BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1
Lichtjes route Eindhoven 29 September 2011
  • Avatar gebruiker
    sjirafje
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 315
    GeregistreerdCOLON wo feb 25, 2009 4:54 am
    WoonplaatsCOLON Maastricht

    Lichtjes route Eindhoven 29 September 2011

    door sjirafje » wo sep 28, 2011 2:31 pm

    MGCCH organiseert het volgende event:
    Lichtjesroute Eindhoven
    Datum: Thursday, 29 September 2011, 20:00 - 22:00
    Categorie: Regio Oost-Brabant

    Elk jaar is er van half september tot eind oktober in Eindhoven de herinnering aan de bevrijding van de stad. De stad is dan op vele plaatsen versierd met vele lichtjes in de meest fraaie voorstellingen. Eindhoven heeft als lichtstad onder de 2de wereldoorlog zwaar te lijden gehad. Om uiting te geven aan de blijdschap van de bevrijding van WO II word er vanaf 1945 in Eindhoven de bevrijding jaarlijks herdacht door de Lichtjesroute. Huizen, pleinen en plantsoenen worden door talloze vrijwilligers voorzien van vele ornamenten met talloze lichtjes. De route door de binnenstad is een kleine 20 km. De ervaring leert dat het zeer de moeite waard is om ‘s avonds deze route in een open MG eens te rijden. Elk jaar verzorgt de organisatie speciaal voor de MGCC halverwege de route voor een kopje koffie. Dit jaar is hiervoor donderdag 29 september gekozen. Deelnemers voor deze rit van ongeveer 1½ uur kunnen zich om 20.00 uur melden op de parkeerplaats van Hotel Eindhoven aan de Aalsterweg 322 (A2/A67 afslag 33). Kijk zeker ook eens op : http://www.lichtjesroute.nl


    Locatie: Hotel Eindhoven ( van der Valk) Aalsterweg 322 (A2/A67 afslag 33)

    Zijn er mensen van hier die mee rijden? Ik twijfel nog een beetje. Als ik mee wil rijden dan moet ik vanavond nog de F uit Maastricht ophalen (en hopen dat de koppakking niet stuk is :lol: )
    1999 MG F Afbeelding
    MK2 hardtop-witte knipperlichten-4300 K Xenon-LED standslicht-Loweringpins-52mm TTB-57i K&N-windscherm-RVS underfloor buizen

    1984 BMW 318i Afbeelding
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Lichtjes route Eindhoven 29 September 2011

    door Sander » wo sep 28, 2011 2:42 pm

    Moet je MGCC lid zijn om mee te mogen rijden ?
    Moet je persé met een MG komen ? (een vriend met een 207CC heeft mogelijk ook interesse)
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    sjirafje
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 315
    GeregistreerdCOLON wo feb 25, 2009 4:54 am
    WoonplaatsCOLON Maastricht

    Re: Lichtjes route Eindhoven 29 September 2011

    door sjirafje » wo sep 28, 2011 2:49 pm

    ik heb geen idee.
    Ik ben wel lid van MGCCH maar er nog nooit iets mee gedaan. Dus ik weet eerlijk gezegd niet hoe het precies verloopt. Maar ik denk dat het niet echt een probleem is aangezien de route voor iedereen toegankelijk is. En je kunt op elk punt in de route beginnen (het is een rondje)
    Ik was toch al van plan hem te rijden. De laatste keer dat ik hem gereden heb (minstens 10 jaar geleden) zat ik achterin bij m'n ouders. Vandaar dat ik overweeg om hem met de F te rijden.
    1999 MG F Afbeelding
    MK2 hardtop-witte knipperlichten-4300 K Xenon-LED standslicht-Loweringpins-52mm TTB-57i K&N-windscherm-RVS underfloor buizen

    1984 BMW 318i Afbeelding
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Lichtjes route Eindhoven 29 September 2011

    door Kasper » wo sep 28, 2011 5:29 pm

    Iedereen kan de lichtjesroute rijden het is een event van een groep vrijwilligers uit eindhoven en hetgeen ze maken ieder jaar is indrukwekkend de periode om te rijden is vanaf half september en duurt ongeveer een maand.
    Regio Oost Brabant van de MGCCH rijdt al zeker 10 jaar een avond mee.
    Je hoeft voor het event. Dus zeker geen lid te zijn, en geen MG te rijden. Een open auto maakt het bij mooi weer, zoals nu, wel veel leuker. Met een MG tussen MG's heeft natuurlijk wel wat extra sfeer.
    Je rijdt door diverse woonwijken let dus op de onvermijdelijke drempels. Google eens op lichtlesroute Eindhoven en je vind. Alles op de site van de organisatie.

    Sent from my HTC Vision using Tapatalk
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    sjirafje
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 315
    GeregistreerdCOLON wo feb 25, 2009 4:54 am
    WoonplaatsCOLON Maastricht

    Re: Lichtjes route Eindhoven 29 September 2011

    door sjirafje » wo sep 28, 2011 7:57 pm

    Ik heb net de MG opgehaald uit Maastricht. Dus ik ga morgen avond wel. Zal een mgf.be kaartje achter de voorruit leggen ;)
    1999 MG F Afbeelding
    MK2 hardtop-witte knipperlichten-4300 K Xenon-LED standslicht-Loweringpins-52mm TTB-57i K&N-windscherm-RVS underfloor buizen

    1984 BMW 318i Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    JohanQ
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 61
    GeregistreerdCOLON di sep 22, 2009 9:55 pm
    WoonplaatsCOLON Eindhoven

    Re: Lichtjes route Eindhoven 29 September 2011

    door JohanQ » wo sep 28, 2011 10:11 pm

    Das fijn te weten wou er nog voor informeren.
    Heb vorige jaar ook mee gereden was de moeite, maar is ook ieder jaar weer petje af wat ze er van maken.
    Wil donderdag ook wel mee rijden dus hoor ik wel wie allemaal komen.
    We hebben alvast perfect weer om open te rijden.
    Laatst bijgewerkt door 1 op JohanQ, in totaal 0 keer bewerkt.
  • Avatar gebruiker
    Bart-K
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 840
    GeregistreerdCOLON di aug 19, 2008 11:14 am
    WoonplaatsCOLON Steenbergen NB
    CONTACTCOLON

    Re: Lichtjes route Eindhoven 29 September 2011

    door Bart-K » do sep 29, 2011 12:42 am

    Dan ben je wel een dag te laat, de MGCC NL rijd namelijk morgenavond :wink:
    '03 MG ZT 190+ -> my forever car!!
    '05 MG ZT 330 -> because, why not?
    '03 MG ZS 180 -> tracktoy

    You can be a child once, but immature all your life...

    https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland/
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Lichtjes route Eindhoven 29 September 2011

    door Sander » do sep 29, 2011 4:15 pm

    Ik ga hem vanavond los van de MGCC ook rijden.
    Is de eerste keer, ben benieuwd :)

    Ik rij hem samen met een maat met een 207CC.
    Als je een BRG F en een blauwe 207 spot kan het niet misssen ;)
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    sjirafje
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 315
    GeregistreerdCOLON wo feb 25, 2009 4:54 am
    WoonplaatsCOLON Maastricht

    Re: Lichtjes route Eindhoven 29 September 2011

    door sjirafje » do sep 29, 2011 6:07 pm

    Kun je dan niet net zo goed met mgcc mee rijden? :wink:

    Hoe laat is het eigenlijk donker vandaag?
    1999 MG F Afbeelding
    MK2 hardtop-witte knipperlichten-4300 K Xenon-LED standslicht-Loweringpins-52mm TTB-57i K&N-windscherm-RVS underfloor buizen

    1984 BMW 318i Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: Lichtjes route Eindhoven 29 September 2011

    door Andros » do sep 29, 2011 6:15 pm

    Jammer dat ik dit zo laat weet, tis wat kort dag voor mij dus ik wens iedereen veel plezier vanavond in 't Lampegat :lol:
    De nachtspotter!
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Lichtjes route Eindhoven 29 September 2011

    door Sander » do sep 29, 2011 6:38 pm

    sjirafje schreefColonKun je dan niet net zo goed met mgcc mee rijden? :wink:


    Ik mag niet mee rijden. Ik ben te cool en niet oud genoeg (niet lid ;))
    Building >200BHP K-series
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Lichtjes route Eindhoven 29 September 2011

    door Sander » do sep 29, 2011 10:59 pm

    Net terug van de route, enkele bedenkingen:
    De plussen:
    - Het was prachtig weer voor de route
    - Enkele kunstwerken waren prachtig
    - 'savonds door het centrum van zo'n grote stad cruizen heeft altijd wel wat

    De minnen
    - Verder veel kleine frutsels aan lantaarnpalen, niet heel bijzonder
    - Niet 1 andere MG gezien
    - Wegwijzers erg onduidelijk; te klein, vaak niet verlicht en op rare plaatsen gemonteerd.
    - MP3 bestanden met achtergrond verhalen niet bruikbaar omdat de cijfers veel te klein en verstopt staan
    - En als je hem wel tijdig spotte duurde het zo lang voor de clou kwam dat je het item waar het om ging al dik voorbij was
    - 1 straat met drempels waar de honden geen brood van lusten zonder dat er iets te zien is, had ff een andere route gekozen...

    Door de slechte wegwijzers die je steeds aan het zoeken bent, de verstopte track nummer plaatjes voor de kunstwerken en de frustraties hiervan, naast het bekijken van de kunstwerken, vond ik het soms ronduit gevaarlijk. Ik heb een paar keer op een haar na een rood licht gemist... Naar mijn mening kan de organisatie hiervan een stuk beter. Het idee is super cool en het heeft veel optentie, de uitvoering is het gene wat me er van weerhoud om volgend jaar weer te gaan. Erg jammer.

    Ik heb wel een super toffe avond gehad. Als je het nog nooit gedaan hebt kan ik je aanraden een keer te gaan, maar alleen als het weer het toelaat om topless te rijden. Laad de route in je TomTom vergeet de audio CD maar draai je favoriete muziek. Negeer alle route pijlen en nummers langs de weg en geniet van de kunstwerken terwijl je tijd over houd om op de weg te letten ;)
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    sjirafje
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 315
    GeregistreerdCOLON wo feb 25, 2009 4:54 am
    WoonplaatsCOLON Maastricht

    Re: Lichtjes route Eindhoven 29 September 2011

    door sjirafje » vr sep 30, 2011 12:49 am

    Die pijltjes waren inderdaad vaak slecht te zien en sommige drempels waren echt niet te doen.
    En zo met een groep door de stad rijden is leuk bedacht maar de groep valt echt heel snel uit elkaar. Dat was wel jammer.
    Maar ik heb me wel prima vermaakt. Het weer was ideaal en soms waren het echt kunstwerken.
    1999 MG F Afbeelding
    MK2 hardtop-witte knipperlichten-4300 K Xenon-LED standslicht-Loweringpins-52mm TTB-57i K&N-windscherm-RVS underfloor buizen

    1984 BMW 318i Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 6 en 0 gasten