Lichtjesroute Eindhoven
Datum: Thursday, 29 September 2011, 20:00 - 22:00
Categorie: Regio Oost-Brabant
Elk jaar is er van half september tot eind oktober in Eindhoven de herinnering aan de bevrijding van de stad. De stad is dan op vele plaatsen versierd met vele lichtjes in de meest fraaie voorstellingen. Eindhoven heeft als lichtstad onder de 2de wereldoorlog zwaar te lijden gehad. Om uiting te geven aan de blijdschap van de bevrijding van WO II word er vanaf 1945 in Eindhoven de bevrijding jaarlijks herdacht door de Lichtjesroute. Huizen, pleinen en plantsoenen worden door talloze vrijwilligers voorzien van vele ornamenten met talloze lichtjes. De route door de binnenstad is een kleine 20 km. De ervaring leert dat het zeer de moeite waard is om ‘s avonds deze route in een open MG eens te rijden. Elk jaar verzorgt de organisatie speciaal voor de MGCC halverwege de route voor een kopje koffie. Dit jaar is hiervoor donderdag 29 september gekozen. Deelnemers voor deze rit van ongeveer 1½ uur kunnen zich om 20.00 uur melden op de parkeerplaats van Hotel Eindhoven aan de Aalsterweg 322 (A2/A67 afslag 33). Kijk zeker ook eens op : http://www.lichtjesroute.nl
Locatie: Hotel Eindhoven ( van der Valk) Aalsterweg 322 (A2/A67 afslag 33)
Zijn er mensen van hier die mee rijden? Ik twijfel nog een beetje. Als ik mee wil rijden dan moet ik vanavond nog de F uit Maastricht ophalen (en hopen dat de koppakking niet stuk is