BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1
schorsing
  • roland s
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 10
    GeregistreerdCOLON zo maart 25, 2007 10:27 pm
    WoonplaatsCOLON Hoeselt

    schorsing

    door roland s » wo sep 28, 2011 11:57 am

    even wat toelichting van een verzekeraar...
    de huidige wetgeving ivm schorsing verzekering laat schorsing enkel toe indien de nummerplaat wordt teruggezonden naar DIV(dienst inschrijving voertuigen).Immers,de BA verzekering is een verplichte verzekering en is gekoppeld aan een nummerplaat.De verzekeraars zijn onderworpen aan een controle en mogen geen polissen schorsen van nummerplaten die in omloop blijven.Toch zijn er (nog) makelaars die het hierbij niet zo nauw nemen en de polis schorsen bij afgave verzekeringsbewijs(groene kaart) en evt nummerplaat die ze dan voor hun klant bewaren.Indien je de polis wil schorsen dien je je plaat terug te sturen naar DIV en ontvang je een schrappingsbewijs.De wagen nadien terug inschrijven op naam van dezelfde titularis(eigenaar van voertuig) is eenvoudig:je gaat met je vorig inschrijvingsbewijs naar je verzekeraar,deze vult handmatig een nieuwe aanvraag om inschrijving in en stuurt deze samen met je inschrijvingsbewijs naar DIV die je een nieuwe plaat bezorgt(via taxipost en tegen betaling van 20 eur)Je dient dan onmiddellijk de wagen terug te laten keuren.
    Behalve de nummerplaat kost je dit niets,immers de BIV is niet verschuldigd bij herinschrijving op naam van dezelfde eigenaar.Bij schorsing van een polis betaalt je verzekeraar het saldo terug,eveneens wordt de verkeersbelasting pro rata terugbetaald(dit kan enkele maanden duren).
    Bij aankoop van een 2de wagen (om je hobbywagen te sparen) zijn er wel formules mogelijk om je 2e wagen aan 50% te verzekeren.(zie reply Bruno).Bij onze maatschappij bv kan je de notie:"alleensturen" in je polissen laten vermelden:1 bestuurder voor 2 wagens,je 2de wagen geniet dan een korting van 50% op het luik BA.
    Er mag dan wel niemand anders met je wagens rijden.Immers,bij een tweede bestuurder kunnen beide wagens tegelijkertijd in het verkeer gebracht worden.
    TVR S3C V6 cosworth 24V
    Marcos Mantara Spyder 2.0 GTS
    ex MGTF 135
  • Avatar gebruiker
    Jodc
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 121
    GeregistreerdCOLON vr jul 09, 2010 12:27 am
    WoonplaatsCOLON 9000 Gent

    Re: schorsing

    door Jodc » wo sep 28, 2011 1:32 pm

    Beste Roland,

    enorm bedankt voor deze zeer uitgebreide uitleg. M'n verzekeringsmakelaar (Axa) stelde me hetzelfde systeem voor van 50% korting op een 2de wagen. M'n MG blijft echter de hoofdwagen aangezien die wagen de duurste premie heeft (mini-omnium > 838€/jaar). De 50% korting is dus maar enkel op de goedkoopste premie (enkel BA en slechts Golf 1.9SDI) en da's natuurlijk weer goed gezien van de maatschappij. Als ik hun systeem volg, betaal ik 838€ + nog eens 50% van een BA, wat resulteert in meer opbrengsten voor Axa.
    M'n bedoeling is echter om ongeveer break even te draaien ivm verzekeringspremies. Mocht ik de Golf willen verzekeren bij bv. Corona Direct voor 10.000km zou dit me slechts 278€/jaar kosten... De deal van Axa lijkt me dan absoluut niet de beste deal.
    M'n makelaar wist me wel te vertellen dat de nummerplaat/verzekering maar maximum 4 maand kan geschorst worden? Of is dit enkel het geval indien ik de nummerplaat wil behouden?
    MGF 1.8 2000 - Front TF conversion - Platinum Silver Metallic (MNX) - TF 135 engine conversion - Kmaps remap
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: schorsing

    door ovi » wo sep 28, 2011 1:44 pm

    Gewoon eens deftig onderhandelen met uw makelaar! :wink:
    Ik ben met mijn 5 autopolissen en één moto aan het overstappen van de enen naar de andere verzekering nadat deze eerst 3 keer een beter voorstel gedaan had omdat ik het te veel vond! :devil-(
    Is trouwens ook AXA dus de marges van die gasten zijn heel groot en kunnen gerust wat zakken als je met genoeg polisjes kan overkomen! :D
    Heb nu bv. één rechtsbijstand voor al mijn polissen i.p.v. voor iedere polis afzonderlijk! :thumbsup:
  • Avatar gebruiker
    Jodc
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 121
    GeregistreerdCOLON vr jul 09, 2010 12:27 am
    WoonplaatsCOLON 9000 Gent

    Re: schorsing

    door Jodc » wo sep 28, 2011 2:11 pm

    Wel, dat was eigenlijk ook m'n plan. Heb tegen m'n makelaar gezegd dat ik dit niet aanvaardde en dat ze best in overweging kunnen nemen dat m'n ouders en m'n zus er ook een wagen hebben verzekerd, plus enkele familiale verzekeringen etc etc etc... Ik wacht dus op een nieuw voorstel:-)
    MGF 1.8 2000 - Front TF conversion - Platinum Silver Metallic (MNX) - TF 135 engine conversion - Kmaps remap
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: schorsing

    door ovi » do sep 29, 2011 10:46 am

    Heb nu al 3 polissen over geplaatst en ze beginnen bij mijn andere verzekeringsmaatschappij te begrijpen dat ze niet goed bezig zijn! :devil-(
    Toen ik de TF voor mijn vrouw kocht wilde ze deze niet op mijn naam zetten maar op die van mijn dochter! :-s Ik had al 5 GOEDKOPE polissen wist dien klojo te zeggen! :-{{
    Heb mijn papieren genomen en gezegd dat ik met de TF wel ergens anders zou gaan en dat ik heel mijn boelke daar ging weghalen :evil: . Tegen dat ik thuis kwam had ik al een mail met de nodige excuses en een betere prijs dan hij mij even daarvoor had laten zien maar heb een mail gestuurd dat ze "den boom" in konden en ondertussen zijn ze daar dus mee bezig! :mrgreen:
    Beetje gaan shoppen en aangezien mijn buurman een onafhankelijke makelaar is heeft hij mij een voorstel gedaan dat ik tot 3x toe laten verscherpen heb door andere voorwaarde te laten zien van andere maatschappijen. :D
    Dus even goed rondkijken en een beetje druk zetten helpt wel degelijk.
    Volgend jaar breng ik ook mijn brandverzekering over en krijg ik nog eens 5% korting op al mijn andere verzekeringen! :thumbsup:
BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 6 en 0 gasten