Deze week den boel gefixt. Hopelijk blijven de lekken nu weg. Een paar leermomenten die ik heb ervaren die misschien van pas komen voor anderen die zich er aan willen wagen:
- het tooltje om het vliegwiel vast te zetten lijkt mij echt wel een aanrader. Ik heb het zonder gedaan, maar das echt een gesukkel met een schroevendraaier. De truuk met in 4 of 5e versnelling zetten en remmen werkte bij mij langs geen kanten. Een bolledeuse om de krukaspoelie los te maken was ook geen overbodige luxe.
- de controle na de riem erop te leggen is echt noodzakelijk, de eerste keer stond hij bij mij een tand verkeerd.
- de inbus van de spanner zit belachelijk hard vast. Een tip is om een ringsleutel over de inbus te steken, zo kan meer kracht zetten. Wel opletten dat je niet rukt, zo kan je gemakkelijk de kop afdraaien, en das echt een plaats waar je dat niet wilt voorhebben.
- om de bout van de krukaspoelie op 205Nm te zetten heb je redelijk wat plaats nodig om genoeg kracht te kunnen zetten!
Voor de rest was het niet moeilijk, je moet er gewoon je tijd voor nemen en soms wat domme kracht gebruiken
