Ik heb afgelopen woensdag nog een auto ingevoerd. Het stelt allemaal niets voor.
Het beste kun je de auto afmelden in het land van herkomst. Dan krijg je daar een afmeldingsbevestiging.
Dan vraag je een eendagskenteken aan en sluit je een dagverzekering af. Zorg dat je auto een recente APK heeft en de RDW keuring bestaat enkel uit het controleren van het chassisnummer (tenzij je aangeeft met APK).
Vervolgens wordt de auto vrijgegeven door de RDW en kun je naar de balie van de belastingdienst. Daar dien je de formulieren voor teruggave BPM in te vullen.
Aangezien dit nogal lastige formulieren zijn heb ik dit, op advies van de belastingdienst, laten doen door
www.autotelex.nl voor het luttele bedrag van 15,95. Dit is een dienst waarbij je na betaling direct de ingevulde formulieren kunt downloaden. Deze geef je dan vervolgens af aan de balie.
Dan verwerken zij de papieren. Krijg je binnen 2 dagen bericht welk bedrag aan BPM je aan de belastingdienst mag afdragen. Na betaling krijg je binnen 4 a 5 werkdagen de autopapieren thuisgestuurd.
Voor meer informatie just ask.
uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.