BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1
Loszittend tapijt
  • Avatar gebruiker
    Jager
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1111
    GeregistreerdCOLON zo mei 21, 2006 1:44 pm
    WoonplaatsCOLON Apeldoorn
    CONTACTCOLON

    Loszittend tapijt

    door Jager » di sep 20, 2011 8:04 pm

    Ik heb al jaren het probleem dat de vloermat bij de linkerdeur los zit. Ik heb al klittenband en dubbelzijdig plakband geprobeerd maar niets helpt. Elke keer als ik instap gaat het weer los.

    Heeft iemand daar een goede oplossing voor?


    Afbeelding
    MGF MKII High-Tech, 1.8 120 PK.
  • Avatar gebruiker
    MGTF2002
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 224
    GeregistreerdCOLON ma aug 29, 2011 8:04 pm
    WoonplaatsCOLON NL Limburg op z'n smalst

    Re: Loszittend tapijt

    door MGTF2002 » di sep 20, 2011 8:15 pm

    Beste Dick
    Ook ik heb dit probleem en ben ook al zoekende naar oplossingen.

    Mogelijkheid 1) Een extra laag isolatie plaatsen zodat het tapijt hoger en /of meer naar achteren komt te liggen. Dus plaatsen van een mat op vloer tot tegen het schutbord onder de vloerbedekking.
    Ik kan echter geen geschikt materiaal vinden van ± 1 cm dik. Voorkeur gaat uit naar het isolatieschuim wat er nu ook zit (geel gespikkeld).

    Mogelijkheid 2) In het verleden heb ik golf cabrio gereden. Hierbij was aan de zijkanten van het tapijt een dunnen stofrand gelijmd. Deze stofrand werd dan om de rand van de puntlasrand gevouwen en vervolgens werd dan de deurrubber er overheen gedrukt.
    Waarschijnlijk de goedkoopste oplossing. Wel goede lijm gebruiken om de stofrand aan het tapijt te lijmen.

    Hopelijk heb je hier iets aan. Het zijn vooralsnog maar ideeën. Deze winter ga ik over op uitvoering.

    PS1 Het zelfde probleem heb ik met het tapijt van de kofferuimte in het midden aan motorzijde.
    PS2 Als je een oplossing vindt, post hier dan ook jouw bevindingen.
    MG TF 2002
    VOLVO C30 R-Design


    a.k.a. Eric
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: Loszittend tapijt

    door Andros » di sep 20, 2011 8:38 pm

    Zelfde probleem hier, ook al vaker mee bezig geweest. Bij mij heb ik de boel los moeten trekken om kabels te trekken voor de speakers in de deur. Sindsdien ook met klittenband bezig geweest maar het lijkt er haast op dat we het vast moeten gaan zetten met popnagels oid. Of een soortgelijke haakconstructie zoals de bekleding achter de stoelen aan de randen heeft. Ziet er netjes uit en je kunt er bij als het nodig is. Wellicht eens werk van gaan maken.
    De nachtspotter!
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Loszittend tapijt

    door BlackFox » di sep 20, 2011 8:45 pm

    Zelfde probleem hier... aan de passagierskant onderaan.
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • scaleracing
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 4
    GeregistreerdCOLON do mei 21, 2009 12:44 pm
    WoonplaatsCOLON kerkrade

    Re: Loszittend tapijt

    door scaleracing » wo sep 21, 2011 8:28 pm

    ik heb bij mij het klitteband met het lijmpistool vastgeplakt aan het begin van dit jaar en hij zit nog steeds vast :)
  • Avatar gebruiker
    HansZ
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 152
    GeregistreerdCOLON vr dec 12, 2008 12:34 pm
    WoonplaatsCOLON Cothen

    Re: Loszittend tapijt

    door HansZ » do sep 22, 2011 12:55 pm

    Dubbelzijdige tape, Werkt perfect. :thumbsup:
    - MG TF 2003 Tahiti Blue, K&N luchtfilter, Bastuck sportuitlaat,
    - Renault Megane TCE.
    - Toyota Aygo.
  • Avatar gebruiker
    MGTF2002
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 224
    GeregistreerdCOLON ma aug 29, 2011 8:04 pm
    WoonplaatsCOLON NL Limburg op z'n smalst

    Re: Loszittend tapijt

    door MGTF2002 » do okt 27, 2011 6:16 pm

    MGTF2002 schreefColonBeste Dick
    Ook ik heb dit probleem en ben ook al zoekende naar oplossingen.

    Mogelijkheid 1) Een extra laag isolatie plaatsen zodat het tapijt hoger en /of meer naar achteren komt te liggen. Dus plaatsen van een mat op vloer tot tegen het schutbord onder de vloerbedekking.
    Ik kan echter geen geschikt materiaal vinden van ± 1 cm dik. Voorkeur gaat uit naar het isolatieschuim wat er nu ook zit (geel gespikkeld).

    PS1 Het zelfde probleem heb ik met het tapijt van de kofferuimte in het midden aan motorzijde.
    PS2 Als je een oplossing vindt, post hier dan ook jouw bevindingen.


    Een week of twee geleden ben ik aan de slag gegaan met oplossing 1.
    Ik kwam bij de 'bristol' zo'n fitness matje tegen wat gemaakt is van dezelfde schuim die als eerste laag op de bodemplaat ligt. De was zo'n 7 mm dik. Perfect dus. Met 1 rol heb ik beide kanten kunnen doen.
    Tevens de klittenband opnieuw op de carosserie gelijmd. Aan een kant heb ik de voorste stoelbouten los gemaakt en zo het tapijt 0,5 cm naar de buitenkant kunnen trekken zodat ik meer stof aan de zijkant heb.
    Al met al zit alles nog perfect op de plaats.

    Kosten: € 8,- en 2 uurtjes klussen.
    ToDo: Nog een rol kopen en zelfde stramien in de koffer toepassen.
    MG TF 2002
    VOLVO C30 R-Design


    a.k.a. Eric
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Loszittend tapijt

    door Kasper » vr okt 28, 2011 12:38 pm

    MGTF2002 schreefColonNog een rol kopen en zelfde stramien in de koffer toepassen.


    Da's niet zo vreemd: onder de kofferbekleding van een F zit nog een extra laag ondertapijt van ongeveeer 1 cm dik. Die zit er bij een (2005) TF niet onder. De bekleding is verder wel hetzelfde
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • vespa
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 62
    GeregistreerdCOLON ma aug 03, 2009 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotselaar

    Re: Loszittend tapijt

    door vespa » za okt 29, 2011 1:34 pm

    Toen ik bij T&T in Lier mijn stoelen liet overtrekken met leder had ik gevraagd de matten naar boven toe te verlengen .Zij hebben gewoon een paar centimeter van dezelfde mat aan de originele mat genaaid en alles is nu perfect aangesloten zonder kleeftoestanden. :D
  • Avatar gebruiker
    MGTF2002
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 224
    GeregistreerdCOLON ma aug 29, 2011 8:04 pm
    WoonplaatsCOLON NL Limburg op z'n smalst

    Re: Loszittend tapijt

    door MGTF2002 » ma dec 26, 2011 12:03 pm

    Zaterdag ook de kofferbak bekleding en hoedenplank opgehoogd.
    Perfect.
    MG TF 2002
    VOLVO C30 R-Design


    a.k.a. Eric
BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten