Mijn vraag: Hoe, waar, waarom? of moet ik dit aan een specialist over laten?
------------------Reply Ghostrider----------------------
Volgens mij regelt je motormanagement dat vanzelf, middels de luchtmassameter
------------------Reply Bruno ----------------------
dacht ik ook ja !
------------------Reply Sander----------------------
Die en de Lambda sensor....
------------------Reply ErrikB ----------------------
Absolutely.
't Management systeem van de motor heeft een stel tabellen en kan zo afleiden hoeveel benzine ie moet geven voor een hoeveelheid zuurstof. De extra lucht (en dus zuurstof) ligt nog perfect binnen zijn bereik.
Have fun
------------------Reply Demor----------------------
Heeft er iemand misschien een voor beeld van een hitteschild voor de filter / slangen?
------------------Reply Bruno ----------------------
&n verkoopt een hitteschild voor de filter; functioneel, maar optisch niet "je dat". Ik zelf kocht één bij Roes in lichtaart; een chroom rond hitteschild dat zeer goed rond de filter en op de rubber darm past. Het schermt de hitte goed af en dient daarenboven om de aangeblazen lucht ROND de filter de blazen. (functioneert een beetje als een gesloten systeem, met behoud van "the sound")
Ik dacht dat het rond de 20 euro koste.
De racing shop-afdeling van Roes zit tegenwoordig echter in Geel, en niet meer in Lichtaart.
------------------Reply Demor----------------------
Hebben die lui ook een site
------------------Reply Bruno ----------------------
heu, ik zou het niet weten ik vraag het even na. BTW, de prijs was dus wel degelijk verkeerd, geen 80 maar 20 euro, sorry ! (reeds aangepast)
------------------Reply Demor----------------------
Ik heb ook het gevoel dat er wat vermogen uit de onderkant verdwenen is? Is daar iets aan te doen
------------------Reply Sander----------------------
Monteer een hitteschid.. Wellicht helpt dat.
Met een open luchtfilter moet je net een sterk verbeterd koppel onderin hebben. (heb ik zelf gemeten bij de dynojet in Goes) Ook het piekvermogen stijgt aanzienlijk.
------------------Reply Bruno ----------------------
Inderdaad, een hitteschild doet wonderen, en dat voor 20 euro !
------------------Reply Demor----------------------
De racing shop-afdeling van Roes zit tegenwoordig echter in Geel, en niet meer in Lichtaart.
Zegt me allemaal niets, ik woon in Noord Brabant het plaatsje BOEKEL (of all places) is dat ver rijden? Of zijn ze bereid om ook zaken op te sturen? Heeft iemand anders een telefoonnummer voor me? Praten ze uberhaubt ook wel Nederlands? Of alleen Frans? Topografie is niet m'n sterkste kant.
Bij voorbaat dank,
Demor
------------------Reply ErikB ----------------------
Coordinaten hitteschild leverancier (sorry to go off topic)
CAR STORE
Fazantenstraat 12
2440 Geel (Ten Aard)
Tel: 014/65 28 85
Fax : 014/43 38 74
Zij leveren :
Rally en Race onderdelen
Sportuitlaten
Verlagingskits
...
Bruno (DE MODERATOR) had bovenstaand bij een verkeerde topic gepost
------------------Reply Bruno ----------------------
Ja en nee eigenlijk, want de vraag werd voor de laatste keer gesteld in de andere topic om 8.41u (22-3-4)
------------------Reply ErikB ----------------------
'k Zal hier maar beter een beetje constructief meewerken ipv. commentaar te geven
vanop: http://www.mgtf.be/MO_TU_AI_k&n57i_shield.html
------------------Reply Bruno ----------------------
Inderdaad, dat zijn de fotootjes van mijn bewuste hitteschild (bedankt Erik).
Zoals je kan zien wordt de hitte iet of wat weggehouden van de filter, en wordt de aangeblazen lucht mooi rond de filter verdeeld door het schild. 2 functies dus.
Een klein beetje zoals een gesloten systeem, zonder verlies van de sound.
Verschil is merkbaar.


