BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1
kleine lek feedback
  • vespa
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 62
    GeregistreerdCOLON ma aug 03, 2009 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotselaar

    kleine lek feedback

    door vespa » wo feb 22, 2012 10:11 pm

    Na 3 weken stilstand in de garage zonder lek , en met geen enkele tussenkomst van buitenuit lag er vanmorgen terug koelvloeistof onder mijn TF , om gek van te worden. Iemand een idee of ervaring waar dit vandaan kan komen ? De lek situeert zich juist voor de achterwielen in het midden van de de wagen.Vandaag de wagen warm gereden (20 KM) en terug in de garage gezet,voorlopig geen lek ??
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: kleine lek feedback

    door Sander » do feb 23, 2012 9:22 am

    Slangen tussen de underbody pipes en het blok. Ook de aansluitingen op het blok zijn verdacht.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: kleine lek feedback

    door Carl » vr feb 24, 2012 9:26 pm

    @Sander, alles is erg grondig nagekeken en er zijn nergens sporen van lekkage te vinden. Het is trouwens zeer vreemd dat de lekkage alleen bij lange stilstand naar voor komt. Na een rit is de druk in het koelsysteem veel groter en de kans op lekken dus ook. Moest het een lek zijn dat door de warmte ergens verdampt en dus bij warme motor niet opvalt dan zouden er bovenfirn zeker sporen van de koelvloeistof terug te vinden zijn. Bovendien zijn alle darmen en pijpen uiterlijk in erg goede staat.
    Dit is inderdaad een raadsel.
    Lijkt me best om eens onder de auto te kijken op het moment dat de lek zich manifesteert.
    @Vespa : eventueel moeten we eens afspreken op het moment dat je terug een plasje vindt, en dan ter plaatse eens nakijken, zonder de wagen te verplaatsen hoe de vork aan de steel zit. Je mag me altijd een PBtje sturen.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • vespa
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 62
    GeregistreerdCOLON ma aug 03, 2009 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotselaar

    Re: kleine lek feedback

    door vespa » vr feb 24, 2012 10:06 pm

    Volgende week ga ik in de buurt in een garage ,op aanraden van Bruno,het systeem onder druk laten zetten . Tot op heden ,de derde dag na warm rijden,heb ik nog geen koelvloeistof onder de wagen.Inderdaad een raadsel.
  • vespa
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 62
    GeregistreerdCOLON ma aug 03, 2009 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotselaar

    Re: kleine lek feedback

    door vespa » ma feb 27, 2012 4:11 pm

    Vandaag bij garage Vanderborght in Rotselaar een afspraak gemaakt om het koelsysteem onder druk te laten zetten , morgen om 8u D-day.Wordt vervolgd.
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: kleine lek feedback

    door Carl » di feb 28, 2012 12:30 am

    Vraag vooral om naar lekken ter hoogte van het inlaatspruitstuk en de koppeling van de koelbuizen naar de radiator te kijken.

    Hopelijk, heb je resultaat, succes!
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • vespa
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 62
    GeregistreerdCOLON ma aug 03, 2009 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotselaar

    Re: kleine lek feedback

    door vespa » do maart 01, 2012 10:24 pm

    Vandaag was het verdikt van garage Vanderborght :HGF.
    Zij hadden bij het onder druk zetten van het systeem een lek ontdekt juist naast het inlaatspruitstuk ter hoogte van de HG .
    Gezien in april 2010 een nieuwe HG geplaatst werd door garage RUYS in Kalmthout ,heb ik hen gebeld . :(
    Mr Ruys heeft mij min of meer gerustgesteld met het feit dat het niet noodzakelijk een HGF zou zijn maar " joinke" van een nistel,wat dat ook mag zijn,ter hoogte van het inlaatspruitstuk. :?
    Ik heb dan maar onmiddellijk een afspraak gemaakt met garage RUYS .
    Volgende week dinsdag gaat de TF binnen bij RUYS voor herstelling.
    Wordt vervolgd.
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: kleine lek feedback

    door Carl » zo maart 04, 2012 11:42 am

    Zal zeer waarschijnlijk een probleem zijn met de dichting van het inlaatspruitstuk en niet de headgasket.
    Zit groot verschil in kostprijs tussen.
    Erg sterk dat het niet opgevallen is tijdens de inspectie, want er is precies daar naar gezocht.
    Goede van de zaak is dat er iets gevonden is en dat de zekerheid en betrouwbaarheid weer helemaal top wordt.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • vespa
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 62
    GeregistreerdCOLON ma aug 03, 2009 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotselaar

    Re: kleine lek feedback

    door vespa » do maart 08, 2012 11:16 pm

    Gisteren bij garage Ruys geweest. Zij hebben het koelsysteem nogmaals onder druk gezet.
    In begin geen lek te vinden. Na een half uur bleek er toch een spoor van koelvloeistof te zijn voortkomende van de pakking van het inlaatspruitstuk.
    Die pakking wordt blijkbaar een "nistel" genoemd.
    De pakking werd dus vervangen en inderdaad bij nadere inspectie bleek zij sporen van sleet te vertonen.
    Volgens de garage en het team Carl-Bruno ook een teer punt van onze MGkes.
    Het moeilijke bij mijn MG was dat de lek zich enkel manifesteerde wanneer de wagen niet volledig warm gereden werd en na een lange stilstand (14 dagen).
    Hopelijk is het nu hersteld.
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: kleine lek feedback

    door Carl » vr maart 09, 2012 1:17 am

    Grote kans dat het weer helemaal ok is. thumbsup
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: kleine lek feedback

    door Rob » vr maart 09, 2012 3:52 am

    thumbsup
BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten