Jean
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    GeregistreerdCOLON wo jun 22, 2005 3:27 pm
    WoonplaatsCOLON Graetheide
    CONTACTCOLON

    Jean

    door Jean » wo jun 22, 2005 3:45 pm

    Hoi,

    Ik ben Jean en volg jullie site al een tijdje en ben langzamerhand tot het besluit gekomen dat het tijd wordt voor een F. Voor lopig rij ik nog rond in een Spaanse Polo. :lol:

    Ik heb al een aantal toppics gelezen over de aanschaf van een F, en heb vandaag een testrit gemaakt in een f met 120 pk (precieze versie konden ze mij niet direct vertellen.

    Het was leuk, cabrio en aparte auto, maar viel me ook wel tegen. :( Mijn ibiza met 75 pk en 960 kg vind ik (op gevoel afgaand) pittiger, vlotter en dus sportiever. Ik weet wat de cijfers zullen zeggen, de F moet meer kunnen waar maken, echter dit viel mij een beetje tegen. Verder vond ik de auto boven de 110 km/h gaan zweven => de neus werd te gevoelig naar mijn smaak. Ik heb al gelezen dat dit verholpen kan worden met een splitter

    Ik ga er eigenlijk van uit dat ik een verkeerde auto ben tegen gekomen (oorspronkelijk Duits) en zal nog wel door enkele testritten gevolgd worden. :D Dit was ook voor een eerste indruk om het rijden, formaat en de auto wat beter te leren kennen.

    De voorkeur gaat eigenlijk uit naar een ziveren VVC. Alleen ik ben ze op internet nog niet zoveel tegen gekomen. Meestal kom een van de groene varianten tegen.

    Hopenlijk kan ik over een tijdje toch melden dat ik een leuk exemplaar gevonden heb.

    Jean
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo jun 22, 2005 5:30 pm

    Wel Jean, Eerst en vooral welkom, zoals ze hier steeds plegen te zeggen.

    Ik weet niet waar "Beeg" ligt ; Holland of Belgie , maar als je het gevoel heb dat je Ibizaatje vlotter is, is er ofwel iets mis met de F waar je mee reed, zoals je zelf suggereert, ofwel, heb je de F niet echt in toeren laten gaan. Een F is zo'n beetje als een Honda-motor, eens in toeren, wordt het beest wakker.
    Als je een trip naar Schriek niet te ver vindt, mag je van mij altijd mijn VVC'tje eens proefrijden, en ik kan wel degelijk zeggen dat er een verschil is met een 75pk sterke Ibiza. Zelfs wagens met een reputatie van snel te zijn, verslikken zich meermaals aan ons F'je.
    T'klinkt misschien straf, maar een kameraad van mij, rijdt af en toe eens met mijn F, op een zeeeer sportieve manier. Hij weet daarenboven echt wel waar hij mee bezig is, gezien zijn verleden in de autosport. Zijn buurman heeft zojuist een Boxster 2.7 gekocht, en na een proefrit met deze wagen, kwam mijn kameraad tot het besluit, dat onze F er niet echt voor moet onder doen, en dan had hij het niet alleen over vlotheid, maar ook over bochten-gedrag en dergelijke. Ik kan u vertellen dat hij steeds echt wel voluit gaat met de F, en de oprit van een autosnelweg, gewoon dwars neemt, op "the power" zoals men al eens zegt. Zo zie je maar, onderschat geen F'je, maar durf de naald naar het rood jagen, en dan pas zal blijken dat de "pk-gewicht ratio", best niet slecht is van onze Britse tweezittertjes.


    Wat het zweverig gevoel betreft, t'is inderdaad al dikwijls de revue gepasseerd, maar dus te wijten aan een verkeerde rijhoogte, of een gebrek aan een goede splitter, of een combinatie van de twee. Versleten bushes doen natuurlijk ook geen goed aan de baanligging, dus zelfs daar kan het probleem zich situeren.


    Wat uw zoektocht betreft heb ik ook eens gekeken op "interpret", en deze niet groene VVC's o.a. gevonden :

    Een blauwe VVC, eenzilveren VVC, een anthracite vvc en nog zo één en nog één . Of misschien wel een rode, alhoewel er iets mis is met zijn wielen. Ik zei iets over wielen, wel in combinatie met blauw geeft het dit .
    Wil je echter de mooiste kleur die er bestaat, dan is er deze unieke VVC die, wanneer je hem zou kopen, je de mijne opslag minder uniek zou maken. Niet doen dus. Zo zijn er nog tientallen andere VVC'tjes te vinden, want ik ben nog niet in de helft van mijn zoekopdracht-resultaat, maar t'is te warm buiten.....

    Ach ja, dit is dan wel geen VVC, maar deze Gele MPI :shock: is zeker het vermelden waard. Een gele en een VVC.....Een Trophy misschien, hiervind je er 5 (waaronder 2 blauwe en 3 gele), Yep, een Trophy zou het bij mij beslist worden, moest ik nu weer een F'je aanschaffen.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo jun 22, 2005 6:54 pm

    sommige mensen hebben echt te veel tijd....

    Anyway, welkom !!
    Ongewtijfeld geeft de 120pk-er na een opfrisbeurtje (misschien al gewoon aandacht voor de luchtfilter: hoe nieuw is deze; vervangen of vervangen door een K&N/Green en aandacht voor enkele ophangingscomponenten/uitlijning) een al compleet andere indruk.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » wo jun 22, 2005 9:01 pm

    Ik sluit me volledig aan bij Erik, het gaat vooral over de kleine aanpassingskes die een wereld van verschil maken! Daar voeg ik nog aan toe dat je ook wel een beetje met de F moet kunnen rijden. :lol: :lol: Hey Bruno en Erik???? :lol: :lol:
    iig ik denk dat ik toch al zowat met alles gereden heb van snelle wagens en ik vind de F een leuk sportief autootje! Het is pittig, klein en vlot. Het is natuurlijk geen Rolls Royce cabrio, als je begrijpt wat ik bedoel. Als ze echt zo slecht zouden zijn, zouden ze zeker niet op een circuit rijden en als je ziet welke tijden ze draaien, is dit toch wel echt in orde!
    Het is zoals een luis die groeit per kilometer!! :lol: :lol:
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    GeregistreerdCOLON wo jun 22, 2005 3:27 pm
    WoonplaatsCOLON Graetheide
    CONTACTCOLON

    door Jean » wo jun 22, 2005 10:49 pm

    Alvast bedankt voor de reacties.

    Ik weet niet waar "Beeg" ligt ; Holland of Belgie

    Dit is Grevenbicht in Nederlands Limburg => regio Sittard/Geleen.

    Als ze echt zo slecht zouden zijn, zouden ze zeker niet op een circuit rijden en als je ziet welke tijden ze draaien, is dit toch wel echt in orde!

    Ik geef in mijn eerste bericht al aan dat deze auto mij tegenvalt. Het is de eerste keer dat ik me meer ben gaan verdiepen in de aankoop van een F. Deze F is in mijn geval niet direct een auto naar mijn keuze geweest. Maar eentje die als eerste gelegenheid voorbij kwam. Hierbij heb ik ook niet gekeken naar welke zaak ik bezocht => dit was geen bezoek om daadwerkelijk tot een mogelijke koop te komen. Voor de duidelijkheid: deze F koop ik er niet en zal ook nooit een andere auto bij deze zaak kopen.

    Voor mij was/is van belang dat ik er goed in kan zitten. Ik ben tussen de 1.85 en 1.90. Dit moet volgens andere berichten die ik gelezen heb passen, maar mijn Ibi is eigenlijk te klein voor mij, dit moet eigenlijk toch passen, echter door mijn schuif/kanteldak wordt het dak met enkele cm verlaagd en deze auto heeft geen hoogteverstelling in de stoelen. Dit wil ik bij een volgende auto voorkomen en ben dus eerst eens gaan testten in een auto in de buurt.

    Ze boden mij een testrit aan en die sla ik dan ook niet af. Die is mij echter tegengevallen. :( De auto heb ik eerst in Maastricht warm gereden (gelet op olietemperatuur) en ben daarna de autoweg opgegaan en heb hier een aantal keren door getrokken in de versnellingen, misschien niet vergenoeg, dat doen we de volgende keer dan maar. 8)
    De vergelijking, geef ik ook aan, is gevoelsmatig. Dit kan komen dat mijn auto een duidelijk aanwezige sportuitlaat heeft, ik mijn auto beter ken en daardoor hiermee ook steviger rij. :twisted:

    Ik heb tot heden mijn zoeken op internet beperkt tot de Nederlandse sites, wegens de leuke BPM-regelingen die ons land kent en ik deze nog niet goed genoeg doorgrond heb om een buitenlandse auto te kunnen vergelijken met de Nederlandse verkoopprijzen. :?

    Ik blijf dus zoeken naar de auto van mijn smaak. En ja, dat is het liefste een Trophy 8) , maar laten we eerst eens beginnen met een VVC, dan kunnen we later nog verder kijken. (dit om eerst meer ervaring met MG op te doen en er hangt ook een leuk prijskaartje aan :( )
    Voorals nog blijft is de keuze voor een zilveren VVC. Dit kan eventueel nog naar een ander kleurtje wijzigen.
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » wo jun 22, 2005 10:56 pm

    ...ben tussen de 1.85 en 1.90. Dit moet volgens andere.....

    Ik ben 1.95 en zit prima (als m'n haar kort genoeg is) :wink: Ik wil nog een seat lowering kit bestellen, dan moet het ruim zijn.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    GeregistreerdCOLON wo jun 22, 2005 3:27 pm
    WoonplaatsCOLON Graetheide
    CONTACTCOLON

    door Jean » do jun 23, 2005 4:24 pm

    De seat-lowering kit had ik ook al bij www.mgfnl.nl zien staan en houd deze dus ook in gedachte.

    Nog een vraag met betrekking tot een hardtop. Heeft dit nog invloed op de ruimte in de auto? Of is dit dak hoger/lager als de softtop? Het is de bedoeling dat de auto het hele jaar gebruikt gaat worden.
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » do jun 23, 2005 4:38 pm

    Daar was ik ook bang voor, dat hij nog krapper zou worden, maar hij is ruimer met hard-top dan met soft-top
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    GeregistreerdCOLON wo jun 22, 2005 3:27 pm
    WoonplaatsCOLON Graetheide
    CONTACTCOLON

    door Jean » do jun 23, 2005 5:29 pm

    Dat is dan oké. Met dit weer is dat een beetje warm om uit te proberen. Ik vond de softtop al veel te warm. Dus die was al snel omlaag.
  • Rene
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 160
    GeregistreerdCOLON ma okt 25, 2004 11:05 pm
    WoonplaatsCOLON Koningsbosch, Nederlands Limburg
    CONTACTCOLON

    Re: Jean

    door Rene » za jun 25, 2005 9:47 am

    Jean

    Laat mij nu toevallig een Ibiza 1.9 TDI hebben met 100 pk en een TF met 135
    Vrienden de IBIZA is tussen 80 en 110 echt snel maarrrrrrrrrrrrrr. De TF rookt hem op in zijn pijp. Ik woon trouwens vlak bij je en je mag altijd effe langs komen

    trouwens welkom aMiGo
    MG TF 135, Anthracite (zwart metalic), carbon-insite

    enne,.... standaard, ...... origineel.........oem !!!
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    GeregistreerdCOLON wo jun 22, 2005 3:27 pm
    WoonplaatsCOLON Graetheide
    CONTACTCOLON

    door Jean » za jun 25, 2005 12:10 pm

    Rene,

    Bedankt voor het aanbod. Misschien maak ik er nog gebruik van. Ik kom nog wel eens die richting op.

    Maar zoals ik eerder heb gezegd. Deze viel mij tegen, en dat kan best zijn dat de auto niet helemaal goed onderhouden is en dat hij na een goede onderhoudsbeurt (schoonmaken filters en dergelijke) en nog wat in rijden wel weer de oude is. De auto vond ik echter in zijn geheel niet naar mijn smaak. (onder andere scheur in de achterruit)

    Ik vertouw er ook op dat een andere F een ander gevoel achter laat. Ik heb hier geen vergelijking gemaakt om naast elkaar te sprinten, maar op basis van gevoel.

    Wat denken jullie hiervan?
    http://zoek.autotrader.nl/cgi-bin/advert_detail.php?page_num=2&record_id=5106514&class=cars&pos=17&locale=dslnldev.cars.1&distance=&SearchID=a329b508a1444941e863832a28f4bfb9&did=1000046&respp=10
    Deze bevalt op het eerste gezicht. Moet ik maar eens gaan kijken. Ik kijk dus niet alleen naar zilveren, zoals ik eerst aangaf.
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » za jun 25, 2005 12:17 pm

    Warmtewerend glas :?: :?: :?:
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    GeregistreerdCOLON wo jun 22, 2005 3:27 pm
    WoonplaatsCOLON Graetheide
    CONTACTCOLON

    door Jean » za jun 25, 2005 12:21 pm

    Dat vind ik eigenlijk ook een goeie. Ik weet niet of het ooit geleverd is, maar helpt dat veel met het dak open? Krijg ik het dan niet zo warm? :roll:
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » za jun 25, 2005 12:25 pm

    Ja, het zorgt ervoor dat het warm blijft in de wagen.., vooral met de kap open. :lol:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    GeregistreerdCOLON wo jun 22, 2005 3:27 pm
    WoonplaatsCOLON Graetheide
    CONTACTCOLON

    door Jean » wo aug 03, 2005 12:59 pm

    Ik ben ondertussen nog aan het zoeken naar een MGF en het liefst een VVC.

    Ik ben hierbij de volgende tegengekomen:
    Deze

    Hij moet dus nog op nl-kenteken. Waar moet ik eventueel rekening mee houden extra kosten (BPM/Keuring/Kenteken) en/of extra punten om op te letten omdat om invoer gaat.

    Is de genoemde uitvoering echt speciaal? Waarom is de prijs dan laag (buiten de genoemde BPM) in vergelijking met Nederlandse auto's?
    MGF 1.8 VVC Volcano voor de deur voorzien van:

    TTB, K&N-filter + hitteschild, Magnecor bougiekabels, assortiment RVS boutjes en schroefjes, platinum bougies, Thropy koplampen, remservo steun, alu pookknop, alu + leer handremhendel. En nog een hoop wat er in of op moet.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten