BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1
Nieuwe batterij
  • Avatar gebruiker
    Jodc
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 121
    GeregistreerdCOLON vr jul 09, 2010 12:27 am
    WoonplaatsCOLON 9000 Gent

    Nieuwe batterij

    door Jodc » vr dec 02, 2011 8:38 pm

    Beste allemaal,

    m'n f'je staat nu enkele maanden stil en het eerste resultaat is er al: de batterij is kapot... Waar de batterij is aangesloten komt er 'blauwig spul' uit. Ik kreeg de auto nog gestart met de startkabels, maar de volgende dag lukte het alweer niet. Volgens mij zit de batterij er al in van bij het begin (2000), als dat mogelijk is tenminste. Nu m'n vraag: is er een bepaald merk en type dat jullie aanraden om aan te schaffen en hebben jullie ook een indicatie van de kostprijs? Alvast bedankt voor jullie tips!
    MGF 1.8 2000 - Front TF conversion - Platinum Silver Metallic (MNX) - TF 135 engine conversion - Kmaps remap
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Nieuwe batterij

    door ErikB » vr dec 02, 2011 9:03 pm

    Eerste reactie is om Varta te roepen ... maar eigenlijk is het onderhoud belangrijker dan het merk.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Nieuwe batterij

    door Kasper » vr dec 02, 2011 9:55 pm

    Merk lijkt mij ook minder van belang. Wel is goed omgaan met de accu van belang:

    1- Nooit weken achter elkaar aangesloten in de auto laten staan zonder druppellader. Een lege accu gaat kapot. Dan kan al na 2 maanden gebeuren.
    2- Een goede druppellader laadt en ontlaadt de accu als deze aangesloten staat
    3- Met de accupolen los, kan een gewoon gebruikte accu een paar maanden zonder omkijken blijven staan.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Jodc
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 121
    GeregistreerdCOLON vr jul 09, 2010 12:27 am
    WoonplaatsCOLON 9000 Gent

    Re: Nieuwe batterij

    door Jodc » vr dec 02, 2011 11:01 pm

    Ok, dus tot nu toe staat Varta op n°1:-) Een druppellader zou onderdaad ideaal zijn, maar aangezien ik geen elektriciteit heb in de garagebox helaas onmogelijk... Enig idee van de prijs?
    MGF 1.8 2000 - Front TF conversion - Platinum Silver Metallic (MNX) - TF 135 engine conversion - Kmaps remap
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Nieuwe batterij

    door ErikB » za dec 03, 2011 11:40 am

    Neem desnoods een goedkopere batterij, maar daarbij een systeempje waarmee je makkelijk de batterij kan loskoppelen.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Nieuwe batterij

    door Kasper » za dec 03, 2011 1:26 pm

    Inderdaad, maar een systeem wat ervoor zoet dat de radio kan blijven spelen is dan juist niet wat je zoekt je wilt een totale blokkade van de stroom

    Sent from my HTC Vision using Tapatalk
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Nieuwe batterij

    door ErikB » za dec 03, 2011 2:56 pm

    Absoluut .... als er een minimale stroomverbuik wordt toegelaten, dan gaat de batterij alsnog leeg.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Kobold
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 28
    GeregistreerdCOLON di sep 20, 2011 10:44 pm

    Re: Nieuwe batterij

    door Kobold » za dec 03, 2011 3:10 pm

    je kunt er voor kiezen een massaschakelaar te monteren tussen het chassis en de -kabel van je accu.
    Of je -kabel los te halen van je accu.
    Ik weet niet wat je mogelijkheden zijn, maar je zou kunnen kijken voor een druppellader op zonne energie waarbij je het paneeltje op het dak van je garage legt.
    (zomaar een google hit:)http://www.elektronicatekoop.nl/zonnepaneel-druppellader-13-5-volt-5-watt-waterbestendig
    gekocht: 69.000km So far: 76.000 km, '97 1.8vvc brg, bodysuit, Dunlop SP sport1, Heritage hardtop, 1e koppakking

    To do: nieuwe bougiekabels, SS coolingtubes, winterbanden (november), distributie + spanrollen en waterpomp, witte knippers, gerookte achterlichten, (laten) detailen

    Wishlist: K&N / Pipercross Viper / MS Vader, 52mm TB, 4-2-1 manifold, sports cat,performance uitlaat
  • hans schwarte
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 42
    GeregistreerdCOLON wo jul 30, 2008 4:51 pm
    WoonplaatsCOLON Deventer

    Re: Nieuwe batterij

    door hans schwarte » ma dec 19, 2011 10:39 am

    Ik herken het probleem.
    Ik heb op de MG dag in Houten, maar kan ook bij de onderdelenhandel, een "tussenstukje" gekocht (paar €) waarmee ik het contact tussen pluspool en de kabel kan verbreken. Heel simpel en heel doeltreffend.
    Daarnaast probeer ik, ook in de winter, minimaal 1 x per 2 weken een stuk te rijden. Lukt soms niet en dan staat hij 4-6 weken stil.
    Hans.
  • metjel
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 52
    GeregistreerdCOLON ma nov 07, 2011 10:21 am

    Re: Nieuwe batterij

    door metjel » ma dec 19, 2011 12:14 pm

    Ik heb hem een paar weken geleden ook vervangen. Momenteel veel verkocht in Nederland is merk BERGA, o.a. verkrijgbaar bij Heuts Automaterialen.
    Oude accu inleveren, prijs € 56,23. :!:
    Als hij voor dat geld weer 4 á 5 jaar mee gaat ben ik tevreden. Ik rij ook in de winter met regelmaat en heb dan geen start problemen.
BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten