BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1
Vocht?
  • Avatar gebruiker
    Kobold
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 28
    GeregistreerdCOLON di sep 20, 2011 10:44 pm

    Vocht?

    door Kobold » za sep 24, 2011 6:46 pm

    Na gisteren de F opgehaald te hebben uit Drachten (wat een verschil zeg, :shock: de vering weer op hoogte laten brengen) helemaal blij, de aderlating was al gauw verdrongen..
    Vanmorgen de auto eerst even opzij zetten om kratten brood voor onze geiten op te halen, dus ik wil hem starten....de startmotor gaat rond, ik hoor wat gerommel in de uitlaat maar geen enthousiast 'wwoOEM' het bleef steeds bij wwwooooo, wwwwoooooo, 7 tot 8x een seconde of 7 tot 10 de startmotor bediend, en eindelijk sloeg hij aan, een beste benzinekegel uit de uitlaten, maar verder of er niets aan de hand was...

    Verder vandaag ook geen enkel probleem meer gehad, maar ik vind dit wel uitermate hinderlijk want ik krijg daar geen vertrouwd gevoel van...

    Om de oorzaak the achterhalen heb ik verschillende dingen bedacht:
    kwam het omdat ik bij het starten de koppeling ingetrapt had?
    Of omdat ik (bij de 3e en 4e poging zeker) gas bijgaf? (ik heb geen enkele ervaring met benzine gestookte injectiemotoren) en 'm zo verzopen hebt?

    Of kan het vocht (dauw) op de ontstekingkabels zijn? 't ding is niet gewend om buiten te slapen...

    Of? zeg het maar....
    gekocht: 69.000km So far: 76.000 km, '97 1.8vvc brg, bodysuit, Dunlop SP sport1, Heritage hardtop, 1e koppakking

    To do: nieuwe bougiekabels, SS coolingtubes, winterbanden (november), distributie + spanrollen en waterpomp, witte knippers, gerookte achterlichten, (laten) detailen

    Wishlist: K&N / Pipercross Viper / MS Vader, 52mm TB, 4-2-1 manifold, sports cat,performance uitlaat
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Vocht?

    door ErikB » za sep 24, 2011 7:58 pm

    90% kans dat vocht en oudere bougiekabels de oorzaak zijn.
    Investeer in een nieuw setje (OEM of aftermarket) en indien een oudere MPi, ga ook voor rotor en verdelerkap.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Kobold
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 28
    GeregistreerdCOLON di sep 20, 2011 10:44 pm

    Re: Vocht?

    door Kobold » za sep 24, 2011 8:27 pm

    ErikB schreefColon90% kans dat vocht en oudere bougiekabels de oorzaak zijn.
    Investeer in een nieuw setje (OEM of aftermarket) en indien een oudere MPi, ga ook voor rotor en verdelerkap.



    Het is een VVC, welke aftermarket kabels worden het meeste gebruikt en zijn die beter dan de OEM?
    gekocht: 69.000km So far: 76.000 km, '97 1.8vvc brg, bodysuit, Dunlop SP sport1, Heritage hardtop, 1e koppakking

    To do: nieuwe bougiekabels, SS coolingtubes, winterbanden (november), distributie + spanrollen en waterpomp, witte knippers, gerookte achterlichten, (laten) detailen

    Wishlist: K&N / Pipercross Viper / MS Vader, 52mm TB, 4-2-1 manifold, sports cat,performance uitlaat
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    Re: Vocht?

    door Rick » za sep 24, 2011 8:29 pm

    Ik zou voor de bougiekabels van Magnecor gaan. Die kun je bestellen bij de Elise shop
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Avatar gebruiker
    Kobold
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 28
    GeregistreerdCOLON di sep 20, 2011 10:44 pm

    Re: Vocht?

    door Kobold » zo sep 25, 2011 9:54 am

    Rick schreefColonIk zou voor de bougiekabels van Magnecor gaan. Die kun je bestellen bij de Elise shop

    Dat scheelt haast de helft met Ebay zeg! Dank voor de tip Rick!
    Edit: :oops: Ik zag de 'basisprijs' van €31,75 over her hoofd, daar komen de achtergenoemde bedragen dan nog bij, dan reduceert het verschil van ponden naar euro's, maar das evengoed voordeliger

    Ik begrijp dat ik voor mijn MGF de S1 VVC moet hebben, ik zie dat ik keuze uit rode en blauwe heb, met ook een prijsverschil van bijna van 50% (€42 voor de rode en €63 voor de blauwe..)

    Die rode hebben, als ik het goed begrijp, een grotere diameter (en dus een lagere weerstand)
    maar heb ik zulke nodig?

    Op dit moment zul je geen VVC tegenkomen die meer standaard is dan die van mij, hoewel ik veel leuke upgrades gezien heb die me wel aanstaan (K&N of Pipercross luchtfilter, 52mm TB, 4-2-1 manifold, sportcat en een nog te bepalen sportuitlaat)

    Maar deze komen pas nadat de Land-Rover van mijn teerbeminde weer volledig current is.

    Ik denk dat tot die tijd blauwe kabels de juiste vervangingsset is....
    gekocht: 69.000km So far: 76.000 km, '97 1.8vvc brg, bodysuit, Dunlop SP sport1, Heritage hardtop, 1e koppakking

    To do: nieuwe bougiekabels, SS coolingtubes, winterbanden (november), distributie + spanrollen en waterpomp, witte knippers, gerookte achterlichten, (laten) detailen

    Wishlist: K&N / Pipercross Viper / MS Vader, 52mm TB, 4-2-1 manifold, sports cat,performance uitlaat
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    Vocht?

    door Remieme » zo sep 25, 2011 11:19 am

    Volgens mij heb je voor een vvc de dikkere nodig.


    ---
    I am here: http://maps.google.com/maps?ll=51.480100,4.273576
  • Avatar gebruiker
    Kobold
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 28
    GeregistreerdCOLON di sep 20, 2011 10:44 pm

    Re: Vocht?

    door Kobold » zo sep 25, 2011 11:49 am

    Er wordt al onderscheid gemaakt tussen de 1.8 118pk (Mpi) en de VVC, het gaat hier om OEM replacements (die ik dus denk nodig te hebben) en K85 High performance set, die IMO overrated zijn voor deze setup
    gekocht: 69.000km So far: 76.000 km, '97 1.8vvc brg, bodysuit, Dunlop SP sport1, Heritage hardtop, 1e koppakking

    To do: nieuwe bougiekabels, SS coolingtubes, winterbanden (november), distributie + spanrollen en waterpomp, witte knippers, gerookte achterlichten, (laten) detailen

    Wishlist: K&N / Pipercross Viper / MS Vader, 52mm TB, 4-2-1 manifold, sports cat,performance uitlaat
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Vocht?

    door Bruno » zo sep 25, 2011 12:42 pm

    T'is al dikwijls langs gekomen op het forum, maar bij deze : De blauwe 7.5mm zijn de gewone, de 8.5 mm zijn de rode. Uiteraard zijn de rode beter. Niet vermogens gewijs, in eerste instantie, wel denk ik dat ze na een aantal jaren minder snel doorslagen. Ik zelf heb de rode en eerlijk gezegd ben ik er al 11 jaar zeer tevreden van. De originele had ik ondertussen al minstens 2 keer moeten vervangen waarschijnlijk. T'heeft niks met VVC of MPI te maken, want zowel rood als blauw zijn voor beide motorisaties leverbaar. Zijn de rode beter dan de blauwe, uiteraard wel, anders werden ze niet alle 2 aangeboden. Is het voelbaar, bij nieuwe zeker niet, maar ik ga gewoon voor de beste. Simpel.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    Re: Vocht?

    door LEBLAR » zo sep 25, 2011 12:59 pm

    Ik heb van Mike satur een setje Blue Diamonds (Ook bekend van remschijven) meegenomen. Naar zeggen van Mike zelfde kwaliteit als Magnecor. Waar of niet ik vondt het de moeite van het proberen waard.
    Voor de MK1 VVC komt deze set op 60 Euro incl BTW.
    Prijd is niet altijd doorslaggevend (voor mij net als Bruno zelden) maar als we allemaal hetzelfde blijven doen vinden we ook nooit iets nieuws.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Vocht?

    door ErikB » ma sep 26, 2011 9:16 am

    Iik heb gemerkt (voor de BRG VVC) dat een setje OEM ook al helemaal anders is dan het vroegere setje OEM. De kwaliteit kan dus best ook veranderd zijn.

    Op onze MPi zijn de rode Magnecors vervangen, eentje gaf slecht contact (en was eens losgekomen).
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Kobold
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 28
    GeregistreerdCOLON di sep 20, 2011 10:44 pm

    Re: Vocht?

    door Kobold » ma okt 24, 2011 12:09 pm

    De oorzaak heb ik ook boven water....
    het was een 'zondagmorgen' kwaal....
    Als ik de auto 's zaterdags gewassen had tenminste, dan was er water op de bougiekabels gekomen en dan doettie dus niet starten...

    Eerst even bekomen van de schrik van de RVS uitlaat van de Land-Rover, dan nieuwe kabels..
    Ik ben voornemens die van Mike Satur te nemen, die komen in de zelfde prijsklasse als OEM-replacements, maar toch 8 mm.
    gekocht: 69.000km So far: 76.000 km, '97 1.8vvc brg, bodysuit, Dunlop SP sport1, Heritage hardtop, 1e koppakking

    To do: nieuwe bougiekabels, SS coolingtubes, winterbanden (november), distributie + spanrollen en waterpomp, witte knippers, gerookte achterlichten, (laten) detailen

    Wishlist: K&N / Pipercross Viper / MS Vader, 52mm TB, 4-2-1 manifold, sports cat,performance uitlaat
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    Re: Vocht?

    door LEBLAR » wo okt 26, 2011 11:31 am

    Ik moet ook nog het nodige van Mike hebben. Misschien een idee om samen te bestellen. Scheelt weer in de verzend kosten.
    Als je haast hebt dan heb ik een setje liggen. Door de HGF (en beperkte tijd op dit moment) is mijn F een lange termijn project geworden.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 16 en 0 gasten