BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1
Toch niet weer?!
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    Toch niet weer?!

    door Arjan » za jan 28, 2012 11:56 pm

    Vraagje: klopt het dat door condensvorming bovenaan de peilstok ook sludge kan vormen? Ik controleerde vanmorgen de olie en heel soms zitten er een paar spatjes "koffiemelk" bovenaan de oliepeilstok. Maar nu was het beduidend meer :shock: (het koelwater is niet gezakt) Kan dat komen door het vochtige weer van de laatste dagen of doordat de auto bij het naar buiten rijden uit een koude garage in de iets warmere buitenlucht beslaat? Kunnen jullie mij gerust stellen? Ik kan me niet herinneren dat ik dit bij vorige auto's ook had.
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Toch niet weer?!

    door Tukker » zo jan 29, 2012 12:15 am

    ja dat kan, gewoon even lekker warm rijden. uiteraard de vloeistoffen in de gaten houden.
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: Toch niet weer?!

    door ovi » zo jan 29, 2012 12:34 am

    :roll:
    Is echt zoiets waar veel mensen zich in vergissen maar ik gebruik het nu nog om lekker af te dingen op de prijs van een auto als er lekker wat smurrie aan het vuldopje hangt! :devil-(
    Simpel uitgelegd: Komt vooral voor bij auto's die veel korte stukjes rijden en is gewoon condenswater in de olie die verdamt en zich dan als een bruin/beige smurrie aan uw vuldop hecht maar kan dus helemaal geen kwaad makkerke!
    Je kan dus gerust gaan slapen! thumbsup
  • Avatar gebruiker
    Mecanicpeter
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 15
    GeregistreerdCOLON ma jun 13, 2011 9:51 am
    WoonplaatsCOLON Houthalen (B)

    Re: Toch niet weer?!

    door Mecanicpeter » ma feb 13, 2012 8:15 pm

    In de motor is altijd een hoeveelheid condens aanwezig. Als je nu weinig rijdt, of de motor te weinig goed op temperatuur komt zal die hoeveelheid condens alleen maar meer worden. Sommige oliemerken stoppen er toevoegingen in waardoor dit schuimeffect ontstaat. Hiermee halen ze het condens uit de olie want water smeert niet zo goed. Zo heb je ook in de gaten of er veel condens inzit. Er is al jaren een discussie over, de een vindt dit niks, het ziet er ook niet uit. De ander wil gewoon geen vocht in de olie, zondert het liever af in die slutch.
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    Re: Toch niet weer?!

    door Arjan » di feb 14, 2012 10:53 pm

    Bedankt voor deze geruststelling thumbsup Het feit is dat ik in deze wintermaanden (gladheid in combinatie met zomerbanden) weinig km met de TF maak. Het koelwater is een beetje gezakt maar ziet er helder uit, maar toch controleer ik oliepeil en koelwater vaker dan normaal.
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten