antwoord tegen...
    De nachtspotter!
  • metjel
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 52
    GeregistreerdCOLON ma nov 07, 2011 10:21 am

Re: APK CO-eisen

door metjel » wo maart 07, 2012 9:11 am

Ik zou zeggen dat het keuringsstation waar je geweest bent, je dat toch moet kunnen zeggen :wink:
    En anders zou ik eens bij het RDW ( Rijksdienst voor het wegverkeer ) informeren.

Succes Jel thumbsup
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » wo maart 07, 2012 1:17 pm

in artikel 5.2.11 van de APK voorschriften (versie 3 2011) van de RDW staat verwezen naar artikel 40 van de aanvullende permanente eisen.

Nu even die nog terugvinden :wink:

Het is heel gebruikelijk dat auto's in 1e instantie worden afgekeurd, niet alleen voor MG's, gebruik Google maar eens.

Wat wel wil helpen is nieuwe olie voordat je naar de keuring gaat. (en zo staan er nog wel wat tips op het forum genoemd) die effectief helpen.

....

Viola
    [url http://www.rdw.nl/SiteCollectionDocumen ... 4-2011.pdf[/url] (Pagina 10)
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

door Johan » wo maart 07, 2012 6:19 pm

Vroeger werd er nog wel eens gezegd dat er eerst een stuk stevig moest worden gereden, vooral in toeren om de kat schoon te blazen ??
    MG ingeruild voor een boot en een onderwaterscooter
    http://www.diverspoint.com
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

door Andros » wo maart 07, 2012 11:53 pm

Er is afgelopen weekend toch flink stevig mee doorgeknald. Probleem is inmiddels gevonden. Na demontage blijkt mijn katalysator gewoon hol te zijn. Geen flauw idee hoe dit de vorige twee jaar ooit door de APK keuring is geraakt, heb er nu een geleend uitlaatje onder liggen en morgen nog eens laten meten. Niet dat ik het erg vind verder, hol katje is toch stukje toffer :lol:
    De nachtspotter!
BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1