BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1
Lampje achterklep blijft branden.
  • metjel
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 52
    GeregistreerdCOLON ma nov 07, 2011 10:21 am

    Lampje achterklep blijft branden.

    door metjel » za jan 07, 2012 7:28 pm

    Het lampje in het dashboard blijft branden alsof de achterkap nog open staat :idea: , terwijl hij gesloten is. Dit betekent tevens dat de verlichting in de ruimte blijft branden :idea: en de accu dus leeg getrokken word. :-{{ Ik heb een vermoeden dat de schakelaar voor deze aanduiding in het slot verwerkt zit, want ik zie een viertal stekkers aan dit slot zitten. Heeft iemand hier ervaring mee voordat ik het slot los haal :?:
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Lampje achterklep blijft branden.

    door ttdesign6 » za jan 07, 2012 7:33 pm

    Je kunt in ieder geval al even de stekkertjes van het lampje in de achterbak lostrekken.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • metjel
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 52
    GeregistreerdCOLON ma nov 07, 2011 10:21 am

    Re: Lampje achterklep blijft branden.

    door metjel » za jan 07, 2012 8:01 pm

    :D Ja, had ik al gedaan. Heb ik inderdaad geen lege accu meer. Maar toch alvast bedankt. Een begin is er. thumbsup Nu nog iemand die de schakelaar gerepareerd of vervangen heeft, als hij tenminste in het slot zit verwerkt zit :?: want dat is de vraag om te beginnen :!:
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Lampje achterklep blijft branden.

    door ttdesign6 » zo jan 08, 2012 12:01 am

    Succes!
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Lampje achterklep blijft branden.

    door Rob » zo jan 08, 2012 2:22 am

    In het slot zit een schakelaartje (microswitch) deze zorgt ervoor dat je alarm niet afgaat als je de klep met sleutel openmaakt. Ik neem aan dat deze ook je dashbord lampje aktiveert. Deze wil nog wel eens vervuild raken. schoonmaken dus.
    Anders kun je ook nog je bekabeling nalopen. Op het scharnierpunt van je achterklep kun je nog wel eens sluiting krijgen.
  • metjel
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 52
    GeregistreerdCOLON ma nov 07, 2011 10:21 am

    Re: Lampje achterklep blijft branden + alarm spontaan afgaan

    door metjel » zo jan 08, 2012 10:22 am

    thumbsup Hier kan ik iets mee. :( Wat ik nog niet vermeld had, was dat een aantal keren het alarm s'nachts spontaan af ging. Omdat we veel katten in onze buurt hebben die s'nachts zwerven en op de auto's springen, had ik het vermoeden dat als die op de achterklep sprongen daardoor het alarm geactiveerd werd. Maar nu vermoed ik dus dat dit verbant heeft met de defecte ( vervuilde ) schakelaar cq bekabeling. Het vreemde blijft dat het nooit overdag afging :!: . Ik heb dus tijdelijk de zekering van het alarm / centrale vergrendeling verwijdert. Maar goed ik begin eerst eens de schakelaar en de bekabeling te controleren. Ik hou jullie op de hoogte. Ik hou me aanbevolen voor eventuele nieuwe tips. thumbsup
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Lampje achterklep blijft branden.

    door RemcovanKuilenburg » zo jan 08, 2012 8:50 pm

    Deze heeft niets met je activatie te maken van je alarm. Deze heeft alleen met je sleutel te maken. Spuit je slot eens schoon daar zit een schakelaar in die je lamp en alarm bediend.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Lampje achterklep blijft branden + alarm spontaan afgaan

    door Kasper » wo jan 11, 2012 1:20 pm

    metjel schreefColonWat ik nog niet vermeld had, was dat een aantal keren het alarm s'nachts spontaan af ging. Omdat we veel katten in onze buurt hebben die s'nachts zwerven en op de auto's springen, had ik het vermoeden dat als die op de achterklep sprongen daardoor het alarm geactiveerd werd. Maar nu vermoed ik dus dat dit verbant heeft met de defecte ( vervuilde ) schakelaar cq bekabeling. Het vreemde blijft dat het nooit overdag afging


    Dat 's-nachts afgaan klinkt bekend, al hoewel, m'n F laat wel meer van zich horen.
    Hierin is ook de binnensensor verdacht. Probeer eens de auto met de sleutel op slot te zetten ipv de afstandbediening. Dat kan de buurt een goede nachtrust opleveren. (de binnensensor van het alarm word met de sleutel niet ingeschakeld)
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • metjel
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 52
    GeregistreerdCOLON ma nov 07, 2011 10:21 am

    Re: Lampje achterklep blijft branden.

    door metjel » wo jan 11, 2012 9:56 pm

    Een kleine update :idea: ;
    Dat de oorzaak van de problemen in het achterklepslot zit is een feit. ( het slot zelf, dus niet de slot cylinder waar je de sleutel in steekt :!: )
    In het slot zit een metalen lip ( veerstrip ) die bij het openen van de klep de verlichting bediend en in het dashboard aangeeft dat de klep openstaat. Deze lip maakt hoogst waarschijnlijk vals contact waardoor je zogenaamde lekstroom krijgt en dus o.a. de accu leeg getrokken word en tevens spontaan het alarm afgaat. Die lip raakt dus hoogst waarschijnlijk de klep zelf, dus het chassis.
    Om dit te testen heb ik de lip buiten werking gesteld, door hem tijdelijk weg te buigen. :wink:
    Het resultaat is dat ik al 5 dagen geen problemen meer heb. :D
    Wanneer ik wat meer tijd heb zal ik het slot volledig demonteren, reinigen en weer in originele staat terug brengen met de aanpassing dat er geen vals contact meer mogelijk is. thumbsup
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    Re: Lampje achterklep blijft branden.

    door philipvanv » wo jan 11, 2012 10:05 pm

    Ik heb iets soortgelijks voorgehad, bij mij werd de massa gemaakt door de staalkabel tussen het slot en de cilinder waar je je sleutel in steekt. Reden was dat er 2 kabeltjes over waren aan het scharnier, terwijl ze nog in de plastieken "bescherming" zaten...
BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten